Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har et irriterende problem på ix38 korte.når jeg må re-bote vil det som regel ikke starte igjen selv med en gang ,får diverse meldinger -26 9.0-75- ff uten at det er botet til os osv.? må slå av psu vente 2-3 minutter og så starter det uten problem . det er da umulig og gå inn i bios og gjøre ting når det selvfølgelig ikke boter automatisk etter på.har også oppdatert til seneste versjon bios uten at det har hjulpet.spenningen til minnet har jeg klart og stille i u-guru overklokk (2.1volt)Har prøvd med en og en brikke i uten noe forskjell . alt virker forøvrig bra ellers når maskinen har startet. Hjeeelp

Lenke til kommentar
Hei!

Har et irriterende problem på ix38 korte.når jeg må re-bote vil det som regel ikke starte igjen selv med en gang ,får diverse meldinger -26 9.0-75- ff uten at det er botet til os osv.? må slå av psu vente 2-3 minutter og så starter det uten problem . det er da umulig og gå inn i bios og gjøre ting når det selvfølgelig ikke boter automatisk etter på.har også oppdatert til seneste versjon bios uten at det har hjulpet.spenningen til minnet har jeg klart og stille i u-guru overklokk (2.1volt)Har prøvd med en og en brikke i uten noe forskjell . alt virker forøvrig bra ellers når maskinen har startet. Hjeeelp

 

Det er slik kortet er, men en behøver ikke vente 3 min (kan jo være noe problem hos deg, varme osv). Dog har jeg ikke fått noen meldinger. Det er noen bugs med heng etter omstart men det er også en funksjon dersom en har satt parametre som ikke vil starte så setter den tilbake til last known good. Jeg antar det er en kombinasjon mellom bugs og funksjoner som skal være der. BIOS kan henge hvis du trykker DEL for tidlig.

 

Har ikke hatt noen form for heng eller problemer etter jeg satte 24/7-clock 4GHz. Bare under testing og eksperimentering.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

hm.ja irriterende. varme er det ikke har deksel av og alle komponentene er håndvarme.problemet er at når jeg går inn i bios og for.ex stiller opp minnet til 2.1v eller bare går inn og ut uten og gjøre noe(bare for å teste om den starter etterpå)og lagrer/går ut av bios så henger maskinen med diverse post meldinger.må da slå av psu 2min. starter da uten problem og funker fint.men kan jo ikke bruke bios (eller klokke) når jeg må re-starte hele tida, etter på er jo bios i default :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg har også et "interessant" problem med dette kortet (dvs jævlig irriterende), når jeg kjører kortet med en harddisk-kontroller i PCIe-slotten, så booter kortet helt fint, men i OS så var det slik at om jeg begynte å kopiere til et array på kortet så ble maskina så treg og sirupaktig at den i praksis ikke kunne brukes (end task funker ikke skikkelig osv), så maskina i praksis var som hengt). Tok ut den ene minnebrikken, så fungerte det endel timer, men neste gang jeg startet maskinen fikk jeg samme problem etter et kvarter omtrent (denne gangen med bare en brikke), får se om jeg får orden på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ett Crossfire oppsett endte opp å friste såpass mye at jeg bare måtte ha meg noe med X38 chipset.

Så da er jeg borte fra ABIT IP35 Pro og over i IX38 klubben selv også.

Enda har jeg ikke hatt noen problemer med dette HK'et, tok en stund med driverne siden jeg ikke la inn OS'et på nytt men det virker som P35 og X38 er bygd universelt sånn at de bruker samme driverne.

Crossfire oppsettet mitt må vente en stund til jeg får ett fungerende 3850 kort fra Komplett, det første de leverte var av den typen som fungerte i Windows men ikke når du la litt 3D på det.

 

Har klokket så smått ekstra på dette HK'et, men har sikkert enda en del jeg kan fyre på med, men jeg har nok kraft for øyeblikket for mitt bruk så jeg "sparer" det lille ekstra til senere.

Er det bare meg eller er Quad GT kortet litt mindre utstyrt enn IP35 Pro? Ser det mangler litt av utganger bak.

Lenke til kommentar
Jess Jess jes :!: har goglet i hele dag og fant en post om og sette pci cloc fra 100 til 110. nå boter det hver gang :grin: men skal nå prøve og redusere litt fordi jeg klarer ikke 3ghz ,klarte det en gang før da det klarte og bote fra bios...

 

PCI clock til 110 hjelper for mer stabilt 2,1v ram og cpu clock =)?

Lenke til kommentar
hm.ja irriterende. varme er det ikke har deksel av og alle komponentene er håndvarme.problemet er at når jeg går inn i bios og for.ex stiller opp minnet til 2.1v eller bare går inn og ut uten og gjøre noe(bare for å teste om den starter etterpå)og lagrer/går ut av bios så henger maskinen med diverse post meldinger.må da slå av psu 2min. starter da uten problem og funker fint.men kan jo ikke bruke bios (eller klokke) når jeg må re-starte hele tida, etter på er jo bios i default :wallbash:

 

Det er klart noen bugs på kortet, men så ille som du opplever det skal det nok ikke være.

 

Kan du ta utgangpunkt i en resatt bios og så liste opp vilke instillinger du forandrer på og til vilke verdier. Kan være du setter noen instillinger som tryner maskinen.

 

Bruk auto-spenning på minnet. Jeg er ikke helt sikker men for meg virker det som det er noen bugs om man setter verdien manuelt.

 

Nå vet ikke jeg vilken CPU-modell du har men jeg antar du har en E8-prosessor og da kan du feks prøve å ta clear cmos og sette disse instillingene og se om det starter da.

 

400 MHz External Clock

Minne = 1:1

CPU VID = 1.3375 CPU

Offset 0,030

Høyest mulig multiplikator.

Evt kan du sette CPU VTT til 1.36 V

 

Resten skal stå på AUTO. Du skal ikke stille noe for minnet (verken spenninger eller timings, alt skal stå på AUTO for minnet) annet enn divideren 1:1. Du skal starte med default settiings (Clear CMOS) og bare gjøre endringer på det som er nevnt over. Dersom det starter nå, har du noe å jobbe ut ifra. Da kan vi heller se nermere på 24/7-instillinger om du får dette til å virke.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Jess Jess jes :!: har goglet i hele dag og fant en post om og sette pci cloc fra 100 til 110. nå boter det hver gang :grin: men skal nå prøve og redusere litt fordi jeg klarer ikke 3ghz ,klarte det en gang før da det klarte og bote fra bios...

 

Det kan nok stemme det.Noen kort har merkelige bugs.

 

Jeg setter alltid pci clock til 110MHz for å unngå slike bugs.

Lenke til kommentar

Hei igjen Har nå fått det til.Kan bote så mye jeg vil,og maskinen starter nå alltid :grin: .det som hjelpe meg var og sette pcie clok til 108mhz. fant og ut at bios 11 er den beste for meg.

prosessor E2160 1.8ghz

cpu cloc 310

multip 9

minne div 1.15 (942)

cpu vid 1.3875

offset 0.0

cpu vtt 1.36

pcie clok 108mh

minne spenning 2.075 v 5-5-5-15

 

kjører nå på 2.8ghz men tror ikke innstillingene mine er så veldig gode enda. forslag mottas med stor takk

Endret av el-corazon
Lenke til kommentar

Siden jeg står foran en pensjonering av mitt 939system er dette et kort jeg vurderer sterkt.

 

Drawback at det bare er 4 usb porter i bakkant, men jeg tar vel ikke feil når jeg tolker det dithen at det 8 totalt, som gir rom for 4 usb kontakter i front av kabinettet?

 

ref disse to testene:

bit-tech.net

 

x-bit labs

 

1 begge stiller spørsmål om kjølingen på koretet, hvordan er deres erfaringer med temp i forbindelse med overklokk? Jeg baserer mitt system på luft.

 

2 Bit-tech gir ikke akkurat kjempeskryt når det gjelder "real life testing" kontra andre kort, da spesielt p35 kortet noen erfaringer tanker rundt det?

Lenke til kommentar
hm.ja irriterende. varme er det ikke har deksel av og alle komponentene er håndvarme.problemet er at når jeg går inn i bios og for.ex stiller opp minnet til 2.1v eller bare går inn og ut uten og gjøre noe(bare for å teste om den starter etterpå)og lagrer/går ut av bios så henger maskinen med diverse post meldinger.må da slå av psu 2min. starter da uten problem og funker fint.men kan jo ikke bruke bios (eller klokke) når jeg må re-starte hele tida, etter på er jo bios i default :wallbash:

 

Det er klart noen bugs på kortet, men så ille som du opplever det skal det nok ikke være.

 

Kan du ta utgangpunkt i en resatt bios og så liste opp vilke instillinger du forandrer på og til vilke verdier. Kan være du setter noen instillinger som tryner maskinen.

 

Bruk auto-spenning på minnet. Jeg er ikke helt sikker men for meg virker det som det er noen bugs om man setter verdien manuelt.

 

Nå vet ikke jeg vilken CPU-modell du har men jeg antar du har en E8-prosessor og da kan du feks prøve å ta clear cmos og sette disse instillingene og se om det starter da.

 

400 MHz External Clock

Minne = 1:1

CPU VID = 1.3375 CPU

Offset 0,030

Høyest mulig multiplikator.

Evt kan du sette CPU VTT til 1.36 V

 

Resten skal stå på AUTO. Du skal ikke stille noe for minnet (verken spenninger eller timings, alt skal stå på AUTO for minnet) annet enn divideren 1:1. Du skal starte med default settiings (Clear CMOS) og bare gjøre endringer på det som er nevnt over. Dersom det starter nå, har du noe å jobbe ut ifra. Da kan vi heller se nermere på 24/7-instillinger om du får dette til å virke.

 

Problemet mitt er at jeg fryser i spill når jeg OC PC-en.

 

Har prøvd mine egen innstillinger, de to innstillingene over meg, likevel frys :)

 

Hva kan det være? Drivere, uflaks med noe?

Lenke til kommentar
måtte sette multipl fra 9 til 8 og øke fsb til 376, har nå 3008mhz :grin: siden den også frøs når jeg dro igang et spill

kjører minnet 1 til 1 alt minne på auto uten om volten

ser ut som om det funker bedre, kjørte prime i 30min og har nå spillt i 20

 

Antar du vil ha 1,25 på minnet. 1,5 blir litt drøyt, 1 er litt lite. Du har 1000 MHz minne ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...