Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?


Anbefalte innlegg

Jeg mener at til syvende og sist så er det ALLTID jenta's ansvar om hun blir gravid! Gutten burdte jo selvsagt også gjøre det han kan for at graviditet ikke skal forekomme, men det er jenta som har nødt til å ta ansvar for egen kropp og fremtid.

 

Bruker ikke hun eller gutten beskyttelse mot graviditet, så kan hun ikke skylde på noen andre enn seg selv! :mad:

merkelig hvor mange jenter som ikke vet hvem faren til barnet deres er! :ohmy:

 

Om gutten er dum nok til å ligge med ei hvis han vet at hun heller ikke bruker noe prevansjon, så må han også ta konsekvensene av det.. men det er jenta som må ta ansvaret og gå å kjøpe angrepille dagen etterpå.. ergo, hennes ansvar til syvende og sist! for hu er den eneste som kan stoppe det i tide!

 

Noen klipp fra The Maury Show der de DNA tester guttene for å se om de er faren til ungen. Hvis man gidder, så burdte man gå inn og se på flere klipp om dette fra samme showet, er latterlig men trist og se disse jentene bli knust gang på gang, og stakkars babyer sier jeg bare.. (litt dårlig kvalitet på lyden og klippene)

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med deg Melisma, jenta har mest ansvar! Men jeg synes også den evt gutten kan bli med å ta abort o.l hvis man skulle være så uheldig og "havne i ulykka"(Hvis jenta ønsker det). Jeg for min del tror ikke jeg ville nevnt det til kjæresten, og heller bare ordna opp selv.. Er jo tross alt min kropp ;)

Endret av Girlygirl
Lenke til kommentar

"It takes two to tango!" ...men jenta har nok litt mer ansvar ja.

 

 

Om han skal være med på aborten er jeg litt usikker på, men han viser vel den omsorgen og blir med antar jeg.

 

 

 

edit: Det programmet får meg til å tenke "Only in america!".

 

Rart hvor mye de lager tv-serier om borti statene.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Med dagens lovverk synes jeg det er direkte hårreisende at menn kan stilles ansvarlig for en graviditet. Først og fremst kan kvinner fritt frem være uansvarlig og si "at man er ikke klar". Menn kan ikke gjøre det samme. Skulle det bli et brudd har mannen overhode ingenting han skulle ha sagt og får se barnet stort sett på kvinnens premisser. Kort og greit: Det er overhode ingen sammenheng, og jeg ser virkelig ingen grunn til at menn bør kunne stilles ansvarlig for noe de overhode ikke har kontroll over. Det finnes nok av de som lurer menn til bli far, og da hjelper det fint lite å spørre om de går på pillen. Vel, med mindre "vi" går rundt og påser at det skjer da, men det er jo ikke akkurat så kjekt heller :roll: Takk og pris har jeg masse herkete gener, så jeg kan jo håpe og tro at en av de slår til og gir tvungen abort hvis jeg på død og liv havner i fella :evil:

Lenke til kommentar

Jo, men den er jo ikke sikker! Tenk hvis man er en av de uheldig og alikevel blir gravid? Det nytter jo ikke å si at jeg vil ikke ha barnet, vi bruke kondom! Kvinnen er fortsatt den eneste som har noe å si om saken og menn blir fortsatt like mye økonomisk trakasert og diskriminert.

 

Red.: Det er absolutt ingen prevensjon utover å avstå fra sex om statistisk sett er 100% sikker. Med andre ord vil man alltid i verstefall kunne bli gravid selv om man bruker aldri så mye prevensjon. Hvis kvinnen alikvel vil ha barnet, suger det jævlig å være mann :(

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Med dagens lovverk synes jeg det er direkte hårreisende at menn kan stilles ansvarlig for en graviditet.

 

:innocent:

 

De er i alle fall delvis annsvarlig. Og jeg synest det er rett at det bare er damen som får bestemme i abortspm. Om man ikke vil bli foreldre så må man bruke beskyttelse.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes det er 99% guttens ansvar her?

Jeg mener.. det er ikke som om det er vanskeligere for gutten å bruke kondom hver gang man skal ha sex, i forhold til at jenta skal ta piller hver eneste(?) dag - Tvert imot, vil jeg tro.

 

Men ja, erfaringsmessig er jeg vel alene når det gjelder mitt synspunkt på dette ^^

Lenke til kommentar

Videoen:

Helt fantastisk konsept hvordan man gjør en konkurranse ut av farskapet. Er han faren har moren vunnet, hvis ikke feirer jo dudene som om de har vunnet superbowl.

 

Tema:

La oss si at man skal "leke" chicken med biler. (For de som ikke kjenner til "leken" så kjører to biler rett mot hverandre. Hvis ingen av sjåførene svinger unna krasjer bilene. Dersom ene sjåføren svinger unna er han "chicken"/pyse og taper.) Se bort fra de fysiske skadene man pådrar seg i en slik lek med livet og bare tenkt på bilene.

La oss si at jeg stiller med en klassisk veteranbil verd flere hundre tusen mot et gammalt vrak av en lada. Dersom bilene skulle krasje ville dette økonomisk ramme meg langt hardere enn føreren av ladaen. Det er likevel ingen som ville påstå at eieren av ladaen skulle betale meg for mine utgifter.

 

Slik er det til en viss grad med sex og. Jenten stiller opp med langt mer å tape enn gutten. Dette bør hun ha tenkt igjennom før situasjonen kommer opp, så i utgangspunktet har hun mer ansvar.

 

Men nå er det jo en gang slik at lovverket regulerer disse tingene og gutten vet at han sitter i saksen dersom det skulle skje noe. Vel vitende om eventuelle konsekvenser er han like ansvarlig for den situasjonen som oppstår etterpå. Denne lovgivningen har utjevnet ansvarsforholdet, til jentens fordel.

 

Det blir derfor litt vanskelig å diskutere ansvar synes jeg. Fra et mer biologisk synspunkt er det jo jenten som blir sittende igjen med ansvaret, men satt inn i et samfunn med lover er det jo definert at også gutten skal holdes ansvarlig.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoen:

Helt fantastisk konsept hvordan man gjør en konkurranse ut av farskapet. Er han faren har moren vunnet, hvis ikke feirer jo dudene som om de har vunnet superbowl.

 

Tema:

La oss si at man skal "leke" chicken med biler. (For de som ikke kjenner til "leken" så kjører to biler rett mot hverandre. Hvis ingen av sjåførene svinger unna krasjer bilene. Dersom ene sjåføren svinger unna er han "chicken"/pyse og taper.) Se bort fra de fysiske skadene man pådrar seg i en slik lek med livet og bare tenkt på bilene.

La oss si at jeg stiller med en klassisk veteranbil verd flere hundre tusen mot et gammalt vrak av en lada. Dersom bilene skulle krasje ville dette økonomisk ramme meg langt hardere enn føreren av ladaen. Det er likevel ingen som ville påstå at eieren av ladaen skulle betale meg for mine utgifter.

 

Slik er det til en viss grad med sex og. Jenten stiller opp med langt mer å tape enn gutten. Dette bør hun ha tenkt igjennom før situasjonen kommer opp, så i utgangspunktet har hun mer ansvar.

 

Men nå er det jo en gang slik at lovverket regulerer disse tingene og gutten vet at han sitter i saksen dersom det skulle skje noe. Vel vitende om eventuelle konsekvenser er han like ansvarlig for den situasjonen som oppstår etterpå. Denne lovgivningen har utjevnet ansvarsforholdet, til jentens fordel.

 

Det blir derfor litt vanskelig å diskutere ansvar synes jeg. Fra et mer biologisk synspunkt er det jo jenten som blir sittende igjen med ansvaret, men satt inn i et samfunn med lover er det jo definert at også gutten skal holdes ansvarlig.

9639908[/snapback]

Nydelig metafor!

Lenke til kommentar
Med dagens lovverk synes jeg det er direkte hårreisende at menn kan stilles ansvarlig for en graviditet.

 

:innocent:

 

De er i alle fall delvis annsvarlig. Og jeg synest det er rett at det bare er damen som får bestemme i abortspm. Om man ikke vil bli foreldre så må man bruke beskyttelse.

9639649[/snapback]

Ja, men hva gjør du hvis du har brukt prevensjon, har tydelig sagt at "Jeg vil overhode ikke ha noe barn" og kvinnen alikevel blir gravid og vil beholde barnet? Lovverket tar overhode ingen hensyn til mannen "what so ever", og spesielt ikke prevensjon. Mao. vil man ikke bli foreldre med dagens lovverk og er mann må man holde seg unna sex.

 

Forøvrig, at kvinnen bestemmer over egen kropp er naturlig, men jeg synes det blir litt for dumt at mannen må stå til ansvar for noe han ikke ønsker og tar forhåndsregler mot, mens en kvinne som gjør det samme kan får lov til å være "uansvarlig" og ta abort.

Begge har like mye ansvar.

 

*snip*

 

Kondom er faktisk en av de beste prevensjonsmidlene, og hvis man ikke vil ta sjanser likevel, kan gutten bare dra den ut rett før han er i mål. Det fins flere måter å gå hele veien på.

9639745[/snapback]

Les det over. Det har skjedd, det skjer og det kommer til å skje. Hva gjør man?
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Det TV-programmet passa egentlig ganske dårlig inn. Disse mennene mener jo i utgangspunktet at de ikke er faren, tenk hvilken befrielse det er å få det bekreftet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...