Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter fortsatt med å få kjørt min Mushkin PC8000 DDR 2 ram på riktig hastighet, dessuten sliter jeg enda med å få vist riktige grader på min cpu.

 

Stilt volten til 2.1 (tror jeg) og er vel strengt tatt ikke mer jeg må gjøre. Det med kjøling...

enten er det bios som viser feil, eller så viser sisoft sandra feil. (128 grader / 7 grader)

Mulig jeg har montert kjølern feil, men kan ikke skjønne det når jeg skrudde den på til den stod fast og mer enn det i Hk'et.

 

Får vel prøve å update BIOS til det nyeste, men tviler det skulle ha så mye å si?

Ellers virker PCen stabil med alt på default, opplevd at pcen fryser i spill etter 20-25min med 3.6 ghz OC og ram'en på 960mhz 5-5-5-15 2,1v.

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med å få kjørt min Mushkin PC8000 DDR 2 ram på riktig hastighet, dessuten sliter jeg enda med å få vist riktige grader på min cpu.

 

Stilt volten til 2.1 (tror jeg) og er vel strengt tatt ikke mer jeg må gjøre. Det med kjøling...

enten er det bios som viser feil, eller så viser sisoft sandra feil. (128 grader / 7 grader)

Mulig jeg har montert kjølern feil, men kan ikke skjønne det når jeg skrudde den på til den stod fast og mer enn det i Hk'et.

 

Får vel prøve å update BIOS til det nyeste, men tviler det skulle ha så mye å si?

Ellers virker PCen stabil med alt på default, opplevd at pcen fryser i spill etter 20-25min med 3.6 ghz OC og ram'en på 960mhz 5-5-5-15 2,1v.

 

Oppdatering av bios kan ha alt å si :) Særlig når det gjelder minneproblemer.

Lenke til kommentar

Han bommer på minnet pga multiplier på E8400 da hans valg er 1:1 1:1,2 1:1,25.

 

Når det gjelder temperaturlesing viser den feil hos meg med. Har hatt visning av 90-100 på CPU ved kjøring av OCCT og høy Vcore.

 

EDIT: Hva har du til Vcore når det er ustabily i spill?

 

Du kan prøve 420 FSB 9 muliplier 1,2 minnedivider og 1.35 Vcore

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Han bommer på minnet pga multiplier på E8400 da hans valg er 1:1 1:1,2 1:1,25.

 

Når det gjelder temperaturlesing viser den feil hos meg med. Har hatt visning av 90-100 på CPU ved kjøring av OCCT og høy Vcore.

 

EDIT: Hva har du til Vcore når det er ustabily i spill?

 

Du kan prøve 420 FSB 9 muliplier 1,2 minnedivider og 1.35 Vcore

 

CPU Core Voltage VID

CPU COre Voltage Offset

Target CPU Core Voltage

 

DDR2 Voltage

CPU VTT voltage

DDR2 Reference Voltage

 

Hvem av dem er Vcore ?=) beklager, ,men jeg er ingen ekspert på OC.

 

Men jeg prøvde 420 FSB 9 1,2 minneverdier og 1,35 CPU Core voltage, da ville ikke PC-en starte opp, så det ble cmos reset.

Tenker at en bios update gjør susen, får ta den til helga.

Lenke til kommentar

Den skal starte med de innstillingene. Er du sikker på at du hadde nok Vcore?

Prøv dette:

Sett CPU Core Voltage Offset til 0,04

Sett CPU Core Voltage VID til ett hakk under 1.35 slik at Target CPU Core Voltage blir litt over 1.35 om den blir 1.36X går fint

 

Sett CPU VTT voltage til 1.36

 

La resterende å på Auto/default

 

Sett først FSB 400, multiplikator 9, memory-divider 1,2

 

Sett så FSB 420, multiplikator 9, memory-divider 1,2

Lenke til kommentar
Den skal starte med de innstillingene. Er du sikker på at du hadde nok Vcore?

Prøv dette:

Sett CPU Core Voltage Offset til 0,04

Sett CPU Core Voltage VID til ett hakk under 1.35 slik at Target CPU Core Voltage blir litt over 1.35 om den blir 1.36X går fint

 

Sett CPU VTT voltage til 1.36

 

La resterende å på Auto/default

 

Sett først FSB 400, multiplikator 9, memory-divider 1,2

 

Sett så FSB 420, multiplikator 9, memory-divider 1,2

 

Hei takk for hjelpen! Nå funker ting mye bedre, eneste jeg lurer på da er hva Ram instillingene skal ligge på av volt etc? CPU-Z viser enda bare 1.8v, og det kan skape ustabilitet mener jeg..

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Tenkte å bestille dette kortet nå, så jeg googlet litt for å finne ut om min Schyte Ninja vil passe. Og fant dette:

It will definitely be in the way when you try to install large coolers or fans that usually attach to tower coolers (such as Scythe Ninja, for instance)

Noen som har dette kortet med Ninja kjøling som kan bekrefte at den ikke passer slik at jeg kan bestille ny kjøling i samme slengen...

Lenke til kommentar
Tenkte å bestille dette kortet nå, så jeg googlet litt for å finne ut om min Schyte Ninja vil passe. Og fant dette:
It will definitely be in the way when you try to install large coolers or fans that usually attach to tower coolers (such as Scythe Ninja, for instance)

Noen som har dette kortet med Ninja kjøling som kan bekrefte at den ikke passer slik at jeg kan bestille ny kjøling i samme slengen...

 

Har selv dette kortet med en Noctua NH-U12F, som er en 12cm kjøler i samme dimensjonene. Den passet ihvertfall helt fint, så fint som man kan forvente med tanke på størelsen. Har min montert slik at luften fra kjøleren blir blåst bakover i kabinettet, ikke opp mot strømforsyningen.

La merke til et potensielt problem, med den ekstra kjøleribben som står oppe med minnebrikkene, den ligger rett under viften og har en klaring på bare en cm eller så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...