Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?


Anbefalte innlegg

Men hvorfor skal kvinnen kunne kreve at mannen bruker sine penger (=arbeidstid=kroppen sin) på henne og hennes barn, dersom han vil si fra seg ungen?

 

Fordi det er ikke bare er hennes barn. Det er like mye han sitt barn. Kan ikke bare avskrive det ansvaret. Hvordan faens feiging gjør sånt.

 

Angående dette. Oppgir jenta ukjent far selv om hun egentlig vet hvem det er , så må han ikke betale noe. Da kommer pengene fra staten istedet.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor skal kvinnen kunne kreve at mannen bruker sine penger (=arbeidstid=kroppen sin) på henne og hennes barn, dersom han vil si fra seg ungen?

9655737[/snapback]

 

 

fordi han allerede har brukt "arbeidstid" og kroppen sin for å lage barnet, og det er en forpliktelse for livet! dvs. hvis man ikke bruker kondom da.. da blir det jo ikke en livslang "konsekvens" ved å ha sex med jenta..

 

det som er poenget her.. man kan ikke bare fraskrive seg ett annet menneske som man selv har laget.. den ungen er 50% hans kjøtt og blod..

Lenke til kommentar
Fordi det er ikke bare er hennes barn. Det er like mye han sitt barn. Kan ikke bare avskrive det ansvaret. Hvordan faens feiging gjør sånt.

 

Angående dette. Oppgir jenta ukjent far selv om hun egentlig vet hvem det er , så må han ikke betale noe. Da kommer pengene fra staten istedet.

9655758[/snapback]

Hva slags faens feiging tar abort da? Man burde ha mulighet til å si fra seg farskapet før den 11. uken er over, akkurat slik den gravide kvinnen kan "si i fra seg" morskapet.

 

Virkelig? Oppgi falskt telefonnummer med andre ord... :p

 

red:Melisma: Den ungen vil for enkelte være et uønsket element i livet deres, et feilsteg de gjerne skulle ha vært foruten. Men hey, det er jo flott...

 

Status i dag: Menn kan ikke velge om de vil være fedre eller ikke. Kvinner kan velge om de skal bli mødre eller ikke - Ja, de kan til og med bestemme hva mannen skal bli. Far eller ikke far? Det må du spørre mo om.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Merker jeg en slags sarkastisk undertone?

Burde ikke da mannen kreve at kvinnen skal ta abort, eller ha mulighet til å melde seg ut som barnefar på papiret? Eventuelt ha krav på å treffe barnet ca like mye som mora?

9655707[/snapback]

 

 

som forklart tidligere, så hadde utallig mange gutter misbrukt dette tilbudet med å fraskrive seg ansvaret.. og mannen kan ikke kreve at dama skal gjøre noe med kroppen sin som hun ikke vil!

 

men det med å ha krav på å treffe barnet like mye er jo en annen sak da,, det går ann å få til...

9655730[/snapback]

Hvordan vet du at menn hadde misbrukt en slik mulighet? Det er ikke akkurat slik at menn vil fraskrive seg foreldreretten, men alikevel være sammen med mor bare sånn i tilfellet det blir brudd i fremtiden. Det man dog vet er at enkelte kvinner misbruker lovverket og tvinger/lurer menn til å ufrivillig far for så å få barnebidrag. Videre er det liten tvil om at enklete også misbruker lovverket gjennom å nekte barnefar samvær, på tross av at både han og barnet (hver for seg) har full rett på samvær med hverandre. Etterpå krever hun selvsagt mer barnebidrag fordi barnefar ikke ser barnet nok :roll: Jeg tviler på at du er uenig når jeg sier det er uheldig at slikt skjer, men jeg tviler også på at noen mener vi bør fjerne barnebidrag for det ... Det hele handler om å veie opp fordelene mot ulempene. Det er en klar fordel at menn får bestemme når de formelt sett er far og får et ansvar for et barn. Mener du at en slik fordel ikke veier opp potensielt misbruk? Hvor skal egentlig det misbruket komme inn hen?

 

Red.: Rettet opp noen skrivefeil.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
red:Melisma: Den ungen vil for enkelte være et uønsket element i livet deres, et feilsteg de gjerne skulle ha vært foruten. Men hey, det er jo flott...

 

Status i dag: Menn kan ikke velge om de vil være fedre eller ikke. Kvinner kan velge om de skal bli mødre eller ikke - Ja, de kan til og med bestemme hva mannen skal bli. Far eller ikke far? Det må du spørre mo om.

9655782[/snapback]

 

Det er barna som lider hvis pappa ikke er mann nok til å ta ansvar for noe han har gjort.. Menn kan velge i mine øyne, sørg for at jenta går på pilla, eller bruk kondom.. eneste løsningen! og det med at det er opp til kvinnen at barnet skal bli bært fram, er slik naturen er.. og lovene selvsagt som gjør det mulig til å velge..

Lenke til kommentar

Vil vel egentlig si at det er både gutten og jenta sitt ansvar, men kanskje mest jentas ansvar iogmed at det er hennes kropp. Men begge to bør egentlig passe på prevensjonsmiddel. Den sikreste måten vil jeg tro er p-pilla, fordi en kondom kan sprekke og da sitter man ganske fint i det.

 

Nei, kidz, var forsiktige der ute, er ikke alltid det er like greit å ende opp som pappa eller mamma i en alder av 16år. ^^

Lenke til kommentar
Hvorfor er det en straff og få et barn? Mannen skal straffes i 18 år, blabla. Bruke penger på hennes barn, blabla.  :ermm:

 

Er det ingen her som syns at barn er herlige og at det faktisk er en gave? (Selv om det ikke var planlagt.) Uten barn hadde jo ingen av oss vært her.

9655853[/snapback]

Det er ingen straff å få et barn når man ønsker det. Å få et barn er helt klart herlig, og noe jeg definitivt ser frem til. Derimot ønsker jeg å kunne ha en viss kontroll over når det skjer, og med hvem. Den kontrollen har jeg ikke formelt sett og jeg må være prisgitt en vettug kvinne. Jeg skal overhode ikke skjule det faktum at de aller fleste kvinner tar hensyn til menn, og i praksis er det ikke noe problem for de fleste menn. Derimot er det et problem straks du blir lurt til å bli far, eller på andre måter havner i en situasjon hvor du får et barn du overhode ikke ønsker. Da er det en straff fordi du får et barn du ikke ønsker akkurat der og da, og med den personen. Kontrollen endel menn ønsker har allerede kvinner idag. De kan selv bestemme når og med hvem de får barn med. Dette gjør blant annet at jenter slipper å få et barn i fanget allerede i tenårene, som vil være en periode hvor jenter overhode ikke ønsker barn. Er det såpass vanskelig å skjønne at menn ønsker en tilsvarende kontroll?

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at menn hadde misbrukt en slik mulighet?

9655806[/snapback]

 

jeg vet ikke, men sannsynligheten er jo forferdelig stor i mine øyne.. i og med at det er så mange unge gutter som bli fedre..

 

Det man dog vet er at enkelte kvinner misbruker lovverket og tvinger/lurer menn til å ufrivillig far for så å få barnebidrag.

 

Videre er det liten tvil om at enklete også misbruker lovverket gjennom å nekte barnefar samvær, på tross av at både han og barnet (hver for seg) har full rett på samvær med hverandre.

9655806[/snapback]

 

Det er mange gutter som unngår å betale barnebidrag også da.. og mange som ikke ser barnet sitt engang til tross for at de har full samværsrett med barnet.. så det er like mange ulver blandt dere..

 

Det er en klar fordel at menn får bestemme når de formelt sett er far og får et ansvar for et barn. Mener du at en slik fordel ikke veier opp potensielt misbruk? Hvor skal egentlig det misbruket komme inn hen?

9655806[/snapback]

 

 

om det er en fordel for gutta og kunne bestemme, kan jo så være. Men hva med barnet og dens rettigheter da? hvor blir det av fordelene til barnet?

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at menn hadde misbrukt en slik mulighet?

9655806[/snapback]

 

jeg vet ikke, men sannsynligheten er jo forferdelig stor i mine øyne.. i og med at det er så mange unge gutter som bli fedre..

9655935[/snapback]

En ting jeg kom på nå. Rett meg hvis jeg tar feil her, men motstandsbegevelsen mot abort var i sin tid bombesikker på at innføring av selvbestemt abort ville medføre uansvarlighet og økende antall abort blant kvinner. Tiden har vist at de tok grundig feil. Statistikken viser at antallet har vært jevnt og stabilt siden innføringen av loven, mao. har de ikke medført noen uansvarlighet. Med det i tankene, er det noen grunn til å tro at innføring av mulighet for menn til å fraskrive seg foreldreretten vil gi økt uansvarlighet? Det er ikke akkurat slik at menn generelt er uansvarlig tullinger heller ;)

 

Det man dog vet er at enkelte kvinner misbruker lovverket og tvinger/lurer menn til å ufrivillig far for så å få barnebidrag.

 

Videre er det liten tvil om at enklete også misbruker lovverket gjennom å nekte barnefar samvær, på tross av at både han og barnet (hver for seg) har full rett på samvær med hverandre.

9655806[/snapback]

 

Det er mange gutter som unngår å betale barnebidrag også da.. og mange som ikke ser barnet sitt engang til tross for at de har full samværsrett med barnet.. så det er like mange ulver blandt dere..

9655935[/snapback]

Sant nok, men tendensen er at menn i økende grad ønsker å ta ansvar og ha samvær med barnet. Trist nok er det ikke alle som får muligheten til dette.

 

Det er en klar fordel at menn får bestemme når de formelt sett er far og får et ansvar for et barn. Mener du at en slik fordel ikke veier opp potensielt misbruk? Hvor skal egentlig det misbruket komme inn hen?

9655806[/snapback]

om det er en fordel for gutta og kunne bestemme, kan jo så være. Men hva med barnet og dens rettigheter da? hvor blir det av fordelene til barnet?

9655935[/snapback]

Hvilken fordeler har barnet av å formelt sett ha en far som det ikke får sett?

Er det egentlig noen forskjell?

Får barnet det så utrolig mye bedre straks han betaler penger for barnet?

Vil man si at barn adoptert av enslige kvinner har det verre enn barn med en "uansvarlig" far?

Kommer det isåfall av at han betaler penger for barnet?

 

Bare så det er sagt har ikke noe direkte svar på det over selv. Jeg tviler på at mer penger gjør de store underverkene for barnet. Det som utgjør en forskjell er om barnet får se far eller ei, og når han er villig til å betale barnebidrag for å unngå det, så sier vel det litt om at han ikke ønsker kontakt. Hva er isåfall da poenget med å hindre menn å kunne ha en mulighet til å fraskrive seg "ansvaret"?

 

Red.: La til avsnittet rett over.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvorfor er det en straff og få et barn? Mannen skal straffes i 18 år, blabla. Bruke penger på hennes barn, blabla.  :ermm:

 

Er det ingen her som syns at barn er herlige og at det faktisk er en gave? (Selv om det ikke var planlagt.) Uten barn hadde jo ingen av oss vært her.

9655853[/snapback]

Hadde jeg fått et barn nå, midt i studiene, i en alder av 19 år, så hadde jeg ikke sett på det som en gave. Da hadde jeg foretrukket klamydia.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det en straff og få et barn? Mannen skal straffes i 18 år, blabla. Bruke penger på hennes barn, blabla.  :ermm:

 

Er det ingen her som syns at barn er herlige og at det faktisk er en gave? (Selv om det ikke var planlagt.) Uten barn hadde jo ingen av oss vært her.

9655853[/snapback]

Hadde jeg fått et barn nå, midt i studiene, i en alder av 19 år, så hadde jeg ikke sett på det som en gave. Da hadde jeg foretrukket klamydia.

9656114[/snapback]

 

He He He, skjønner jo den. Hadde heller ikke sett lyst på det hvis jeg fikk en telefon fra en dame jeg rotet med en helg å fikk beskjed om at jeg skulle bli far nå.

 

Barn er en gave hvis man har lyst på det. Formulerte meg litt feil istad.

Lenke til kommentar
Hadde jeg fått et barn nå, midt i studiene, i en alder av 19 år, så hadde jeg ikke sett på det som en gave. Da hadde jeg foretrukket klamydia.

9656114[/snapback]

 

bruker du kondom, så slipper du begge deler!

9656151[/snapback]

... hvis du ikke er blandt de uheldig og får oppleve feilraten i praksis :)

Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat slik at menn generelt er uansvarlig tullinger heller ;)

9656021[/snapback]

 

det er like mange uansvarlige jenter som gutter.. og vet ikke om mange jenter utnytter abort tilbudet, men skulle tro at det var noen.. og det samme tror jeg kommer til å gjelde det å fraskrive seg ansvaret også.. og det må vi forhindre mener jeg. Det kan gå villt for seg etterhvert, ingen garantier selvom loven om abort ikke gikk over styr som noen kanskje trodde..

 

Hvilken fordeler har barnet av å formelt sett ha en far som det ikke får sett?

Er det egentlig noen forskjell?

Får barnet det så utrolig mye bedre straks han betaler penger for barnet?

Vil man si at barn adoptert av enslige kvinner har det verre enn barn med en "uansvarlig" far?

Kommer det isåfall av at han betaler penger for barnet?

9656021[/snapback]

 

Hvis gutten er en redd liten feiging med halen mellom beina, og ikke vil se ungen sin eller ha noen med ungen å gjøre, så kan det like så godt være synes jeg.. da kan han dra dit peppern gror og bli der! :mad:

 

men det spiller ingen rolle hva jeg synes, det er hva barnets behov er som betyr noe.. barnet kommer etterhvert til å lure på hvor pappa er og bli mer og mer sint på han fordi han ikke er tilstede..

men om det er bedre å ha en far som ikke bryr seg, eller om det er bedre og aldri vite hvem han er, vet jeg ikke.. har ikke tatt noen standpunkt til dette enda..

 

 

Det som utgjør en forskjell er om barnet får se far eller ei, og når han er villig til å betale barnebidrag for å unngå det, så sier vel det litt om at han ikke ønsker kontakt. Hva er isåfall da poenget med å hindre menn å kunne ha en mulighet til å fraskrive seg "ansvaret"?

9656021[/snapback]

 

faren skal da møte barnet selvom han betaler bidrag.. penger kan ikke kjøpe han fri.. og jeg ser ikke hvorfor en gutt vil være fri for sin egen baby.. :mad:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

F.eks vil han kanskje ikke ha noe å gjøre med et barn han har blitt lurt til å være far til? Kvinnen sier "jeg går på pilla ønsker ikke barn nå", mannen tenker "okey, jeg stoler på henne og gidder ikke bruke kondom, vi er jo begge trossalt fri for kjønnsykdommer og pillen er trossalt mer sikker en kondomen". Noen uker seinere er hun gravid fordi hun har et høyt ønske om å bli mamma og har selvsagt ikke tatt noen p-pille på en god stund. Han sitter dermed i saksa med barnebidrag på et barn han aldri hadde tenkt å ha. F.eks i en slik situasjon er det vel ikke så vanskelig å tenke seg hvorfor han helst vil lengst bort fra barnet?

Lenke til kommentar

ja her i dette eksempelet er det jo klart at jenta er en idiot, og fortjener ikke få det barnet.. men når hun allikevel velger å bære frem barnet, så må dessverre gutten "betale" for at jenta har lurt han trill rundt..

 

Det er fortsatt barnet som står i fokus, og urettferdighet kommer det alltid til å være..

 

Hvorfor skal en familie miste ett menneske, fordi ett annet menneske er en morder? ikke det beste eksempelet kanskje, men man blir faktisk påvirket av andres handlinger og feiltag.. det er dessverre en del av å leve sammen på denne planeten..

 

og ingen penger kan forandre på det!

Lenke til kommentar

Det holder ikke å si at hun er en tulling osv. og si at mannen alikevel må betale. Det er blodig urettferdig og totalt uten sidestykke. Det er greit nok at man vil fokusere på barnet, men det er også et offer til i situasjonen, og det er mannen. Uannsett hvordan du vrir og vender på det, ønsker ikke mannen å ha kontakt med barnet (noe som er svært forståelig i en slik situasjon) så kommer penger aldri til å hjelpe noe som helst. Da blir det uforståelig og ærligtalt meget provoserende for meg (og garantert mange andre) at han "dessverre" må "betale for seg", spesielt hvis det ikke hjelper noe som helst på situasjonen. Som sagt er det totalt uten sidestykke. Får du en vare levert på døra som du aldri har bestilt er det ingen som tvinger deg til å betale for den (selv om den riktignok må leveres tilbake). Jeg påstår ikke at barn er en vare. Derimot henviser jeg til et prinsipp om at du ellers i samfunnet aldri må stå til ansvar for noe du ikke ønsket. Ønsker man ikke et barn skal man da heller aldri måtte stå til ansvar for et heller. Det er ikke akkurat slik at samfunnet dytter foreldreløse barn ned i fangene på enslige menn og kvinner her i verden ...

Lenke til kommentar
Hadde jeg fått et barn nå, midt i studiene, i en alder av 19 år, så hadde jeg ikke sett på det som en gave. Da hadde jeg foretrukket klamydia.

9656114[/snapback]

 

bruker du kondom, så slipper du begge deler!

9656151[/snapback]

Haha, joa. Det er det vi kaller en "non-starter".

 

Eller som ste-morfaren min, født og oppvokst i øst-Texas, ville sagt: "That dog don't hunt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...