Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjapt spørsmål omkring dette kortet:

Hvor mye plass er det rundt CPU-socketen for monterting av litt store kjølere?

 

Har en Noctua NH-U12F (ble det rett? :p) som jeg skulle likt å bruke, men usikker om den vil passe.

 

Alle slike store kjølere passer. Har selv testet med Thermaltake vx 120 og Thermalright ultra 120 extreme.

Noctua NH-U12F passer garantert :D

 

Lykke til med en veldig bra kort :)

Lenke til kommentar

Har et IP35 kort i bestilling hos Multicom som egentlig var tanken at jeg skulle bruke, men etter at Multicom har greid å overse både bestilling og mailer (bestilte før nyttår), og bestillingen fortsatt står urørt i systemet deres så er jeg nå lei.

Skal ringe dem på mandag og avbestille kortet og resten, også bare bestille ett IX38 fra komplett etterpå.

Prisforskjellen er jo ikke stor, og med tanke på at X38 er mer fremtidsrettet enn P35 så er det nok verdt forskjellen.

 

Nå som du sier at kjøleren min passer så blir det dette kortet jeg skal ha :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får snart en E8500 Wolfdale.

 

Har tenk å kjøpe ABIT IX38-QuadGT, er BIOS for dette kortet bedre nå?

 

Kan noen anbefale et dobbelkanal minnesett som passer til ABIT IX38-QuadGT? Helst >= PC2-8500 og helst ikke over 2000 kr?

 

Vurderer å bestille følgende komponenter:

ABIT IX38-QuadGT, X38, Socket-775, GbLAN ATX, Otes, GbLAN, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

Noctua NH-U12P, 120mm Fan, 1300RPM, 19,8 dB(A)

 

Er det et bra oppsett eller noe jeg bør bytte på?

 

 

Har 8800 ULTRA og Corsair HX620 PSU.

Lenke til kommentar
Det ser ut som et flott minne, men jeg ser ingen som er forhandler av det minnet.

Jeg kjøpte det fra http://www.memoryc.com i dublin og hadde det hjemme uten ekstra mva kostnad på 5 dager. De har senket prisen fra 142€ til 114€ siden jeg kjøpte det, megapris! Og det funker ypperlig. Frakten var kun 5€.

 

Her er direktelink.

http://www.memoryc.com/computermemory/ddr2...0pc28000pq.html

Jeg vurderer å kjøpe et kit til nå så jeg har 8GB og gå over til 64bit OS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk for link, jeg har x64 allerede.

 

EDIT: Hvordan er det å bruke alle minnesporene? Hører mange si det blir usabilt, må lavere ned i hastighet, dårligere overclock osv.

 

Synes det var en knallpris på det minnet og ganske fremtidsrettet og.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Bare for å få det 100% bekreftet, på dette kortet fungerer kontrollerkort KUN i 4x-slotten?

 

AtW

 

1. post:

 

Kan bekrefte at ix38 funker med 2 stk saskontrollere. Har en LSI pci-e x4 kontroller i den sorte porten og har en Adaptec 31205 pci-e x8 i den blå pci-e 2.0 porten.''

 

Konge kort synes jeg :D

Lenke til kommentar
Bare for å få det 100% bekreftet, på dette kortet fungerer kontrollerkort KUN i 4x-slotten?

 

AtW

 

1. post:

 

Kan bekrefte at ix38 funker med 2 stk saskontrollere. Har en LSI pci-e x4 kontroller i den sorte porten og har en Adaptec 31205 pci-e x8 i den blå pci-e 2.0 porten.''

 

Konge kort synes jeg :D

 

Ok, men litt senere, så skriver du "Da kan jeg bekrefte at pci-e SAS kontroller BARE funker i den sorte pci-e slotten. De 2 blå pci-e x16 slottene funker bare til skjermkort. Da er jeg kommet like langt som mitt Asus p5k deluxe, at jeg bare får brukt èn SAS kontroller ", derfor jeg spurte, regner med førsteposten ble oppdatert med ny info, hva var det som gjorde at du ikek fikk det til å funke første gang?

 

AtW

Lenke til kommentar
Bare for å få det 100% bekreftet, på dette kortet fungerer kontrollerkort KUN i 4x-slotten?

 

AtW

 

1. post:

 

Kan bekrefte at ix38 funker med 2 stk saskontrollere. Har en LSI pci-e x4 kontroller i den sorte porten og har en Adaptec 31205 pci-e x8 i den blå pci-e 2.0 porten.''

 

Konge kort synes jeg :D

 

Ok, men litt senere, så skriver du "Da kan jeg bekrefte at pci-e SAS kontroller BARE funker i den sorte pci-e slotten. De 2 blå pci-e x16 slottene funker bare til skjermkort. Da er jeg kommet like langt som mitt Asus p5k deluxe, at jeg bare får brukt èn SAS kontroller ", derfor jeg spurte, regner med førsteposten ble oppdatert med ny info, hva var det som gjorde at du ikek fikk det til å funke første gang?

 

AtW

 

Har oppdatert første post ja. Grunnen at det ikkje funkgerte er at pci-e x4 kontrolleren ikkje funket annet i 1.1 porten. Men Adaptecen som er pci-e x8 funker i 2.0 porten. Så nå funker disse i hver sin port. Adaptecen funker forøvrig i begge :)

Lenke til kommentar
Har oppdatert første post ja. Grunnen at det ikkje funkgerte er at pci-e x4 kontrolleren ikkje funket annet i 1.1 porten. Men Adaptecen som er pci-e x8 funker i 2.0 porten. Så nå funker disse i hver sin port. Adaptecen funker forøvrig i begge :)

 

Underlig, er det noen forskjeller mellom de utover produsent? Har begge minne? Bruker begge en Intel IOP?

 

AtW

Lenke til kommentar
Har oppdatert første post ja. Grunnen at det ikkje funkgerte er at pci-e x4 kontrolleren ikkje funket annet i 1.1 porten. Men Adaptecen som er pci-e x8 funker i 2.0 porten. Så nå funker disse i hver sin port. Adaptecen funker forøvrig i begge :)

 

Underlig, er det noen forskjeller mellom de utover produsent? Har begge minne? Bruker begge en Intel IOP?

 

AtW

 

 

Bare adaptecen har minne og bruker intel iop :)

Lenke til kommentar

620 fsb på Abit ix38 er jo ikkje så dårlig :D

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=170703

 

Ser ut som ix38 er i siget :mrgreen:

 

Ny bios er også kommet!

 

BIOS: m704d12.zip

 

Bios Issue Date:2008/01/02

Mirror Site: ASIA Europe US

BIOS ID:12

 

1. Fixed Command rate function abnormality.

2. Fixed DRAM Timing abnormal.

3. Update JMB363 ROM version.

4. Fixed twice boot issue.

5. Enhanced Intel 45nm CPU compatibility.

6. BIOS compiled date: 01/10/2008.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
620 fsb på Abit ix38 er jo ikkje så dårlig :D

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=170703

 

Ser ut som ix38 er i siget :mrgreen:

 

Ny bios er også kommet!

 

BIOS: m704d12.zip

 

Bios Issue Date:2008/01/02

Mirror Site: ASIA Europe US

BIOS ID:12

 

1

 

Klarer ikke helt bestemme meg for Abit eller Gigabyte X38 DQ6.... :dontgetit:

Hvordan er kortet etter den siste biosoppdateringen?

Noen som har prøvd Abit-kortet med 8 GB RAM?

Endret av Tonka
Lenke til kommentar
620 fsb på Abit ix38 er jo ikkje så dårlig :D

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=170703

 

Ser ut som ix38 er i siget :mrgreen:

 

Ny bios er også kommet!

 

BIOS: m704d12.zip

 

Bios Issue Date:2008/01/02

Mirror Site: ASIA Europe US

BIOS ID:12

 

1

 

Klarer ikke helt bestemme meg for Abit eller Gigabyte X38 DQ6.... :dontgetit:

Hvordan er kortet etter den siste biosoppdateringen?

Noen som har prøvd Abit-kortet med 8 GB RAM?

 

ix38 funker fint med 8 gb ram. Jeg har ikkje hatt noen problemer med bios i ix38. Eneste buggen med standard bios jeg har merket, cpu klokken ble resetta avogtil. Men dette skjedde bare noen ganger etter maskinen ble slått av og på mange ganger etterhverandre.

 

ix38 synes jeg klokker veldig bra. jeg har min q6600 på 3,75 uten noen problemer. Noe høyere så blir den for varm for TRUE kjøleren min.

 

ix38 funker som en drøm med alle pci-e kontrollerene mine. Jeg har 4 stk. 3 forskjellige modeller. Rocketraid, LSI og Adaptec.

 

Jeg kan også kjøre 4xddr2 1gb brikker @ 1200 mhz.

 

Hvis ikkje dette er noe av det beste x38 så vet ikkje jeg. i alle fall etter bruksmønsteret mitt, da jeg bruker mange SAS kontrollere på èn gang. 3 stk for å være nøyaktig :D

 

Bare rop ut om det er noen andre x38 kort som klarer det samme. Det tror jeg jammen med ikkje er mange ;)

 

Var veldig skeptisk FØR jeg kjøpte kortet, men jo mer jeg bruker det, desto mere liker jeg kortet :D Dønn stabilt og svært brukervennlig for mine bruksområder. Cmos reset bak med usbportene og power on og reset knapp på hovedkortet, noe som er veldig greitt når man har hovedkortet på en testbenk for å overklokke livsskiten ut av det :p

 

Lykke til med ditt kjøp av x38 ;)

Lenke til kommentar
ix38 synes jeg klokker veldig bra. jeg har min q6600 på 3,75 uten noen problemer. Noe høyere så blir den for varm for TRUE kjøleren min.

 

ix38 funker som en drøm med alle pci-e kontrollerene mine. Jeg har 4 stk. 3 forskjellige modeller. Rocketraid, LSI og Adaptec.

 

Jeg kan også kjøre 4xddr2 1gb brikker @ 1200 mhz.

 

Hvis ikkje dette er noe av det beste x38 så vet ikkje jeg. i alle fall etter bruksmønsteret mitt, da jeg bruker mange SAS kontrollere på èn gang. 3 stk for å være nøyaktig :D

 

 

Lykke til med ditt kjøp av x38 ;)

 

Høres veldig bra ut dette. Har vært litt skeptisk til dette kortet siden jeg er ganske fersk på å klokke og det har stått en del på andre fora at kortet har en litt lav fsb vegg og virker litt fiklete å klokke. Men hvis jeg kan få min q6600 til gå stabilt mellom 3.5 og 4 GHz på luft med thermalright ultra extreme 120 på dette kortet er jeg kjempefornøyd.

 

Jeg skal ha to skjermkort med mulighet for crossfire og eventuelt én pci-e kontroller i det siste sporet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...