Gå til innhold

Winamp 5.5 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for mitt bruk er dem ganske så like.

 

noen basis musikkkontroller og en avspillingsliste, alt i ett vindu.

 

at amarok kan vise noen fancye ting på siden av vinduet gir jeg f i. dem er skjult her, og 99% av tiden sitter programmet i "tray" og styres via media-taster.

 

og nei, jeg bruker ikke media library funksjonen ;)

 

aldri hatt så mye musikk at jeg føler det nødvendig.

 

og om jeg ønsker å høre på lokal musikk (for tiden går det i nettradio) så mater jeg bare alt av mp3 og annet inn i samme lista og setter på random.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Undersøk om det er taggene dine som er problemet. Jeg løste det slik:

 

- Kjørte et taggeprogram

- Valgte musikkmappen med undermapper

- Valgte at alt som artist, album etc skulle være uendret, unntatt f.eks. "comment" hvor du skriver ett eller annet.

- Lagrer endringene

 

Da ble taggene skrevet på nytt og jeg slapp å lete gjennom alle filene for å finne noen få filer med problematiske tagger.

 

Nå skal det sies at denne verjonen av winamp merkelig nok hadde problemer med tagger tidligere versjoner ikke har hatt problem med, men dette trikset løste det i hvert fall for meg og nå er winamp stabilt som fjell.

 

Takk for hjelp (link til bra taggeprogram?)!

 

ID3-taggingen på en mp3 fil gjør at Winamp krasjer totalt? Hva for en feilhåndtering er det disse folka driver med da?

 

Er programmerer selv, og hvis det er dette som er problemet ville jeg vært flau hvis jeg var utvikler hos Nullsoft.

Lenke til kommentar
Takk for hjelp (link til bra taggeprogram?)!

 

ID3-taggingen på en mp3 fil gjør at Winamp krasjer totalt? Hva for en feilhåndtering er det disse folka driver med da?

 

Er programmerer selv, og hvis det er dette som er problemet ville jeg vært flau hvis jeg var utvikler hos Nullsoft.

 

 

Jeg synes også det var merkelig, men jeg traff på dette problemet med ca 40 filer og hver gang jeg fikk skrevet taggen på nytt gikk det greit, så i mitt tilfelle tyder det på at dette var problemet.

 

Uten å starte en diskusjon om hva som er det beste taggeprogrammet så kan jeg nevne at det var dette jeg brukte og du kan gjøre slik jeg beskrev og ta hele samlingen på få sekunder med det hvis du merker av for subfolders. (for all del husk å la det stå <keep> på artist, album etc så du ikke får x antall likt taggede.)

Lenke til kommentar
Jeg synes også det var merkelig, men jeg traff på dette problemet med ca 40 filer og hver gang jeg fikk skrevet taggen på nytt gikk det greit, så i mitt tilfelle tyder det på at dette var problemet.

 

Uten å starte en diskusjon om hva som er det beste taggeprogrammet så kan jeg nevne at det var dette jeg brukte og du kan gjøre slik jeg beskrev og ta hele samlingen på få sekunder med det hvis du merker av for subfolders. (for all del husk å la det stå <keep> på artist, album etc så du ikke får x antall likt taggede.)

 

Det funket...

 

kjørte en <blank> på alle comments.

 

takker :D

Lenke til kommentar
Selv liker jeg 2.91, men den har ikke global hotkeys(?) :/
Installer 5.5, kopier ønsket plugin ut på skrivebordet, installer 2.91 og legg tilbake plugin.

Hvis de kunne klare å klone codec-pakken til vlc inn i winamp og så hadde vi virkelig begynt å snakke om et bra produkt....
Foretrekker faktisk muligheten til å velge codec selv, og ikke ha dobbelt opp av codecs. Hvis folkene bak VLC hadde gitt ut codecene sine som "vanlige" codec hadde vi ikke trengt å bruke den såvidt adekvate spilleren de tilbyr.

Kan forresten lønne seg å ta en clean install av Winamp.

Jeg brukte siste beta før final uten problemer, men etter jeg installerte Final kræsjet WA rett etter programmet starter.

 

Begynner forresten å bli "litt" mange ting jeg må hake bort før jeg trygt kan trykke 'finish'

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...