Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Ny dame = langt oftere barbering. Dårlig teknikk paret med en Gillette Fusion resulterte i irritert hud og ubehag. En forståelse av grunnleggende teknikk og bedre forberedelse gjorde barberingen bedre, men ikke god nok.

 

Så nå har jeg tatt skrittet og bestilt en Mühle R89 samt litt annet, og må si at jeg gleder meg til første barbering. Takk til tråden for å introdusere meg til noe jeg håper vil gjøre hverdagen langt bedre!

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.barbershop.no/introsett-til-tradisjonell-barbering.html

 

Er dette et greit sett å starte med for en med sensitiv hud ? bytter ut høvel med Merkur 34C HD.

 

Hvis ikke noen som kan anbefale produkter separat ?

 

Bruker pr idag mach3 med dermologica shave serien, mulig jeg kan bruke shave serien fra dermologica med bare en grei barberkost og en tradisjonell barberhøvel? da slipper jeg kjøpe ny after shave etc.

Lenke til kommentar

http://www.barbersho...-barbering.html

 

Er dette et greit sett å starte med for en med sensitiv hud ? bytter ut høvel med Merkur 34C HD.

 

Hvis ikke noen som kan anbefale produkter separat ?

Har sjølv 34C og den Prorasosåpa, begge er bra. Det kan hende huda di ikkje likar eukalyptus og menthol, det er ein veldig "frisk" krem. Eg kan anbefale Astra i 34C, mykje betre enn Derby på mine tjukke skjegghår, og veldig milde. Det skal veldig godt gjerast å skade seg med Astra. Feather gir litt tettare barbering, men er lettare å skade seg med som nybegynner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.barbersho...-barbering.html

 

Er dette et greit sett å starte med for en med sensitiv hud ? bytter ut høvel med Merkur 34C HD.

 

Hvis ikke noen som kan anbefale produkter separat ?

 

Bruker pr idag mach3 med dermologica shave serien, mulig jeg kan bruke shave serien fra dermologica med bare en grei barberkost og en tradisjonell barberhøvel? da slipper jeg kjøpe ny after shave etc.

Vil (som alltid) anebfale en justerbar høvel. Med mindre du har tenkt og kjøpe og ha flere etterhvert for å finne den som passer din kombinasjon av grep og barberblad best.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første barbering er unnagjort og jeg er rett og slett forbauset over hvor lett og behagelig det var å barbere seg på denne måten. Den eneste nedturen var når jeg måtte finne meg i at jeg var ferdig barbert og må vente til i morgen før jeg kan/bør barbere meg igjen. Med andre ord er jeg nå fullt ut konvertert.

 

-Deluze

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Må si at som nykommer innenfor dette med tradisjonell barbering var det helt avgjørende å bruke feather-blader. De Derby-bladene som fulgte med var hårreisende dårlig, bokstavelig talt. Men med Feather-blader funket det veldig bra og jeg er også konvertert! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si at som nykommer innenfor dette med tradisjonell barbering var det helt avgjørende å bruke feather-blader. De Derby-bladene som fulgte med var hårreisende dårlig, bokstavelig talt. Men med Feather-blader funket det veldig bra og jeg er også konvertert! :)

 

Har drevet med tradisjonell barbering siden nyttår, og kun brukt Derby blader. Var veldig vanskelig å bruke i begynnelsen men jeg har vent meg til dem nå og barberer meg nærmest glattbarbert og uten noen kutt. Omsider.

 

Kjøpte en liten bråta med samme Derby blader for ikke så lenge sida, ellers tror jeg kanskje jeg ville prøvd Feather.

Lenke til kommentar

Startsettet ble kjøpt inn her for litt siden. Nå har jeg ikke sammenligningsgrunnlag, men svinebust kosten virker ikke å være helt optimal. Ganske stiv, og i starten lukter det faktisk helt grusomt av den. Tror både lukten og stivheten blir bedre med bruken men hadde jeg valgt på nytt hadde jeg gått for det beste med det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...