Gå til innhold

Risikerer 38 000 år i fengsel


Gissan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare dømme dem til livstid i fengsel uten mulighet for endring av dommen? Ingen lever vel i 38 000 år, og dermed blir det jo bare tullete å bruke slike tall. Men det er vel kanskje ment symbolsk også da. At antall år skal svare til forbrytelsen.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
ikke akkurat "lovens strengeste straff 20 år"

 

jeg kan jo sprenge oslo plaza og sitte inne i 20 år.. ... det er sykt

Feil! De har laget et tillegg til loven som gjør at de kan forlenge soningsstraffen. Dersom domstolen finner ut at det er uforvarlig å slippe deg ut etter 20 år kan de forlenge straffen med en del år. Og slik kan de fortsette. Så det er fullt mulig med livstid i Norge også. Det fordrer bare at domstolen finner det farlig å slippe en ut.

Lenke til kommentar
nja, i Norge er det faktisk livsvarig forvaring som er det strengeste, dvs mental sykehus med ett lite gjære en kan klattre over.

 

Forvaring er ikke det samme som opphold på mentalsykehus. Det er fortsatt forbehold de av fangene som faktisk er gale, ikke "vanlige" forbrytere som havner i "vanlig" fengsel.

Lenke til kommentar

Det skulle virkelig vært dødsstraff synes nå jeg.

 

Og hvis de skal i fengsel så må de jo ha det som dritt. De får jo til og med skikkelig mat og ordentlige senger mange steder.

30 piskeslag hver dag og et helt isolert, mørkt rom uten vinduer. Bare helt tomt.

 

De må bli strengere på straff for å få folk til å skjønne at det er ramme alvor og ikke bare guttestreker.

Lenke til kommentar
Det skulle virkelig vært dødsstraff synes nå jeg.

 

Og hvis de skal i fengsel så må de jo ha det som dritt. De får jo til og med skikkelig mat og ordentlige senger mange steder.

30 piskeslag hver dag og et helt isolert, mørkt rom uten vinduer. Bare helt tomt.

 

De må bli strengere på straff for å få folk til å skjønne at det er ramme alvor og ikke bare guttestreker.

Enig, og for å sitere Britney Spears "Jeg er for dødstraff, så lærer de til neste gang!"

Lenke til kommentar
Det skulle virkelig vært dødsstraff synes nå jeg.

 

Og hvis de skal i fengsel så må de jo ha det som dritt. De får jo til og med skikkelig mat og ordentlige senger mange steder.

30 piskeslag hver dag og et helt isolert, mørkt rom uten vinduer. Bare helt tomt.

 

De må bli strengere på straff for å få folk til å skjønne at det er ramme alvor og ikke bare guttestreker.

 

Dødsstraff er en lett måte å slippe unna på. Man kan på en måte si at de blir som martyrer i enkelte miljøer, alle er ikke redd for å dø.

Og ved å ha jævlige fengsler lærer du ikke de kriminelle at det de gjør er galt, du lærer dem bare at de ikke må havne i fengsel. Og hvordan unngår man det? Ved å ikke bli tatt. Dermed tror jeg antall harde kriminelle kommer til å gå opp, fordi frykten for å havne i fengsel overgår rasjonelle handlinger. Våpenbruk etc. vil nok øke drastisk.

Jeg har tro på at fengsel skal være en "helbredende" institusjon, altså at fangene skal læres til å leve et normalt liv uten kriminalitet når de en dag slipper ut.

Jeg er for reel livstidsstraff, og jeg mener også at fengslene i Norge er delvis for snillistiske, men å gå over til piskeslag og fæle fengsler i Bangkwang-stil er ikke løsningen i mitt hode.

 

Jo hardere et fengsel er på innsiden, jo hardere blir de innsatte på utsiden. Det er hva jeg tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...