Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Opera har kommet i versjon 12 i dag. Fremdeles har de problemet med at feks forumet ikke laster seg ferdig, og at det er flere «elementer» som henger i adresse-baren. Hvordan få skikk på dette?? Det er ikke morsomt å måtte refreshe forumet 2 - 3 ganger for at det skal laste seg ferdig..

 

Dette har vært en problem med Opera så lenge jeg kan huske. Og er hovedårsaken til at jeg ikke går over til den på fast basis! Bruker en ekstern ad-block. Kan det ligge noe der??

 

Det må være et problem som er lokalt på din PC, for jeg har aldri sett noe slikt, og jeg har brukt mange forskjellige PCer med Opera på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det som om Opera12 er betydelig tregere fra den har startet til alle fanene er lastet inn. For eksempel kunne jeg i Opera11 uten problemer raskt klikke meg gjennom alle youtube-fanene for å pause videoene, mens det i den nye versjonen ofte henger og tar litt tid.

 

Andre som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg har vært storfan av Opera siden jeg var 10 år gammel og jeg har alltid vært en trofast bruker.

 

Jeg har til og med innstallert det på Macen min, og bruker dette som primær nettleser. Problemet mitt er den virker veldig treg til tider. Spesielt om jeg åpner 5-10 tabs og lar disse laste i bakgrunnen mens jeg begynner å lese på noen av de andre tabbene.

 

Er det flere som har opplevd dette? Er det problemer med Opera på Mac, eller er det Maccen min det er noe galt med?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg testet versjon 12 av Opera på jobb PCn, og den fungerer fremdeles ikke.

 

Den spør om proxy username og password på hver web side, gjerne flere ganger. Og ja "remember password" er huket av.

 

Vi har ett proxy script, go selv om jeg endrer til og bruke manuelle instillinger, hjelper det ikke.

 

Irriterer vannet av meg at dette fremdeles ikke er fikset. Tvinger meg til og bruke Chrome/IE :(

 

Se forøvrig vedlegg

 

Opera sine sider er forøvrig helt ubrukelige som dere ser. (tror dog det er firewall som sperrer her, den ser like ut på alle browsere jeg har instalert)

post-103092-0-61424800-1342534758_thumb.jpg

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå i det siste har opera begynt å redirecte meg til mobil-sidene til enkelte nettsteder. Har merket det med youtube og linkedin til nå. Ekstremt irriterende. Noen som har opplevd lignende?

Har merket at jeg har klikket på et par youtube linker her på forumet som har ført meg til en mobil-spilleliste.

Valgte å tro det var noen som bare postet feil link

Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg fått en stygg grå linje på nettleseren min der hvor det står "fil, rediger, vis" osv ? Mener å huske at det ikke var sånn før, men kan johende jeg tar feil. Oppgraderte fra v12 til 12.01

shift+f12 -> toolbars/verktyliner -> fjern markør for verktyline du ynskjer å fjerne.

Fant ikke denne endringen her
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Innstillinger->avansert->nedlastninger

 

Muligens der du får fikset det. Men nøyaktig hva som må endres vet jeg ikke.

 

Til reddit browsing anbefaler jeg også "ImgTip". En addon som laster inn thumbnails på eks, google, reddit. Og mange andre sider så du slipper å åpne linken for å få sett større versjon av bildet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...