Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Dette hovedkortet er fint for dem som vil ha ett skjermkort + 2 pci-e kontrollere, altså meg :D

 

 

Ser jammen ut som dette hovedkortet klarer å presse en quadcore ganske så bra :)

 

Test:

 

http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/815...ing-review.html

 

Kan bekrefte at ix38 funker med 2 stk saskontrollere. Har en LSI pci-e x4 kontroller i den sorte porten og har en Adaptec 31205 pci-e x8 i den blå pci-e 2.0 porten.

 

Instillinger for meg på 3,8 ghz

 

post-42975-1206344391_thumb.jpg

post-42975-1206344459_thumb.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja kikket litt på det rewievet jeg også.Skal erstatte P5K Premium,og det står mellom dette Abit kortet og Maximus Formula SE.

 

Har ikke sett stort til tester enda,men det ser riktig bra ut her.

 

Er litt spent på om disse digitale PWM klarer å forhindre spenningsdropp på quad.

 

Ser litt knotete ut innfestinga på NB med tanke på vannblokk.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Dette hovedkortet er fint for dem som vil ha ett skjermkort + 2 pci-e kontrollere, altså meg :D

 

 

Ser jammen ut som dette hovedkortet klarer å presse en quadcore ganske så bra :)

 

Test:

 

http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/815...ing-review.html

 

Layouten på dette kortet er faktisk noe av det beste jeg har sett på lege!

 

Hei !

 

Takk for at du "sendte" meg i denne retningen. Har sett rundt en stund etter et kort jeg fortsatt kan bruke DDR2 og min QX6700 på, og som samtidig kan ha støtte for en SAS kontroller, samtidig som jeg kan kjøre to grafikkort.

Tenkte å kjøre 8 SAS-disker i 2 forskjellige RAID.

 

Bare et par spørsmål:

 

Tror du at denne kan passe inn i den PCix16 slot'en som har 4 elektrisk ?

https://prisguiden.no/product.php?productId=68591

 

og - mener å ha lest noe om at X38 brikkesettet har et problem med PCix16 slottene og andre kort enn grafikkort. Noen som vet om det gjelder også de slottene som går med 4x elektrisk ??

Lenke til kommentar
Dette hovedkortet er fint for dem som vil ha ett skjermkort + 2 pci-e kontrollere, altså meg :D

 

 

Ser jammen ut som dette hovedkortet klarer å presse en quadcore ganske så bra :)

 

Test:

 

http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/815...ing-review.html

 

Layouten på dette kortet er faktisk noe av det beste jeg har sett på lege!

 

Hei !

 

Takk for at du "sendte" meg i denne retningen. Har sett rundt en stund etter et kort jeg fortsatt kan bruke DDR2 og min QX6700 på, og som samtidig kan ha støtte for en SAS kontroller, samtidig som jeg kan kjøre to grafikkort.

Tenkte å kjøre 8 SAS-disker i 2 forskjellige RAID.

 

Bare et par spørsmål:

 

Tror du at denne kan passe inn i den PCix16 slot'en som har 4 elektrisk ?

https://prisguiden.no/product.php?productId=68591

 

og - mener å ha lest noe om at X38 brikkesettet har et problem med PCix16 slottene og andre kort enn grafikkort. Noen som vet om det gjelder også de slottene som går med 4x elektrisk ??

 

Det skal funke selv med 4x eletrisk da! Det SAS kortet du linker til er ikkje mere enn 8x pci-e eletrisk hvis det ikkje er 4x eletrisk, så det skal funke som en drøm!

 

Har selv et LSI 4 port SAS kontroller som er 4x pci-e, og det funker som bare det i en pci-e x16 slot! :D

 

Forresten så er Abit ix38 kortet kommet på lager, og det er på vei til meg ! :D

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye !! Morro.

 

Da går jeg ut i fra at du landet på å prøve Abit kortet istedenfor det MSI Diamond-kortet du nevnte i en annen tråd, right ?

 

Spennende. Si meg - kjører du SAS-RAID ??

Har nemlig tenkt å prøve det nå, men vet egentlig ikke filla om SAS disker. Har egentlig ikke sett en engang, men har veldig lyst til å teste ut dette.

 

Vet ikke engang hvordan man kobler diskene, men "tror" det er vanlige SATA kabler mellom disk og kontrollerkort.

 

Har i lengre tid kjørt SATA raid på et PCI kontrollerkort, og har god erfaring. Skulle vært meeeget spennende å teste SAS-RAID med kontroller på den tredje PCIe porten på dette kortet her.

 

Hører gjerne fra deg når du får testet dette. Hadde også vært fint hvis jeg kunne høre litt mer vedr. SAS-oppsett......

Lenke til kommentar
Gratulerer så mye !! Morro.

 

Da går jeg ut i fra at du landet på å prøve Abit kortet istedenfor det MSI Diamond-kortet du nevnte i en annen tråd, right ?

 

Spennende. Si meg - kjører du SAS-RAID ??

Har nemlig tenkt å prøve det nå, men vet egentlig ikke filla om SAS disker. Har egentlig ikke sett en engang, men har veldig lyst til å teste ut dette.

 

Vet ikke engang hvordan man kobler diskene, men "tror" det er vanlige SATA kabler mellom disk og kontrollerkort.

 

Har i lengre tid kjørt SATA raid på et PCI kontrollerkort, og har god erfaring. Skulle vært meeeget spennende å teste SAS-RAID med kontroller på den tredje PCIe porten på dette kortet her.

 

Hører gjerne fra deg når du får testet dette. Hadde også vært fint hvis jeg kunne høre litt mer vedr. SAS-oppsett......

 

Kjører SAS raid-0 ja! Kjører 4 stk i raid-0. Har 2 stk 4 porter kontrollere og 8 disker.

 

SAS disker bruker vanlig sata kabler :)

Lenke til kommentar

Fikk mitt i dag også. Nydelig kort, synd jeg bare har luftkjøling for øyeblikket, en Thermalright Ultra 90....blah :p

Men litt har jeg fått testet, putta inn en splitter ny 6850 som jeg ikke har fått testet før, Xeon 3060 får vente til LN2 på det kortet.

 

Har en fasekjøler fra overklokk liggenes her også som skal testes til helgen, barnefri og kjerringfri 2 dager :))) :tease:

 

her er et par resultater, bare fort og gæli, ingen tweaks...bare en kjapp test, kortet har kun snurra 45minutter so far, mer testing nå i helga.

 

 

500fsb done og pi på 4,1ghz bare kjapp test, tiden på pi suuuger, ingen tweaks, kun test.

 

Kortet virker solid, men som med allt nytt så trengs det en grundig gjennomgang og testing før resultatene kommer.

 

EDIT: minnet er Crucial Ballistix [email protected] Har et sett med 10th Anniversary som også skal testes på kortet og et sett med Corsair XMS2 PC6400C3, knall brikker jeg håper funker bra på Abitkortet.

 

Biosetting på minnet er 5-5-5-15, vet ikke hvorfor cpuz viser det det viser....bug?

post-42959-1195158847_thumb.jpg

post-42959-1195158868_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Har du lagt merke til noe særlig spenningsdropp Nazzuz?Nå har du vel så langt bare testet litt dualcore da.

 

Hvordan er tempen på PWMene?

 

 

Får vente litt så får vi se, jeg har ikke sjekket skikkelig, men det blir grundig testing i helga, droopen er der nok, men får måle litt før jeg utaler meg om saken. Anng dig PWM så er jeg litt usikker, jeg har kun testa kortet utenom kasse i fri luft , når du får det inn i en varm pc blir de nok varme, veldig varme anntagelig.

Lenke til kommentar
Da kan jeg bekrefte at pci-e SAS kontroller BARE funker i den sorte pci-e slotten. De 2 blå pci-e x16 slottene funker bare til skjermkort. Da er jeg kommet like langt som mitt Asus p5k deluxe, at jeg bare får brukt èn SAS kontroller :thumbdown:

 

Neste hk som skal testes er MSI P6N DIAMOND som er et Nforce 680i kort med 4x pci-e x16 slots.

 

F... at det ikkje funka med Abit ix38 da! :(

 

edit: 1 stk 30 min gammelt Abit ix38 til salgs :whistle:

Kanskje P5W64-WS pro funker bedre?

 

Men det er vanskelig å få ordentlige workstation funksjoner på en pc som i tillegg skal være mulig å overklokke og spille på.

 

Men for ikke å gå helt OT her... Nassuz hvordan går det med testingen?

Lenke til kommentar

Et par ting med dette kortet.

 

Når man setter manuelle timinger på minnet i bios, viser det seg at tref stiller seg +6hakk opp fra hva du stiller i bios, ex du setter 15 tref i bios, når du deretter skal sjekke instillingene i cpuz eller et annet program vises tref som 21 og ikke 15.....utrolig irriterende, og memset virker IKKE på dette kortet som seg hør og bør på et ferskt Abitkort :p

 

Du kan pr i dag ikke få stillt subtimingene så mye du ville pga dette, annoying det også.

 

Dividere var også et eget kapittel for seg, fikk til å kjøre 1:1 men 4:5/5:6 var no go over 1200mhz uansett volt eller timinger. Og jeg gav 4 sett med D9GMH/GKX juling for å sjekke (opp til 2,6vdimm) med aktiv kjøling.

Mulig dette er et biosproblem, biosen er pr i dag ikke god nok for testing av høy fsb.

 

Så kortet blir lagt til siden så lenge til ny bios er ute, jeg vet Abit bruker å ha det slik på nye hk/brikkesett.

Kortet har forøvrig meget gode voltinstillinger, liten vdroop (målt 0.01-0.02v under last)

Så her er det håp, men ikke pr i dag.

 

Tengte jeg skulle putte in Xeon3060 min før jeg legger det bort og 10th anni brikkene, dette er komponenter jeg er kjent med, og det vil være lettere og eliminere fastslå hvordan kortet oppfører seg.

 

Så for å henge litt med i fsbracet har jeg bestillt et P5K kort og en handfull stillbare potmetere....lol...

Abit IX38 får vente..............

Lenke til kommentar

Kjedelig at det kommer med uferdig bios, men hadde vi forventet noe annet... Tja :p

 

Er nok også litt greiere å teste med komponenter du kjenner fra før. Så slipper en å knote så mye.

 

Håpe du får et ordentlig sykt P5K kort. Lyst å røpe hvilket kort du har gått for?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...