Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Theo343:

Etter at jeg tok i bruk firekjerne,har jeg fått en tendens til å gjøre flere ting samtidig.Virus scan,spille og andre ting som faller meg inn.Alt føles som kniv i varmt smør.Da min Q6600 også klokker bra,merket jeg ingen forskjell fra [email protected] kontra [email protected] egentlig.

 

Nå er det nok like før Nizzen banner meg fra tråden sin (OT) :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en liten advarsel:

Tenkte jeg skulle flashe Bios til siste versjon, brukte Windows

programmet som fulgte med, hang seg selvfølgelig rett før slutt.

 

Ventet i 10min og slå av PCen, den starer, slår seg av,

starter, slår seg av.. sort skjerm helet tiden.

 

Bestilte et kort til så blir det vel hotswap av BIOS chips

for å få liv i kortet igjen.

Lenke til kommentar
Bare en liten advarsel:

Tenkte jeg skulle flashe Bios til siste versjon, brukte Windows

programmet som fulgte med, hang seg selvfølgelig rett før slutt.

 

Ventet i 10min og slå av PCen, den starer, slår seg av,

starter, slår seg av.. sort skjerm helet tiden.

 

Bestilte et kort til så blir det vel hotswap av BIOS chips

for å få liv i kortet igjen.

 

Hadde planer om å bruke windows ja, men da kjører jeg minnepinne/disket.

Lenke til kommentar
Bare en liten advarsel:

Tenkte jeg skulle flashe Bios til siste versjon, brukte Windows

programmet som fulgte med, hang seg selvfølgelig rett før slutt.

 

Ventet i 10min og slå av PCen, den starer, slår seg av,

starter, slår seg av.. sort skjerm helet tiden.

 

Bestilte et kort til så blir det vel hotswap av BIOS chips

for å få liv i kortet igjen.

Anbefaler cold-swap ;)

Lenke til kommentar

Noen her som kan hjelpe meg med å forklare enkelt, hvordan man BIOS updater HK'et med minnepinne? Eller er floppy like greit?

 

Fant en guide her:

 

- http://forum.uabit.com/showthread.php?t=121953

 

Forstod at man laster ned HP programmet, får minnepinnen til å bli formatert.

Forstår også at man skal velge minnepinnen som "first boot device" i bios, så lange ditt HK støtter det, men hva jeg ikke forstod var at man måtte bruke en flash program til dette?

Dessuten lurer jeg på om det er samme hvilken type minnepinne du bruker? Har en 128mbit fra elkjøp til 100kr, håper den funker.

Lenke til kommentar
Noen her som kan hjelpe meg med å forklare enkelt, hvordan man BIOS updater HK'et med minnepinne? Eller er floppy like greit?

 

Fant en guide her:

 

- http://forum.uabit.com/showthread.php?t=121953

 

Forstod at man laster ned HP programmet, får minnepinnen til å bli formatert.

Forstår også at man skal velge minnepinnen som "first boot device" i bios, så lange ditt HK støtter det, men hva jeg ikke forstod var at man måtte bruke en flash program til dette?

Dessuten lurer jeg på om det er samme hvilken type minnepinne du bruker? Har en 128mbit fra elkjøp til 100kr, håper den funker.

 

 

Jeg bare kjøpte en minnepinne, kopierte inn den nyeste biosen og gikk inn i bios for å oppdatere bios. Der kunne jeg velge minnepinnen :D

 

Enkelt å greitt. Alle de minnepinnene jeg har testet, har bootet opp uten å gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar
Så det er så enkelt at jeg bare kan bruke en "tom" minnepinne, kopiere over filer som skal brukes til min nye bios, og kjør på? :)

 

Regner med at du sitter på bios 12!?

 

Jeg kjører faktisk standard bios, bios 10 :!: Denne biosen funker veldig bra, så trenger ikkje å bruke noen annen. Med denne biosen så klokker kortet bra, støtter alle kontrollerene mine, og minne klokker også bra. Mere trenger jeg ikkje :D

 

Jeg virker kanskje litt kjip, men dette funker veldig bra. Er ikkje kjent for å være den som aldri tester nye bioser på hovedkort akkurat :D

 

På mitt p5k deluxe, har jeg testet alle som finnes tror jeg :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Så det er så enkelt at jeg bare kan bruke en "tom" minnepinne, kopiere over filer som skal brukes til min nye bios, og kjør på? :)

 

Regner med at du sitter på bios 12!?

 

Jeg kjører faktisk standard bios, bios 10 :!: Denne biosen funker veldig bra, så trenger ikkje å bruke noen annen. Med denne biosen så klokker kortet bra, støtter alle kontrollerene mine, og minne klokker også bra. Mere trenger jeg ikkje :D

 

Jeg virker kanskje litt kjip, men dette funker veldig bra. Er ikkje kjent for å være den som aldri tester nye bioser på hovedkort akkurat :D

 

På mitt p5k deluxe, har jeg testet alle som finnes tror jeg :p

 

ah ok :) Men jeg leser at bios 11 og 12 har en del fixer jeg muligens trenger for mitt usb keyboard og mouse, pluss det med 45nm støtte.

Lenke til kommentar
Så det er så enkelt at jeg bare kan bruke en "tom" minnepinne, kopiere over filer som skal brukes til min nye bios, og kjør på? :)

 

Regner med at du sitter på bios 12!?

 

Jeg kjører faktisk standard bios, bios 10 :!: Denne biosen funker veldig bra, så trenger ikkje å bruke noen annen. Med denne biosen så klokker kortet bra, støtter alle kontrollerene mine, og minne klokker også bra. Mere trenger jeg ikkje :D

 

Jeg virker kanskje litt kjip, men dette funker veldig bra. Er ikkje kjent for å være den som aldri tester nye bioser på hovedkort akkurat :D

 

På mitt p5k deluxe, har jeg testet alle som finnes tror jeg :p

 

ah ok :) Men jeg leser at bios 11 og 12 har en del fixer jeg muligens trenger for mitt usb keyboard og mouse, pluss det med 45nm støtte.

 

Har selv ingen problemer med dette, men så bruker jeg ikkje 45 nm på ix38 heller.

 

Nyeste beta bios: http://www.clunk.org.uk/forums/7000-post447.html

Lenke til kommentar

Da var vista 32bit instalert, og maskinen er oppe å går.

 

Hadde problemer med rammen, skjermen nektet å vise noe som helst, tenkte først at enten skjermkortet eller skjermen er gååen.

Viste seg at ene ram brikken var vrang, tok ut den ene, og vips ser ut til å funke.

 

Ellers er uguru påståelig og viser at min prosssor har en C på 340grader, jepp... ;)

 

Tror jeg trenger å oppdatere den biten ja.

 

Litt kjedelig med bare 1gbit ram, men så har jeg bestilt netshop sin tilbud på mushkin 4gbit redline serie til 850kr.

 

Mangler bare å få testet spill nå.

Fikk ikke instalert PCmark 06 av en eller merkelig grunn...

 

Hei, bruker denne posten videre.

jeg må innrømme at jeg sliter litt i COD 4. Tror det kan være ram'en, så spørsmålet er enkelt, hvordan får jeg kjørt rammen opp til 2.1 volt og timings 4-4-4-12 om den egentlig er laget for?

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Som default viser uguru og bios 127 grader på cpu.

 

Som klokket til 4ghz viser den 6 grader.

 

Bør jeg beskymre meg over dette?

Bruker en Noctua 12P til å kjøle cpu med, og den er ikke lunken engang.

Skrudd for harde livet på skruene, så den bør sitte over cpu med kontakt.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Er det noe på HK'et som spiser ram :)?

 

Har nå instalert 4g mushkin ram, og det vises bare 2,7g.

Jeg har instalert vista 32 bit, og vet at det skal være 3,3-3,5g ram.

Hvor mye ram som du får tilovers i et 32bit OS avhenger av oppsettet. Man kan tilogmed se ned til 2,2GB i extreme oppsett. Ho har du et grafikkort som har 1GB ram så det har mye av skylden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...