Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Kvar kan eg få tak i billige DE-blad? Prøvde å bestille ein sampler pack på amazon uk, men dei kan ikkje sende verken det eller proraso-såpe til Noreg. Bestilte mine første ting (34C, Merkur og Feather-blad) frå Fitjarsoap, men 60kr for 10 blad + 40-50kr frakt er alt for dyrt.

 

Connaught har eit stort utval av blad, og konkurransedyktige prisar på det meste i utvalet sitt.

Endret av enixitan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endret linken litt. Han her kjøpte jeg fra:

http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649

 

 

Anbefaler feather-blader. Utrolig skarpe.

Prøvde Feather den andre gongen med DE, blodet rann. Skal ikkje prøve dei igjen før teknikken er 100%. Har holdt på i snart 2 månadar, og skal vurdere å kjøpe fleire feather om dei funkar med god teknikk. Har bestilt 5 Derby og 5 Astra frå barbershop, håper at Derby, så billeg som det er, funkar bra.

Lenke til kommentar

Prøvde Feather den andre gongen med DE, blodet rann. Skal ikkje prøve dei igjen før teknikken er 100%. Har holdt på i snart 2 månadar, og skal vurdere å kjøpe fleire feather om dei funkar med god teknikk. Har bestilt 5 Derby og 5 Astra frå barbershop, håper at Derby, så billeg som det er, funkar bra.

 

Alunstift stopper blødning.

Kan også hjelpe å ha mindre aggressiv innstilling dersom du har justerbar.

Lenke til kommentar

Alunstift stopper blødning.

Kan også hjelpe å ha mindre aggressiv innstilling dersom du har justerbar.

Har det, men nakken blei ei slagmark. Aldri gå mot skjeggveksten med feather, elendig vinkel og teknikk. 34C er ikkje justerbar, men eg trur feather skal gå betre no som eg har fått litt greie på korleis ein skal halde høvelen.

Lenke til kommentar

Har det, men nakken blei ei slagmark. Aldri gå mot skjeggveksten med feather, elendig vinkel og teknikk. 34C er ikkje justerbar, men eg trur feather skal gå betre no som eg har fått litt greie på korleis ein skal halde høvelen.

 

 

34c er såpass liten og nett, at det er viktig å huske på at du ikke skal "presse" sånn som man gjør med mach3 høvlene, man skal egentlig bare lene høvelen mot huden og dra i den retningen du vil.

Lenke til kommentar

Det hele det dreier seg om er at de øverste bartehåra er helt oppe ved nesa, så de kan være litt vanskelig å få med seg. Det hele ordner seg ved å være nøye og ta seg tid. Når jeg har hastebarbert meg hender det at det er noen som ikke har blitt med.

Lenke til kommentar

Det hele det dreier seg om er at de øverste bartehåra er helt oppe ved nesa, så de kan være litt vanskelig å få med seg. Det hele ordner seg ved å være nøye og ta seg tid. Når jeg har hastebarbert meg hender det at det er noen som ikke har blitt med.

 

Mhm. Til det lille området kan jeg like godt bruke baksiden av et "flerbladsblad". Takk, forresten.

Lenke til kommentar

Fekk grøn tube med Proraso frå Connaught før helga, fytti katta så lett det var å lage bra krem av den!

Prøvde Feather-blad igjen, etter å ha fått det med vinkel og trykk inn i muskelminnet. Tettaste barberinga eg nokon gong har hatt. Angrar på at eg bestile Astra, Derby og Big Ben for å prøve, for ingenting kan nokon gong bli skarpare enn Feather.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...