Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min Mühle R89 Grande sammen med Trufitt & Hill Ultimate Comfort shaving cream og aftershave lotion fra samme serie. Av koster bør du velge en med grevlinghår. Noen vil nok anbefale deg en justerbar høvel, men for meg var det unødvendig.

Barbershop.no er vel det stedet innenlands som er greiest å bestille fra. Du trenger egentlig ikke en skummeskål. Jeg bruker bare en skål jeg "knabba" fra kjøkkenet. Mye billigere og funker like bra.

Bestill med 5-10 blader fra Barbershop når du bestiller utstyret, men ellers bestiller du blader på Ebay. Usannsynlig mye billigere, men tar litt lenger tid før du får de. Sats på Astra eller Feather-blader. Bestill gjerne 5 av hver og se hvilke som passer deg best. Jeg foretrekker Feather, men disse er så sylskarpe at det er lettere å kutte seg. Derfor er det greit å prøve begge deler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan anbefale å bestille blader fra Connaughtshave. Veldig rask og billig levering, og svært billige blader. De har pakker med mange ulike merker også. Eneste downeren er vel at nettsiden er "litt" dårlig - man blir ikke sittende å browse.

 

Selv sitter jeg enda og vurderer ny kost, og setter stor pris på anbefalinger av gode badger-koster. Tenker å investere litt. Vurderer denne veldig nå.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Veldig nøgd med Mühle kosten. Den kunne kanskje ha vore litt stivare, men det er ikkje eit problem med bruk av krem. (Har ikkje prøvd såpe). Den held vatnet bra, det er lett å skumme og "busten" held forma lenge.

 

Men det er den einaste kosten i den prisklassa eg har prøvd, so eg kan berre samanlikne den med eit par billege "start" kostar og ein Simpsons kost som er i ei prisklasse over Mühle kosten.

Lenke til kommentar

Det eneste som ikke er bra i det startsettet, er kosten. Muhle R89 er en god høvel. Proraso sandeltre og sheasmør er en av de beste barberkremene jeg har testet, og liquid cream after shave-en er også god. Men kosten kommer du garantert til å bytte ut, så det er egentlig bare å begynne å regne på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sjølv 34C og den Prorasosåpa, begge er bra. Det kan hende huda di ikkje likar eukalyptus og menthol, det er ein veldig "frisk" krem. Eg kan anbefale Astra i 34C, mykje betre enn Derby på mine tjukke skjegghår, og veldig milde. Det skal veldig godt gjerast å skade seg med Astra. Feather gir litt tettare barbering, men er lettare å skade seg med som nybegynner.

For ømfintlig hud så funker Trufitt & Hill Ultimate comfort-serien bra for meg hvertfall.

http://www.barbersho...rem-i-skal.html

http://www.barbersho...shave-balm.html

 

Takk til dere to, fulgte tipsene og det funket utmerket..

 

Kommer nok aldri til å gå tilbake til mach3 etc type barbering..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handlet fra barbershop i går og fikk oppgitt et ordrenummer. Problemmet er at jeg ikke får logget inn å sjekket ordren (var ikke logget inn da jeg bestilte). Noen som vet om en metode jeg for å finne ut "hvordan det ligger ann"?

 

Står at det kan være 3-4 dager lengre leveringstid i juli, så ønsker å sjekke når jeg kan forvente å få pakken : )

Lenke til kommentar

Fått feather-bladene anbefalt av en kompis. Må vel kjøpe en tradisjonell barberhøvel på barbershop også.

 

Any tips?

 

I dag har jeg en batteridrevet gillette fusion power progilde eller hva den heter. Føler den tar godt, men har ganske kraftig skjeggvekst og hadde vært greit med noe som tok enda tettere. I tillegg er jo bladene ekstremt dyre på dagligvarebutikkene.

 

Er en tradisjonell løsning fra barbershop da en bra løsning? Greit å teste hvertfall.

Lenke til kommentar

Fått feather-bladene anbefalt av en kompis. Må vel kjøpe en tradisjonell barberhøvel på barbershop også.

 

Any tips?

 

I dag har jeg en batteridrevet gillette fusion power progilde eller hva den heter. Føler den tar godt, men har ganske kraftig skjeggvekst og hadde vært greit med noe som tok enda tettere. I tillegg er jo bladene ekstremt dyre på dagligvarebutikkene.

 

Er en tradisjonell løsning fra barbershop da en bra løsning? Greit å teste hvertfall.

 

Ja, tips: ikke kjøp en hundrepakning før du har prøvt litt forskjellige, som Astra eller Derby også, jeg har hundre blad liggende jeg må bruke, tror egentlig ikke de er helt bra for meg.

 

Har forresten begynt å få dreisen på teknikken! Det tar litt lengre tid en med en gilette fusion rask barbering på ett minutt dersom jeg har hastverk, men om jeg har tid blir resultatet riktig så bra!

Vanskelig å blande kremen rett, da. Blir alltid for mye, for lite, for tørt eller for vått...

Lenke til kommentar

Til nå har jeg brukt Derby blader, og de har gitt bra resultater. Men etter den utrolige lovprisningen av Feather blader bestilte jeg 50 stk av en kar med gode tilbakemeldinger på Ebay. Barberte meg med de for første gang nå. Synes ikke det var noen revolusjon kontra Derby akkuratt.

 

Neste prosjekt blir å få tak i en badger barberkost. Noen som har konkrete tips? Bestiller gjerne fra Ebay

Lenke til kommentar

Hvis du skulle ta turen en gang, så heter butikken Walter Weiss, og ligger på Mariahilfer Strasse 33. Er på ingen måte billigere enn å handle online, men artig å finne slike butikker.

 

http://www.shopikon.com/vienna/shopping_guide/589_walter_weiss

 

Det er en lignende butikk langs Kärntnerstrasse som er handlegaten ved Stephansplatz, men denne husker jeg ikke hva het.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...