Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

@Tommy220:

Ikke rot til Nizzen's tråd med "noob-spørsmål" du allrede har spammet forumet med i en annen tråd. :)

Og der fikk du svar.

De aller fleste hk/"klokke-utilites" fra produsent viser litt fluktende CPU/FSB-speed.

I tilleg "overklokker" de litt over default FSB, derfor 3.033Ghz(eller mer).

Lenke til kommentar

Gjorde det på mitt IX38 sies å være fy fy men jeg gamblet iallefall.

Startet ikke opp med en gang, måtte ta en clear CMOS manuellt selv om programmet hevder at det gjør det for deg, så funket det ganske bra.

Har iallefall siste BIOS på ABIT'n nå, uansett er det en risiko det der med BIOS flashing.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt dønn stabilt på 447x9 med E8400 og 4x Ballistix, samt et Quadro FX1700 kort.

 

Nå har jeg fått tak i et FX3700 kort, (G92, 512Mb, 256bit) som det er mere drag i, og nå går ikke Othos mer enn i 30 min før jeg får warnings.

 

Mere volt på NB?

 

Har testet det også, men fremdeles warnings.

 

Hele kjøleløsningen på NB blir svinevarm, så kanskje den eksta belastningen fra det nye skjermkortet er mer enn kjøleren greier?

 

 

Noen som har tips?

 

 

 

 

Espen

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Etter å ha lest nesten hele denne tråden om mitt fremtidige HK, sitter jeg med noen spørsmål:

 

1. Hvilken CPU vifte passer til dette HK`et, tenker på om det er noen som blir festet på baksiden av HK`et. Dette er fordi jeg ofte tar med meg PC ut og blåser den ren. Og da er det greit med en vifte som "henger" godt nok fast.

 

2. CPU viften bør kunne kjøle en E8400, "bra" og bør passe inn i ett Cooler Master Stacker Kabinett Sort.post-15787-1215477820.jpg

 

3. Hvordan er det med disse RAM brikken Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64, virker de greie til dette HK`et ?

 

4. Andre ting Dere kommer på ?.

 

Takk på forhånd :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Kjøp en god kjøler du, det er viktigst.

 

Ikke tenk på i om det har løs bakplate. Det finnes muligheter.

 

Borre et stort hull i plata, som lar deg få tilgang til baksiden.

 

Feste bakplata forsiktig med noen punkter med silikon.

 

 

Thermalright 120 Ex er en glimrende kjøler som enten kan gi deg lavt lydnivå med standard oppsett, eller kan la deg overklokke langt, og ca så langt det er mulig å kommme med luftkjøler.

 

 

 

e

 

 

Ballistix funker godt sammen med Abit X38

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

har nå lest hele tråden, men ser ikke at noen har prøvd disse minnebrikkene Mushkin DDR2 4GB extreme Performance XP2-8500 2x2048MB 1066MHz. (5.5.5.15)

 

Men vil anta at de fungerer like godt som Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 :ermm:

 

Eller`s har jeg funnet den kjøleren De (Espen W) skrev om. Måtte til Netshop. (nedtur) liker Komplett bedre..

 

Takker atter engang for svar, og håper noen oppdaterer tråden med enda mer positivt / negativt om kortet, siden det har vært i "gamet" en stund.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

Grunn til redigering :

 

1. Har hatt PC på i 2-to døgn, Bios er oppdatert til siste, da den nektet og godkjenne 4-fire Gb med minne.

 

2. Kjøpte en CPU kjøler

 

3. Satte på OSZ sin FREEZE kjølepasta. Monterte en slik Vifte på, som ikke var av 4-fire pins type, fikk satt den på plass. Men den snurrer ikke rundt på mer enn 1100 RPM, og uGuru`en sier ifra om at det er cirka 55-60 ved 100% load.

 

Har prøvd å "rote" rundt i BIOS, uten at turtallet gikk opp.

 

Har forsøkt å finne informasjon på nett, men blir ikke klokere for det.

 

For syns skyld satte jeg på en ledif molex kontakt en Coolermaster vifte, uten at jeg følte at den var mer villig i turtallet.

 

I den PC jeg sitter på nå er det montert 3-tre stk av den samme Coolermaster viften, som jeg testet på det nye hovedkortet. Og der kjenner en at den suger / blåser.

 

Så hva gjør jeg åpenbart feil ?

 

PSU er Corsair 750 Watt.

 

Takker for alle innspill vedrørende dette eller`s så greie kortet.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

sorry for at jeg vekker til liv en død tråd, men:

 

Jeg har Abit IX38 QuadGT og Corsair TWIN2X 6400 DDR2 CL5 brikker. Kan noen si meg hva slags innstillinger jeg bør sette i bios for å klokke min Q6600 til 3,6 ghz ?

 

Jeg har oppdatert bios og testet innstillingene som OP satte opp (bare med andre innstillinger for minnet) Når jeg da starter maskinen på nytt så får jeg bare svart skjerm og en 4-sekunders piping som repeterer seg selv.

Lenke til kommentar
sorry for at jeg vekker til liv en død tråd, men:

 

Jeg har Abit IX38 QuadGT og Corsair TWIN2X 6400 DDR2 CL5 brikker. Kan noen si meg hva slags innstillinger jeg bør sette i bios for å klokke min Q6600 til 3,6 ghz ?

 

Jeg har oppdatert bios og testet innstillingene som OP satte opp (bare med andre innstillinger for minnet) Når jeg da starter maskinen på nytt så får jeg bare svart skjerm og en 4-sekunders piping som repeterer seg selv.

 

 

Hvilke innst. for minnet har du?

 

la timings stå på auto foreløbig, og sett minnet til 1:1

Hva er Mhz på minnet då?

Endret av Azaziel
Lenke til kommentar
Ja kikket litt på det rewievet jeg også.Skal erstatte P5K Premium,og det står mellom dette Abit kortet og Maximus Formula SE.

 

Har ikke sett stort til tester enda,men det ser riktig bra ut her.

 

Er litt spent på om disse digitale PWM klarer å forhindre spenningsdropp på quad.

 

Ser litt knotete ut innfestinga på NB med tanke på vannblokk.

 

Abit er "konk" i forhold til HK...

Lenke til kommentar

Kjøpte nytt RAM i dag, og tenkte derfor jeg måtte prøve å klokke dette kortet for første gang. Men jeg klarer ikke å kommer over 300 FSB (2.7Ghz) uansett hvor mye, eller lite spenning jeg gir på. Hva i huleste gjør jeg galt? Har nyeste BIOS, slått av Eist, c1 etc... Enten så vil ikke maskina boote i det hele tatt, ellers så kommer den til windows loade screen og fryser opp der. Med andre ord er det ganske random det som skjer.

Ser det er en del spennings-verdier man kan endre på i BIOS som er ukjente for meg, så jeg regner med der er der nooben i meg sitter fast.

Så om noen har et saftig tips å gi meg så fyr løs.

Lenke til kommentar
Kjøpte nytt RAM i dag, og tenkte derfor jeg måtte prøve å klokke dette kortet for første gang. Men jeg klarer ikke å kommer over 300 FSB (2.7Ghz) uansett hvor mye, eller lite spenning jeg gir på. Hva i huleste gjør jeg galt? Har nyeste BIOS, slått av Eist, c1 etc... Enten så vil ikke maskina boote i det hele tatt, ellers så kommer den til windows loade screen og fryser opp der. Med andre ord er det ganske random det som skjer.

Ser det er en del spennings-verdier man kan endre på i BIOS som er ukjente for meg, så jeg regner med der er der nooben i meg sitter fast.

Så om noen har et saftig tips å gi meg så fyr løs.

 

 

først å fremst, sett Ram forhold til 1/1, og ellers sjekk ut FØRSTE side av denne tråden...

kopier innstillingene, utenom Vcore, den setter du til 1.4 volt, og sett FSB til 400, da får du en klokk på 3.6

viss dette ikkje går, vil jeg anbefale å lese heile denne tråden, så får du et innblikk i hvorda, og hvilke problem brukere har hatt av dette hovedkortet...

 

 

 

edit: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=165004

 

her kan du lesa deg t expert innen det hovedkortet;-)

Endret av Azaziel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...