Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg akkurat DE høvel og har testet nå for første gang.

Men lurer på hvordan den beste måten er å få vekk restene fra kremen fra høvelen/bladet.

Må jeg skru opp/løsne bladet for å få vasket det ordentlig?

 

Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med resultatet!

Jeg brukte før en høvel av den typen hvor du skrur nederst på skaftet for å løsne, det var såpass enkelt at jeg løsnet bittelitt før skylling. Hjalp masse.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig tatt mot til meg og bestilt tradisjonelt barberingsutstyr. Har til nå kjøpt blader altfor sjelden mtp at de koster 200,- for 3-4 stk.

 

Dette innkjøpet svei i lommeboka (ca 800kr), men blir utrolig interessant å prøve. Har ingen ekstrem skjeggvekst (24 år), men sliter med irritert hud og en del røde prikker i "barberingssonen".

 

Bestilte følgende:

Startpakken fra barbershop m R89-høvelen.

10 feather blader

5 astra blader

5 derby blader

blodstoppstift

 

Veldig spent! Man må vel bare prøve seg frem litt med ulike kremer, aftershaver etc - får håpe de som lå i startpakken gjør en god jobb til å begynne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

pre shave oil hjelper meg å unngå for mye irritert hud, men ang kremer etc må man dessverre prøve seg fram en del, har vel selv prøvd 10-12 merker de siste 10årene..

 

Dermologica har en veldig fin shave serie, kan kjøpe et billig test sett på ebay for under 200lappen med barber krem,pre scrub, after shave.

http://www.dermalogica.com/shave-system-kit/107,default,pd.html#

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig tatt mot til meg og bestilt tradisjonelt barberingsutstyr. Har til nå kjøpt blader altfor sjelden mtp at de koster 200,- for 3-4 stk.

 

Dette innkjøpet svei i lommeboka (ca 800kr), men blir utrolig interessant å prøve. Har ingen ekstrem skjeggvekst (24 år), men sliter med irritert hud og en del røde prikker i "barberingssonen".

 

Bestilte følgende:

Startpakken fra barbershop m R89-høvelen.

10 feather blader

5 astra blader

5 derby blader

blodstoppstift

 

Veldig spent! Man må vel bare prøve seg frem litt med ulike kremer, aftershaver etc - får håpe de som lå i startpakken gjør en god jobb til å begynne med.

Kan absolutt anbefale å kjøpe blad frå connaughtshaving, litt over 100kr for 100 Astra, mykje billegare enn 240kr på barbershop. Om du får lyst til å prøve litt "eksotiske" blad frå connaught, IKKJE prøv Big Ben. Om Astra er som kniv i margarin, er Big Ben som biltema-lommekniv i stein. Eg har prøvd eitt heilt nytt Big Ben to gongar no, rett etter ein dusj, og begge har lugga som faen. Måtte bytte til Astra midt i seansen, var heilt ubrukelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kontakt Barbershop, og høyr om dei vil hjelpe deg. Det er både vatn, krem og skum involvert i dagleg bruk, og den burde tåle ein tur i badegolvet. Har gjort det med både Merkur- og Mühle-høvelen min, utan varige skader. Om ikkje er både Mühle og Merkur kjent for god kundeservice, eg reknar med at du kan skru ut skruen frå håndtaket, og at dei gjerne sender deg ei ny toppdel til hovudet om du kontaktar dei.

De har nå sendt meg en ny høvel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på om det jeg har fått er fake Feather. (I den grad noe slikt eksisterer.) Synes slettes ikke det er noe gode ifht Derby-bladene som fulgte med høvvelen, og de skal jo være ganske middelmodige fra hva jeg har lest.

Er de mørkeblå? Det finnes Feather i forskjellige kvaliteter.

Lenke til kommentar

Hehe, skulle bare innom forumet for å se om noen hadde noen slags erfaring med en viss barbermaskin fra Braun, og endte opp med å bestille starter-kitet fra barbershop.

 

Har brukt høvel (gilette) i mange år, og prøvd meg på kniv et par ganger, før jeg fikk en maskin i bursdagsgave. Det å barbere seg med baskin er noe forbannet tyvende århundre herk, så nå er det kun tradisjonell barbering som gjelder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som vet om en fin skål på barbershop som man kan skumme opp barbersåpe i? Har forstått det slik at de fleste ikke er til denne bruken, men til at kosten skal renne av seg i. Så noen som vet om en som er stor nok for oppskumming?

 

Billig tips:

Jeg gjorde som L4r5 anbefalte og kjøpte Truefitt & Hill sin krem for sensitiv hud, og den er stor nok til å skumme i viss du kjøper andre såper senere.

 

http://www.barbershop.no/barberprodukter/barberkrem/barberkrem-anbefalinger/truefitt-and-hill-ultimate-comfort-barberkrem-i-skal.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...