lqpl Skrevet 11. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2008 "Hotswap" av bios gikk ikke, 3 sek etter at jeg tok ut biosen og satte inn defekt BIOS så slo maskinen seg av, rekker ikke flashe da. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2008 kjøp bioschip her:http://www.abitshop.eu/index.php?cPath=22_29 Her får en kjøpt all bundle og bioser til de fleste Abitkort. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 12. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2008 Takker, bestilte nå! Lenke til kommentar
PropsAreForBoats Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Støtter dette kortet SLI/Crossfire? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Støtter dette kortet SLI/Crossfire?Crossfire Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Sliter fortsatt med å få kjørt min Mushkin PC8000 DDR 2 ram på riktig hastighet, dessuten sliter jeg enda med å få vist riktige grader på min cpu. Stilt volten til 2.1 (tror jeg) og er vel strengt tatt ikke mer jeg må gjøre. Det med kjøling... enten er det bios som viser feil, eller så viser sisoft sandra feil. (128 grader / 7 grader) Mulig jeg har montert kjølern feil, men kan ikke skjønne det når jeg skrudde den på til den stod fast og mer enn det i Hk'et. Får vel prøve å update BIOS til det nyeste, men tviler det skulle ha så mye å si? Ellers virker PCen stabil med alt på default, opplevd at pcen fryser i spill etter 20-25min med 3.6 ghz OC og ram'en på 960mhz 5-5-5-15 2,1v. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Sliter fortsatt med å få kjørt min Mushkin PC8000 DDR 2 ram på riktig hastighet, dessuten sliter jeg enda med å få vist riktige grader på min cpu. Stilt volten til 2.1 (tror jeg) og er vel strengt tatt ikke mer jeg må gjøre. Det med kjøling... enten er det bios som viser feil, eller så viser sisoft sandra feil. (128 grader / 7 grader) Mulig jeg har montert kjølern feil, men kan ikke skjønne det når jeg skrudde den på til den stod fast og mer enn det i Hk'et. Får vel prøve å update BIOS til det nyeste, men tviler det skulle ha så mye å si? Ellers virker PCen stabil med alt på default, opplevd at pcen fryser i spill etter 20-25min med 3.6 ghz OC og ram'en på 960mhz 5-5-5-15 2,1v. Oppdatering av bios kan ha alt å si Særlig når det gjelder minneproblemer. Lenke til kommentar
PropsAreForBoats Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Støtter dette kortet SLI/Crossfire?Crossfire Noen som har erfaring med å kjøre Crossfire med iX38 Quad? Og om man får plass til dette i et Antec P182 kabinett? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Må man underklokke minnet for at det skal funke? Er ikke volten på 2.1v standard? Har bestillt de selv, men må først NetShop må først få inn den eksterne disken. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Han bommer på minnet pga multiplier på E8400 da hans valg er 1:1 1:1,2 1:1,25. Når det gjelder temperaturlesing viser den feil hos meg med. Har hatt visning av 90-100 på CPU ved kjøring av OCCT og høy Vcore. EDIT: Hva har du til Vcore når det er ustabily i spill? Du kan prøve 420 FSB 9 muliplier 1,2 minnedivider og 1.35 Vcore Endret 13. februar 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Han bommer på minnet pga multiplier på E8400 da hans valg er 1:1 1:1,2 1:1,25. Når det gjelder temperaturlesing viser den feil hos meg med. Har hatt visning av 90-100 på CPU ved kjøring av OCCT og høy Vcore. EDIT: Hva har du til Vcore når det er ustabily i spill? Du kan prøve 420 FSB 9 muliplier 1,2 minnedivider og 1.35 Vcore CPU Core Voltage VID CPU COre Voltage Offset Target CPU Core Voltage DDR2 Voltage CPU VTT voltage DDR2 Reference Voltage Hvem av dem er Vcore ?=) beklager, ,men jeg er ingen ekspert på OC. Men jeg prøvde 420 FSB 9 1,2 minneverdier og 1,35 CPU Core voltage, da ville ikke PC-en starte opp, så det ble cmos reset. Tenker at en bios update gjør susen, får ta den til helga. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Den skal starte med de innstillingene. Er du sikker på at du hadde nok Vcore? Prøv dette: Sett CPU Core Voltage Offset til 0,04 Sett CPU Core Voltage VID til ett hakk under 1.35 slik at Target CPU Core Voltage blir litt over 1.35 om den blir 1.36X går fint Sett CPU VTT voltage til 1.36 La resterende å på Auto/default Sett først FSB 400, multiplikator 9, memory-divider 1,2 Sett så FSB 420, multiplikator 9, memory-divider 1,2 Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Den skal starte med de innstillingene. Er du sikker på at du hadde nok Vcore?Prøv dette: Sett CPU Core Voltage Offset til 0,04 Sett CPU Core Voltage VID til ett hakk under 1.35 slik at Target CPU Core Voltage blir litt over 1.35 om den blir 1.36X går fint Sett CPU VTT voltage til 1.36 La resterende å på Auto/default Sett først FSB 400, multiplikator 9, memory-divider 1,2 Sett så FSB 420, multiplikator 9, memory-divider 1,2 Hei takk for hjelpen! Nå funker ting mye bedre, eneste jeg lurer på da er hva Ram instillingene skal ligge på av volt etc? CPU-Z viser enda bare 1.8v, og det kan skape ustabilitet mener jeg.. Endret 14. februar 2008 av Zelkin Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 32 bit windows støtter ikke 4GB ram og vil derfor vise rundt 3GB. For å utnytte mer enn dette må du ha 64bit windows. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk BIOS chip i posten idag, det tok bare 2 dager fra Nederland! Virkelig bra! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Er kanskje litt lite med 1.8 minnespenning. Du kan jo øke den til feks 2.0-2.1. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Er kanskje litt lite med 1.8 minnespenning. Du kan jo øke den til feks 2.0-2.1. Ja helt enig, men da trenger jeg en guide om hva skal stilles på, slik som en post over her gjorde for meg ! Siden det har ikke pcen fryst seg i spill med litt OC. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Regner med det er DDR2 Reference Voltage = 2.10 V. Litt trøtt nå i natt. Får se nermere på det senere om du ikke finner frem. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Tenkte å bestille dette kortet nå, så jeg googlet litt for å finne ut om min Schyte Ninja vil passe. Og fant dette: It will definitely be in the way when you try to install large coolers or fans that usually attach to tower coolers (such as Scythe Ninja, for instance) Noen som har dette kortet med Ninja kjøling som kan bekrefte at den ikke passer slik at jeg kan bestille ny kjøling i samme slengen... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Tenkte å bestille dette kortet nå, så jeg googlet litt for å finne ut om min Schyte Ninja vil passe. Og fant dette:It will definitely be in the way when you try to install large coolers or fans that usually attach to tower coolers (such as Scythe Ninja, for instance) Noen som har dette kortet med Ninja kjøling som kan bekrefte at den ikke passer slik at jeg kan bestille ny kjøling i samme slengen... Har selv dette kortet med en Noctua NH-U12F, som er en 12cm kjøler i samme dimensjonene. Den passet ihvertfall helt fint, så fint som man kan forvente med tanke på størelsen. Har min montert slik at luften fra kjøleren blir blåst bakover i kabinettet, ikke opp mot strømforsyningen. La merke til et potensielt problem, med den ekstra kjøleribben som står oppe med minnebrikkene, den ligger rett under viften og har en klaring på bare en cm eller så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå