Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barbershop.no har en relativt grei startpakke med det du trenger.

http://www.barbersho...-barbering.html

 

Jeg bruker Grande-versjonen av samme høvel, men har valgt å bruke Trufitt & Hill Ultimate Comfort barberkrem og aftershave-balm siden den er for ømfintlig hud.

http://www.barbersho...rem-i-skal.html

http://www.barbersho...shave-balm.html

 

Kosten i det settet har jeg ikke prøvd, men den skal visst være helt grei.

Jeg anbefaler deg og kjøpe fem Astra-blader og fem Feather-blader samtidig. Det er litt debatt om hvilken som er best. Feather er skarpere, men du kutter deg også lettere. Hva som er best for deg koker vel ned til smak og behag.

Når du har testet begge to kan du heller bestille blader på Ebay. Jeg bestilte 100 Astra-blader og betalte 71 kr inkludert frakt om jeg husker riktig. Burde egentlig ikke gjort det for litt etter prøvde jeg Feather-bladene og fant ut at jeg likte de 10 ganger bedre. Så jeg bestilte 100 av de også. :p

De koster bittelitt mer, men ingen blodpris (pun intended).

 

Som "skummeskål" bruker jeg bare en jeg stjal fra kjøkkenskapet. Ingen grunn til å betale ekstra for noe slikt.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hvordan er folks erfaring med "preshave" produkter.

Jeg kjøpte denne for lenge siden. http://www.barbershop.no/barberprodukter/foerbarbering/proraso-pre-post-krem-eukalyptus-menthol.html

 

Jeg følte at dette "forsinket" hele prosessen mer enn det ga meg noe tilbake, har vurdert "olje" lenge. Dette husker jeg godt at en "barberer" i utlandet brukte før han satte igang skummingen.

 

Sist jeg barberte meg med 12 dagers tykt og hardt skjegg med Futur, Astra Blader og T&H krem, så funket det veldig bra selv om jeg hadde dårlig tid og skummet ikke ble perfekt..

 

så hva vil en Pre Shave Oil/creme gi meg?

Lenke til kommentar

 

Kontakt Barbershop, og høyr om dei vil hjelpe deg. Det er både vatn, krem og skum involvert i dagleg bruk, og den burde tåle ein tur i badegolvet. Har gjort det med både Merkur- og Mühle-høvelen min, utan varige skader. Om ikkje er både Mühle og Merkur kjent for god kundeservice, eg reknar med at du kan skru ut skruen frå håndtaket, og at dei gjerne sender deg ei ny toppdel til hovudet om du kontaktar dei.

 

Får jeg det som trengs for under 1000 kroner ferdig levert?

 

En bra høvel, skum/sepe, kost osv?

 

Noen som vil komme med anbefalinger til meg samt hvor det er billigst å handle i fra?

 

Merkur 34C (Barbershop 295 kr.)

Mühle Classic Silvertip Fibre (Barbershop, 21 mm/str. 2, 295 kr.)

50 Astra Superior Platinum blad (Connaught 6,50 GBP)

Proraso barberkrem tube (Connaught 5,25 GBP, velg farge sjølv (grøn/raud/blå))

Proraso Liquid Cream aftershave (Connaught 9 GBP, velg farge sjølv (kvit/blå, kvit er betre etter mi meining))

Bulldog Aftershave Balm (Vita-butikk, 129 kr om eg hugsar rett)

 

Du får produkta frå Connaught innanfor avgiftsgrensa, så ingen ekstra avgifter. Ca. 900 inkludert frakt.

 

Noko heilt anna; prøvde Polsilver Super Iridium i Merkur 34C her om dagen, det nærmaste eg har vore kniv i varmt smør-kjensla. Eg har brukt mange ulike blad (inkludert Feather, Astra og Derby), og eg har vanskeleg for å forestille meg korleis eit blad kan vere betre enn dette.

 

-Edit-

 

Gløymde Bulldog-kremen sidan ingen av dei "vanlege" butikkane hadde den, men den er betre enn Proraso sin etterbarberingskrem. Om du likar den er den billigare på NkdMan, men du kan like gjerne kjøpe den første tuba på Vita, med frakt kostar det omtrent det same vil eg tippe.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...