Gå til innhold

Risikerer 38 000 år i fengsel


Gissan

Anbefalte innlegg

Det skulle virkelig vært dødsstraff synes nå jeg.

 

Og hvis de skal i fengsel så må de jo ha det som dritt. De får jo til og med skikkelig mat og ordentlige senger mange steder.

30 piskeslag hver dag og et helt isolert, mørkt rom uten vinduer. Bare helt tomt.

 

De må bli strengere på straff for å få folk til å skjønne at det er ramme alvor og ikke bare guttestreker.

Du har peiling ser jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skulle virkelig vært dødsstraff synes nå jeg.

 

Og hvis de skal i fengsel så må de jo ha det som dritt. De får jo til og med skikkelig mat og ordentlige senger mange steder.

30 piskeslag hver dag og et helt isolert, mørkt rom uten vinduer. Bare helt tomt.

 

De må bli strengere på straff for å få folk til å skjønne at det er ramme alvor og ikke bare guttestreker.

Joda, sikkert lurt det hvis du vil gjøre alle kriminelle til rabiate menn som vil gjøre hva som helst for å unngå å bli tatt. Prøv å se litt lenger enn din egen nesetipp.

Lenke til kommentar
For de som måtte lure på regnestykket som kom fram til denne dommen:

 

Påstanden lyder på 30 års fengsel for hver av de 191 personene som ble drept i terroraksjonen, samt 18 års fengsel for forsøk på overlagt drap, ganget med 1.820 potensielle drapsofre.

38640 etter mine beregninger. :)

Lenke til kommentar
For de som måtte lure på regnestykket som kom fram til denne dommen:

 

Påstanden lyder på 30 års fengsel for hver av de 191 personene som ble drept i terroraksjonen, samt 18 års fengsel for forsøk på overlagt drap, ganget med 1.820 potensielle drapsofre.

38640 etter mine beregninger. :)

 

Ja jeg har sett det har vært prat om både 38000, 39000 og 40000. Meeen, hva gjør vel et par tusen år fra eller til i fengsel? :p

Lenke til kommentar

Husker det for et par år siden var en fengselsdirektør som var sur i skjegget i utlandet en plass (tror det var England eller USA). En fyr var dømt til 80 år minstetid i fengsel da han var 21, alle hadde reknet med at fyren skulle ryke pga livsførsel og greier. Men gjett hva? Fyren slapp ut nå, etter 80 år, i en alder av 101. Og han var sprekere en mange her på forumet er for å si det sånn, han hadde totalt lagt om livsførselen, trent, meditert og greier. Var syke greier.

 

Er forøvrig enig i at det kan virke som om fengselsstraffer her i Norge er litt for daffe. Men så er det jo det faktum at alle vil ha lengre straffer, men ikke for seg selv hvis de havner i rettsvesenet.

Lenke til kommentar

Jo flere år man får som straff, desto rikere og berømt blir man.

Med en straff på 38.000 år kan en sikkert kjøpe seg ut etter 5 år :w00t:

Og når det ofte er 10 års ventetid på deathroll, så er saken i boks :grin2:

 

Nokas gutta er legender, det lages filmer og skrives bøker...gutta tjener på sikt mere på berømmelsen enn ranet!

Nå har de alle fått sine nick, mangler bare reklame på deres drakter..så er fengslet et komplett show business.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...