Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?


Anbefalte innlegg

Hvilken fordeler har barnet av å formelt sett ha en far som det ikke får sett?

Er det egentlig noen forskjell?

Får barnet det så utrolig mye bedre straks han betaler penger for barnet?

Vil man si at barn adoptert av enslige kvinner har det verre enn barn med en "uansvarlig" far?

Kommer det isåfall av at han betaler penger for barnet?

9656021[/snapback]

 

Hvis gutten er en redd liten feiging med halen mellom beina, og ikke vil se ungen sin eller ha noen med ungen å gjøre, så kan det like så godt være synes jeg.. da kan han dra dit peppern gror og bli der! :mad:

 

men det spiller ingen rolle hva jeg synes, det er hva barnets behov er som betyr noe.. barnet kommer etterhvert til å lure på hvor pappa er og bli mer og mer sint på han fordi han ikke er tilstede..

men om det er bedre å ha en far som ikke bryr seg, eller om det er bedre og aldri vite hvem han er, vet jeg ikke.. har ikke tatt noen standpunkt til dette enda..

 

 

9656251[/snapback]

Så abort er kanskje et alternativ hvis man tenker på barnet. Vil velge å påstå at helt frem til fødselen så er det DINE behov som står på spill. Barnet er uvesentlig, barnet "tvinger" deg ikke til å ikke ta abort. Du kommuniserer ikke med barnet på noen plan, du gir en klump med celler næring. Så om du skal tenke på barnets beste, ta abort. Om du ikke vil ta abort, så kan du ikke kalle faren feig hvis han ikke vil møte ungen, vil si morra er feig som ikke tør å ta abort, og ta noen drastiske valg enn å "la naaturen gå sin gang".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det holder ikke å si at hun er en tulling osv. og si at mannen alikevel må betale. Det er blodig urettferdig og totalt uten sidestykke. Det er greit nok at man vil fokusere på barnet, men det er også et offer til i situasjonen, og det er mannen. Uannsett hvordan du vrir og vender på det, ønsker ikke mannen å ha kontakt med barnet (noe som er svært forståelig i en slik situasjon) så kommer penger aldri til å hjelpe noe som helst. Da blir det uforståelig og ærligtalt meget provoserende for meg (og garantert mange andre) at han "dessverre" må "betale for seg", spesielt hvis det ikke hjelper noe som helst på situasjonen. Som sagt er det totalt uten sidestykke.

9656506[/snapback]

 

greit nok at barnet og mannen er offer i denne situasjonen for hva jenta har gjort, men barnet er langt viktigere enn mannen.. selvom han har blitt behandlet urettferdig, så kan man ikke snu ryggen til sitt eget barn.. Da er man en svekling og fortjener ikke å ha en far selv.. :nei:

 

Er mye urettferdighet her i verden, og dette er en av mange situasjoner man kan havne oppi.. akkurat som man ikke kan garantere at man aldri havner i en bilulykke pga andre som kjører i fylla osv.. urettferdig? ja det kan du vedde ræva di på at det er!

 

Får du en vare levert på døra som du aldri har bestilt er det ingen som tvinger deg til å betale for den (selv om den riktignok må leveres tilbake). Jeg påstår ikke at barn er en vare. Derimot henviser jeg til et prinsipp om at du ellers i samfunnet aldri må stå til ansvar for noe du ikke ønsket. Ønsker man ikke et barn skal man da heller aldri måtte stå til ansvar for et heller. Det er ikke akkurat slik at samfunnet dytter foreldreløse barn ned i fangene på enslige menn og kvinner her i verden ...

9656506[/snapback]

 

 

Altså akkurat når det gjelder denne situasjonen, så skiller den seg betydelig mere ut enn noen andre situasjoner, som feks den pakka som man aldri har bestilt.. Man har ikke bestilt babyen, men den er nå allikevel kommet inn i denne verden.. og da må de 2 menneskene som lagde denne personen, gjøre sitt aller beste for at den ungen får ett godt liv og blir ett bra menneske..

 

dessverre, sånn er livet..

Lenke til kommentar
Altså akkurat når det gjelder denne situasjonen, så skiller den seg betydelig mere ut enn noen andre situasjoner, som feks den pakka som man aldri har bestilt..  Man har ikke bestilt babyen, men den er nå allikevel kommet inn i denne verden..  og da må de 2 menneskene som lagde denne personen, gjøre sitt aller beste for at den ungen får ett godt liv og blir ett bra menneske..

 

dessverre, sånn er livet..

9656644[/snapback]

Det beste alternativet for et uønsket barn er i mange situasjoner abort.

Lenke til kommentar
Så abort er kanskje et alternativ hvis man tenker på barnet. Vil velge å påstå at helt frem til fødselen så er det DINE behov som står på spill. Barnet er uvesentlig, barnet "tvinger" deg ikke til å ikke ta abort. Du kommuniserer ikke med barnet på noen plan, du gir en klump med celler næring. Så om du skal tenke på barnets beste, ta abort. Om du ikke vil ta abort, så kan du ikke kalle faren feig hvis han ikke vil møte ungen, vil si morra er feig som ikke tør å ta abort, og ta noen drastiske valg enn å "la naaturen gå sin gang".

9656625[/snapback]

 

jeg synes abort en en grei løsning for noen som ikke var klar over at man var gravid, og for voldtektsofre osv.. altså under spesielle omstendigheter..

Abort eller angrepille, er jo det beste for barnet hvis det er uønsket på det tidspunktet av forskjellige grunner.

 

men selvom dama ikke tar abort, så må jo gutten stille opp for sin egen unge.. that's life.. uansett hvor urettferdig det er..

Lenke til kommentar
men selvom dama ikke tar abort, så må jo gutten stille opp for sin egen unge.. that's life..  uansett hvor urettferdig det er..

9656676[/snapback]

Når du sier at han "må", hva mener du da? Han tvinges ikke til å gjøre det, så han kan fritt velge å ikke gjøre det. Om du kaller ham en pyse eller ikke tror jeg ikke forandrer på så mye, så jeg ser ikke helt hva du legger i definisjonen.

 

For å si det på en kontroversiell måte: det er ikke store forskjellen på faren som ignorerer ungen sin, og moren som nekter å ta abort når barnet er uønsket og fødes inn i en vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Når du sier at han "må", hva mener du da? Han tvinges ikke til å gjøre det, så han kan fritt velge å ikke gjøre det. Om du kaller ham en pyse eller ikke tror jeg ikke forandrer på så mye, så jeg ser ikke helt hva du legger i definisjonen.

 

For å si det på en kontroversiell måte: det er ikke store forskjellen på faren som ignorerer ungen sin, og moren som nekter å ta abort når barnet er uønsket og fødes inn i en vanskelig situasjon.

9656698[/snapback]

 

 

nei, han MÅ jo ikke, det jeg mener er jo at han aller helst burdte gjøre det.. og gjør han ikke det så er han en ubrukelig og udugelig unnskyldning av en gutt.. er kun babyen som får svi..

Lenke til kommentar
Så abort er kanskje et alternativ hvis man tenker på barnet. Vil velge å påstå at helt frem til fødselen så er det DINE behov som står på spill. Barnet er uvesentlig, barnet "tvinger" deg ikke til å ikke ta abort. Du kommuniserer ikke med barnet på noen plan, du gir en klump med celler næring. Så om du skal tenke på barnets beste, ta abort. Om du ikke vil ta abort, så kan du ikke kalle faren feig hvis han ikke vil møte ungen, vil si morra er feig som ikke tør å ta abort, og ta noen drastiske valg enn å "la naaturen gå sin gang".

9656625[/snapback]

 

jeg synes abort en en grei løsning for noen som ikke var klar over at man var gravid, og for voldtektsofre osv.. altså under spesielle omstendigheter..

Abort eller angrepille, er jo det beste for barnet hvis det er uønsket på det tidspunktet av forskjellige grunner.

 

men selvom dama ikke tar abort, så må jo gutten stille opp for sin egen unge.. that's life.. uansett hvor urettferdig det er..

9656676[/snapback]

Men da får moren søren ta til takke med seg sjølv når faren ikke er der for hverken hu eller barnet. Og faren heller ikke stille opp. Han burde stille opp fordi du mener det? ellers så blir du skuffet over en tilfeldig kar?

Og fortell meg, hva er det som gjør kvinnen til en så mye bedre person til å velge om barnet skal bringes til verden eller ikke? Et inngrep en gang? Shit...

 

Og hvis denne kvinnen absolutt vil ha barn, så ser jeg ærlig talt ikke problemet med å ta abort, og prøve å få barn på nytt ved en senere annledning, tviler på at om ungen fødes nå eller om to måneder har en dritt å si når barnet tross alt skal være med deg i 18++ år (mest sannsynlig, med mindre mora er så vrang og neglisjerer barnet og havnet på diverse instituter. Bare bruker litt usaklig "Hva hvis" og "dersom at"-argumenter, ser ut til å falle i smak hos Melisma :) ).

Lenke til kommentar
Og hvis denne kvinnen absolutt vil ha barn, så ser jeg ærlig talt ikke problemet med å ta abort, og prøve å få barn på nytt ved en senere annledning, tviler på at om ungen fødes nå eller om to måneder har en dritt å si når barnet tross alt skal være med deg i 18++ år (mest sannsynlig, med mindre mora er så vrang og neglisjerer barnet og havnet på diverse instituter. Bare bruker litt usaklig "Hva hvis" og "dersom at"-argumenter, ser ut til å falle i smak hos Melisma :) ).

9657141[/snapback]

Det er ikke bare bare å gå igjennom en abort skal jeg si deg.

Det er mange kvinner som sliter i mange år om ikke hele livet etter en abort.

Så det er ikke like enkelt som du tror.. :nei:

Lenke til kommentar
Og hvis denne kvinnen absolutt vil ha barn, så ser jeg ærlig talt ikke problemet med å ta abort, og prøve å få barn på nytt ved en senere annledning, tviler på at om ungen fødes nå eller om to måneder har en dritt å si når barnet tross alt skal være med deg i 18++ år (mest sannsynlig, med mindre mora er så vrang og neglisjerer barnet og havnet på diverse instituter. Bare bruker litt usaklig "Hva hvis" og "dersom at"-argumenter, ser ut til å falle i smak hos Melisma :) ).

9657141[/snapback]

Det er ikke bare bare å gå igjennom en abort skal jeg si deg.

Det er mange kvinner som sliter i mange år om ikke hele livet etter en abort.

Så det er ikke like enkelt som du tror.. :nei:

9657305[/snapback]

Akkurat det kan jeg ikke uttale meg om, så beklager for det.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare bare å gå igjennom en abort skal jeg si deg.

Det er mange kvinner som sliter i mange år om ikke hele livet etter en abort.

Så det er ikke like enkelt som du tror..  :nei:

9657305[/snapback]

 

Å du har andre kvinnfolk som er på fylla helga etter igjen å jakter på mannfolk. Alle er forskjellige.

 

Er for delt ansvar selv, men vet om flere tilfeller selv som dette ikke funker i praksis. Hadde ett vennepar som det gikk dårlig for. Kan vel si at det var rett før det gikk til helvete. Dama gikk på p-piller. Hadde hun gjort så lenge de var sammen. Han ville ut av forholdet, men hun ville ikke. Hva endte det opp med. Joda, hun sluttet på p-piller uten å si noe til han, å ble gravid. Dette ble igjen da brukt mot han, slik at han ikke skulle gå fra henne. At han da sitter igjen med like mye ansvar, å skal måtte betale for dette tullet i 18 år er helt på jordet spør du meg.

Lenke til kommentar
Men da får moren søren ta til takke med seg sjølv når faren ikke er der for hverken hu eller barnet. Og faren heller ikke stille opp. Han burde stille opp fordi du mener det? ellers så blir du skuffet over en tilfeldig kar?

9657141[/snapback]

 

 

Jeg blåser i mora, jeg tenker på barnet. Det er barnet som må ta til takke med moren, fordi faren ikke er der. Dette er jo åpenlyst. Og handler ikke om foreldra og deres behov lenger dersom jenta allerede er gravid.. Han burdte jo ikke stille opp fordi JEG personlig mener det, er jo ikke MEG det gjelder her, er det vel? håper du ser hva jeg mener..!?? Er jo selvsagt fordi jeg mener at det er det beste for barnet..!

 

Og fortell meg, hva er det som gjør kvinnen til en så mye bedre person til å velge om barnet skal bringes til verden eller ikke? Et inngrep en gang? Shit...

 

Og hvis denne kvinnen absolutt vil ha barn, så ser jeg ærlig talt ikke problemet med å ta abort, og prøve å få barn på nytt ved en senere annledning, tviler på at om ungen fødes nå eller om to måneder har en dritt å si når barnet tross alt skal være med deg i 18++ år (mest sannsynlig, med mindre mora er så vrang og neglisjerer barnet og havnet på diverse instituter.

9657141[/snapback]

 

Er ikke det at jenta er en bedre person til å velge om barnet skal bli født eller ikke, er jo fordi barnet er inne i hennes mage, og hun har rett til å gjøre hva hun vil med sin egen kropp. Og er vel det som er hovedproblemet her.. at gutta ikek vil akseptere og godta at man dessverre må følge jenta sitt valg her.. og ja det er urettferdig,men sånn er virkeligheten!

 

OT:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hva mener du med dette utsagnet?
Bare bruker litt usaklig "Hva hvis" og "dersom at"-argumenter, ser ut til å falle i smak hos Melisma
Lenke til kommentar
Å du har andre kvinnfolk som er på fylla helga etter igjen å jakter på mannfolk. Alle er forskjellige.

 

Er for delt ansvar selv, men vet om flere tilfeller selv som dette ikke funker i praksis. Hadde ett vennepar som det gikk dårlig for. Kan vel si at det var rett før det gikk til helvete. Dama gikk på p-piller. Hadde hun gjort så lenge de var sammen. Han ville ut av forholdet, men hun ville ikke. Hva endte det opp med. Joda, hun sluttet på p-piller uten å si noe til han, å ble gravid. Dette ble igjen da brukt mot han, slik at han ikke skulle gå fra henne. At han da sitter igjen med like mye ansvar, å skal måtte betale for dette tullet i 18 år er helt på jordet spør du meg.

9657377[/snapback]

Ja helt klart. Ville bare poengtere at det ikke er bare bare å ta en abort.

 

Sånne jenter har jeg 0 respekt for. At det faktisk er jenter som synker så lavt er helt utrolig. De burde ha mer selvrespekt enn å tvinge en til å være i et forhold til seg.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare bare å gå igjennom en abort skal jeg si deg.

Det er mange kvinner som sliter i mange år om ikke hele livet etter en abort.

Så det er ikke like enkelt som du tror..  :nei:

9657305[/snapback]

 

Å du har andre kvinnfolk som er på fylla helga etter igjen å jakter på mannfolk. Alle er forskjellige.

 

Er for delt ansvar selv, men vet om flere tilfeller selv som dette ikke funker i praksis. Hadde ett vennepar som det gikk dårlig for. Kan vel si at det var rett før det gikk til helvete. Dama gikk på p-piller. Hadde hun gjort så lenge de var sammen. Han ville ut av forholdet, men hun ville ikke. Hva endte det opp med. Joda, hun sluttet på p-piller uten å si noe til han, å ble gravid. Dette ble igjen da brukt mot han, slik at han ikke skulle gå fra henne. At han da sitter igjen med like mye ansvar, å skal måtte betale for dette tullet i 18 år er helt på jordet spør du meg.

9657377[/snapback]

 

Såklart en veldig kjip situasjon. Men å si "betale for dette tullet i 18 år" er litt vel drøyt, spør du meg. Jeg er sikker på at denne pappaen er kjempeglad i barnet, og ønsker å være i barnets liv selv om han ikke tåler trynet på moren. Å kalle et barn for tull, er meg helt uforståelig. Det er det nok for de fleste som er foreldre. Det er forøvrig ingen selvfølge at det er mor som skal ha hovedomsorg for barnet. Far kan være bostedsforelder mer enn 50%, og da er det mor som må betale barnebidrag :)

 

For å være helt ærlig så høres det herlig naivt ut hele historien. Hvis han ville ut av forholdet, hvorfor gikk han da til sengs med henne?

 

 

 

Til Steffy: Hvis det er pengene dine du frykter for, så må du vel strengt tatt ikke betale særlig med barnebidrag sålenge du er student. Det avgjøres delvis av lønn osv.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Det er ikke uretferdig at jenta bestemmer over egen kropp, og selv bestemmer om hun vil/vil ikke ta abort. Det blir hun som fysisk går til legen og utfører ingrepet. Det er ikke alle som klarer å takle eller vil dette selv om graviditeten ikke er ønsket (barnet kan være det fordi om)

Det blir ikke rett at gutten skal få noe å si her.

 

For å være sikker på ons og i korte forhold, både mot graviditet og kjønnssykdommer bruker man kondom. Synest ikke noe om metoden til damen i forhold over her, men er ikke barnet som skal svi.

 

Og om faren ikke vil betale for baret sitt blir det samfunnet som må gjøre det, og jeg vill ikke betale for at noen skal få pule uten kondom.

Lenke til kommentar
Til Steffy: Hvis det er pengene dine du frykter for, så må du vel strengt tatt ikke betale særlig med barnebidrag sålenge du er student. Det avgjøres delvis av lønn osv.

9657552[/snapback]

Som student må man takk og pris ikke betale et rødt øre i barnebidrag siden inntektene er betydelig mindre enn 160.000kr som er minstesummen man må tjene for å kunne betale barnebidrag.

 

Forøvrig, for at far skal få mer enn 50% samvær må det skje mirakler. Enten må mor frivillig gå med på det, ellers må hun være usikket som mor, og da snakker vi meget usikket (type rusmidler, alkoholproblemer e.l inni bildet).

 

Ponzi: ... og hvis det gjelder med kondom, og den har feilet så ...?

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Og om faren ikke vil betale for baret sitt blir det samfunnet som må gjøre det, og jeg vill ikke betale for at noen skal få pule uten kondom.

9657558[/snapback]

 

Så hvis ei dame du knullet en gang da hun sa at hun gikk på pillen/hva enn blir gravid og vil ha barnet så er du helt ok med at du skal betale for barnet selv om du ikke vil ha det?

 

Denne tankegangen fører bare til at man blir tvunget til å bruke kondom fordi man ikke kan stole på jenta, uansett hvor godt man kjenner hun, flotters.

 

Edit: Til Ponzi, hva om kondom sprakk og dama vil ha barnet, helt ok å bare betale for det da også tipper jeg?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
[For å være helt ærlig så høres det herlig naivt ut hele historien. Hvis han ville ut av forholdet, hvorfor gikk han da til sengs med henne?

 

Det er det dummeste jeg har hørt. Sex livet trenger da ikke være helt dødt selv om man vil ut av ett forhold. Å når man bor sammen, så er det hverandre man har sex med selv om ting ikke er så bra. Kan jo ikke ligge med andre. Litt respekt har man da for hverandre.

 

Å barnet var ikke tullet. Mente han måtte betale for noe hun lurte han inn i. Barnet blir man glad i uansett, men hadde han hatt valget hadde han nok foretrekt å ha barn med en dame han er sammen med.

 

Å få ett barn når man er i ett forhold, for så at forhold skal ta slutt er en ting. Å bli lurt inn i det slik han ble lurt, er i mine øyne helt forkastelig gjort av henne.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er for delt ansvar selv, men vet om flere tilfeller selv som dette ikke funker i praksis. Hadde ett vennepar som det gikk dårlig for. Kan vel si at det var rett før det gikk til helvete. Dama gikk på p-piller. Hadde hun gjort så lenge de var sammen. Han ville ut av forholdet, men hun ville ikke. Hva endte det opp med. Joda, hun sluttet på p-piller uten å si noe til han, å ble gravid. Dette ble igjen da brukt mot han, slik at han ikke skulle gå fra henne. At han da sitter igjen med like mye ansvar, å skal måtte betale for dette tullet i 18 år er helt på jordet spør du meg.

9657377[/snapback]

Sånne jenter har jeg 0 respekt for. At det faktisk er jenter som synker så lavt er helt utrolig. De burde ha mer selvrespekt enn å tvinge en til å være i et forhold til seg.

9657417[/snapback]

Det som hadde vært artig var jo om en slik sak ble trukket for retten, eventuelle venninner som visste om det vitnet osv., og moren ble dømt til å betale mannen en passende erstatning, i tillegg til at han fikk velge hva som skulle skje med barnet (tvungen abort hvis han ikke ville ha det). Problemet er vel at en rettssak hadde tatt er enn 11 uker..

 

Det var forresten en veldig interessant idé om preferansegrupper i tråden jeg linket til i stad. Det var slett ikke så dumt.

 

red:

Det er forøvrig ingen selvfølge at det er mor som skal ha hovedomsorg for barnet. Far kan være bostedsforelder mer enn 50%, og da er det mor som må betale barnebidrag :)

9657552[/snapback]

Hahaha! :rofl: A..haha.. Nei uff, egentlig er det tragisk. Men det scenarioet der er mindre sannsynlig enn at en dame finner en kondom med sæd i, injiserer det i seg, og krever barnebidrag etterpå. Dét er jo betraktelig enklere faktisk.

 

Om ikke moren er narkovrak, er det mildt sagt vanskelig for far å få foreldreretten.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Men da får moren søren ta til takke med seg sjølv når faren ikke er der for hverken hu eller barnet. Og faren heller ikke stille opp. Han burde stille opp fordi du mener det? ellers så blir du skuffet over en tilfeldig kar?

9657141[/snapback]

 

 

Jeg blåser i mora, jeg tenker på barnet. Det er barnet som må ta til takke med moren, fordi faren ikke er der. Dette er jo åpenlyst. Og handler ikke om foreldra og deres behov lenger dersom jenta allerede er gravid.. Han burdte jo ikke stille opp fordi JEG personlig mener det, er jo ikke MEG det gjelder her, er det vel? håper du ser hva jeg mener..!?? Er jo selvsagt fordi jeg mener at det er det beste for barnet..!

 

Og fortell meg, hva er det som gjør kvinnen til en så mye bedre person til å velge om barnet skal bringes til verden eller ikke? Et inngrep en gang? Shit...

 

Og hvis denne kvinnen absolutt vil ha barn, så ser jeg ærlig talt ikke problemet med å ta abort, og prøve å få barn på nytt ved en senere annledning, tviler på at om ungen fødes nå eller om to måneder har en dritt å si når barnet tross alt skal være med deg i 18++ år (mest sannsynlig, med mindre mora er så vrang og neglisjerer barnet og havnet på diverse instituter.

9657141[/snapback]

 

Er ikke det at jenta er en bedre person til å velge om barnet skal bli født eller ikke, er jo fordi barnet er inne i hennes mage, og hun har rett til å gjøre hva hun vil med sin egen kropp. Og er vel det som er hovedproblemet her.. at gutta ikek vil akseptere og godta at man dessverre må følge jenta sitt valg her.. og ja det er urettferdig,men sånn er virkeligheten!

 

OT:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hva mener du med dette utsagnet?
Bare bruker litt usaklig "Hva hvis" og "dersom at"-argumenter, ser ut til å falle i smak hos Melisma

9657391[/snapback]

Dersom jenta velger å beholde barnet fordi hun ikke klarer å ta seg selv til å dra til legen så får søren meg faren miste alt ansvaret dersom han ønsker. Jenta har hatt valget mellom å ta abbort eller ikke.

Jeg er fullt klar over at dette ikke er sånn det fungerer, og jeg er fullt klar over hva du sier, men i førsteposten så mener du plutselig at det kun er jenta sin skyld, hvorfor skal gutten da ta den ufrivillige konsekvensen? Hva

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er for delt ansvar selv, men vet om flere tilfeller selv som dette ikke funker i praksis. Hadde ett vennepar som det gikk dårlig for. Kan vel si at det var rett før det gikk til helvete. Dama gikk på p-piller. Hadde hun gjort så lenge de var sammen. Han ville ut av forholdet, men hun ville ikke. Hva endte det opp med. Joda, hun sluttet på p-piller uten å si noe til han, å ble gravid. Dette ble igjen da brukt mot han, slik at han ikke skulle gå fra henne. At han da sitter igjen med like mye ansvar, å skal måtte betale for dette tullet i 18 år er helt på jordet spør du meg.

9657377[/snapback]

Sånne jenter har jeg 0 respekt for. At det faktisk er jenter som synker så lavt er helt utrolig. De burde ha mer selvrespekt enn å tvinge en til å være i et forhold til seg.

9657417[/snapback]

Det som hadde vært artig var jo om en slik sak ble trukket for retten, eventuelle venninner som visste om det vitnet osv., og moren ble dømt til å betale mannen en passende erstatning, i tillegg til at han fikk velge hva som skulle skje med barnet (tvungen abort hvis han ikke ville ha det). Problemet er vel at en rettssak hadde tatt er enn 11 uker..

 

Det var forresten en veldig interessant idé om preferansegrupper i tråden jeg linket til i stad. Det var slett ikke så dumt.

9657621[/snapback]

Nja, det er hadde nok blitt tap så det braker. Skulle man gått til sak så hadde det vært mer passende å kreve å bli fristilt som far, men det spørs. Robert Hercz saksøkte staten i 1986 fordi han mente dagens praksis strider med menneskerettighetene. Situasjonene var dog at hun var blitt gravid og ikke ønsket barnet, mens han ønsket det. Riktignok var hun passert 12. uke da hun ønsket abort, og måtte derfor søke om abort. Han mente det var feil at han ikke engang fikk lov til å uttale seg, men ble bedt om å forlate rommet da hun oppsøkte nemda. At det endte med braktap er rimelig forståelig. De samme menneskerettighetene sier vel sikkert noe om at man bestemmer over seg selv, og et pålegg om ikke å ta abort vil stride litt på det punktet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...