Gå til innhold

Abit iX38 QuadGT


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er dette hk https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications i forholde til abit xi38

 

Tja, hvor skal vi begynne?

Vi kan starte med manglende Quad funksjonalitet, svidde minnebrikker, random krasj og det er en ganske enkel suppe å begynne med.

Etterpå kan du legge til litt ekstra BSOD'er i Windows som forårsakes av drivere som er helt på trynet og innstillinger i BIOS som ikke henger på greip.

 

Kort og greit, det er ikke ett kort som er plug and play, det er Plug and curse.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg håper noen her kan hjelpe meg!

 

Jeg har et Abit iX38 QuadGT med q6600 og mushkin minne og det som er problemet er at det kun booter når jeg har en minnebrikke i slot 4. Hvis jeg jeg tar minne i de andre slottene da booter ikke kortet.Og jeg får en feilmelding (C1) med en alarm.Den alarmen er der selv om jeg booter til windows. Jeg måtte skru den av manuelt i bios.

Noen som har et forslag til hva som er galt? Har forresten den nyeste biosen.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg håper noen her kan hjelpe meg!

 

Jeg har et Abit iX38 QuadGT med q6600 og mushkin minne og det som er problemet er at det kun booter når jeg har en minnebrikke i slot 4. Hvis jeg jeg tar minne i de andre slottene da booter ikke kortet.Og jeg får en feilmelding (C1) med en alarm.Den alarmen er der selv om jeg booter til windows. Jeg måtte skru den av manuelt i bios.

Noen som har et forslag til hva som er galt? Har forresten den nyeste biosen.

 

Mulig det hjelper for deg også å sette spenningen manuelt til 1.9v

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har bare trøbbel med dette kortet....

 

- USB fungerer ikke

Når jeg går inn på driver cd som fulgte med, så står det bare "Please update to SP1 to get USB2.0 support! (jeg har SP2)

 

- Internett fungerer ikke lenger

Jeg vett`a f...... hva som er problemet her....

 

Jeg har akkurat flashet BIOS til 12, 10/1 2008!

Ofte må jeg boote 2 ganger for å få maskinen på.....

 

Noen som har noen tips? Ikke lenger før jeg drar frem hammeren...

(heldigvis er dama hjemme, så jeg får vell ikke lov å ødelegge alt for mye......)

 

:mad:

 

 

Edit: specs..

Win Xp SP2, Abit IX38, 3,25 GB RAM, Quad Q6600, GF 8800 GTX

Endret av Procli
Lenke til kommentar
Hei

Jeg håper noen her kan hjelpe meg!

 

Jeg har et Abit iX38 QuadGT med q6600 og mushkin minne og det som er problemet er at det kun booter når jeg har en minnebrikke i slot 4. Hvis jeg jeg tar minne i de andre slottene da booter ikke kortet.Og jeg får en feilmelding (C1) med en alarm.Den alarmen er der selv om jeg booter til windows. Jeg måtte skru den av manuelt i bios.

Noen som har et forslag til hva som er galt? Har forresten den nyeste biosen.

 

Mulig det hjelper for deg også å sette spenningen manuelt til 1.9v

 

AtW

 

 

Jeg kan ikke stille volten på minnet i bios, den er låst.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Hei

Jeg håper noen her kan hjelpe meg!

 

Jeg har et Abit iX38 QuadGT med q6600 og mushkin minne og det som er problemet er at det kun booter når jeg har en minnebrikke i slot 4. Hvis jeg jeg tar minne i de andre slottene da booter ikke kortet.Og jeg får en feilmelding (C1) med en alarm.Den alarmen er der selv om jeg booter til windows. Jeg måtte skru den av manuelt i bios.

Noen som har et forslag til hva som er galt? Har forresten den nyeste biosen.

 

Mulig det hjelper for deg også å sette spenningen manuelt til 1.9v

 

AtW

 

 

Jeg kan ikke stille volten på minnet i bios, den er låst.

Takker for alle svar!

 

Bare still en eller annen innstilling på manual eller advanced eller noe. Det går helt sikkert ann, har gjort det selv, men husker ikke akkurat hvor du setter på manuelle innstillinger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat flashet BIOS til 12, 10/1 2008!

Ofte må jeg boote 2 ganger for å få maskinen på.....

 

Dette gjelder meg og! Kan ingen hjelpe oss?

BIOS er flashes til siste, Vista SP1 er installert. Det virker ikke som maskinen alltid skrur seg skikkelig av. Når jeg starter opp PCèn er jeg inni windows, men ingenting fungerer, så blir det blå-skjerm og må starte på nytt - en gang er forøvrig nok for meg. Ingen problemer bortsett fra dette. Ideer? Noen?

Lenke til kommentar
Du tok en skikkelig clear cmos etter flashing,dvs ut med batteriet noen minutter?

 

Skal egentlig ikke trenges.

Når jeg flashet til Versjon 12 av BIOS'n (Via Windows og ABIT sitt eget flash verktøy også vell og merke!) Så var det eneste jeg gjorde når den ikke ville starte etterpå var ett raskt trykk på CLR CMOS knappen bak på maskinen også skru på strømmen igjen og hele greia starta opp normalt og har fungert siden den gang.

Lenke til kommentar

Ja tok ordentlig clearing. Jeg flashet også på gamlemåten i BIOS som skal være sikrest. Mulig det kan være ide og flashe på nytt???

 

De meget små ledningene på hovedkortet (kommer ikke på navnet) HD-led, Power-LED etc. De står alle med skriften ned, jeg har ikke sjekket + og -. Kan dette ha noe å si? Jeg har forøvrig satt de slik på mange HK uten dette problemet så jeg tviler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som kjører RAID med dette kortet?

 

Hvis jeg setter opp RAID som alternativ i BIOS vil ikke maskinen boote, selv med standardinstillinger.

 

Kan dette ha med å gjøre at Seagate ES 500 jeg bruker, ikke er oppført på lista over kompatible disker?

 

E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...