Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?


Anbefalte innlegg

Dersom jenta velger å beholde barnet fordi hun ikke klarer å ta seg selv til å dra til legen så får søren meg faren miste alt ansvaret dersom han ønsker. Jenta har hatt valget mellom å ta abbort eller ikke.

Jeg er fullt klar over at dette ikke er sånn det fungerer, og jeg er fullt klar over hva du sier, men i førsteposten så mener du plutselig at det kun er jenta sin skyld, hvorfor skal gutten da ta den ufrivillige konsekvensen? Hva

9657742[/snapback]

 

 

Det som diskusjonen opprinnelig handla om, er jo at jenta er den ansvarlige til syvende og sist. Er hun som avgjør om graviditeten skal finne sted. Og jeg mener at det er idiotisk at hun skal tvinge noen til å bli pappa fordi hun ikke er smart nok til å gå på pilla eller skaffe seg en angrepilla før tiden renner ut..

 

men nå har jo diskusjonen gått videre til farens rettigheter når han får ett uønsket barn rett i fanget.. og da mener jeg at faren må stå ved ungens side som en ordentlig mann gjør! jeg er ikke enig i at faren skal ha rett til å fraskrive seg all ansvar, for det går ikke utover noen andre enn ungen.. jeg skjønner frustrasjonen til gutta på dette, men i en slik situasjon som dette, så må man faktisk bare stå og ta imot ungen.. er ikke noe annen råd.. og ja, det er urettferdig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dagen kvinner blir dømt for mord ved ufrivillig abort er den dagen jeg godtar at menn kan betale i 18 år. Begge straffes ca like lenge her i landet med andre ord.

 

Men Melisma, du mener altså helt frem til barnet fødes er alt ene og alene kvinnens ansvar om hvorvidt barnet blir født eller ei, men med en gang det er født faller hele ansvaret over til faren som nesten skal tvinges til å tilbringe mye (tidsbegrep er relative) tid med barnet i 18 år?

 

Heldige unge da, som får et dumt førkje av ei mor (som ikke gikk på pilal osv osv) og en far som ikke har styrke/vilje til å kalle seg mann :!:

Endret av chokke
Lenke til kommentar
[For å være helt ærlig så høres det herlig naivt ut hele historien. Hvis han ville ut av forholdet, hvorfor gikk han da til sengs med henne?

 

Det er det dummeste jeg har hørt. Sex livet trenger da ikke være helt dødt selv om man vil ut av ett forhold. Å når man bor sammen, så er det hverandre man har sex med selv om ting ikke er så bra. Kan jo ikke ligge med andre. Litt respekt har man da for hverandre.

 

Å barnet var ikke tullet. Mente han måtte betale for noe hun lurte han inn i. Barnet blir man glad i uansett, men hadde han hatt valget hadde han nok foretrekt å ha barn med en dame han er sammen med.

 

Å få ett barn når man er i ett forhold, for så at forhold skal ta slutt er en ting. Å bli lurt inn i det slik han ble lurt, er i mine øyne helt forkastelig gjort av henne.

9657611[/snapback]

 

Hvis barnet ikke er tullet, mener du da at han skal få ha kontakt med barnet men ikke betale bidrag?

Lenke til kommentar

Det er tullete at han må betale bidrag i 18år for noe han ble regelrett lurt med på.

 

Egentlig, synes jeg allerede hun har vist hun ikke er oppegående nok til å ha barn, så hvis han ønsket det burde han få ungen så kan hun betale bidrag. Noe som selvsagt aldri kommer til å skje. Skal sinnsykt mye til for at faren i skal få forelderretten over barnet fremfor moren.

Lenke til kommentar
Melisma: Så du mener en mann skal bite i det sure eple i rundt 18 år, bo sammen med ei dame han ikke elsker(ellers hadde mest sannsynlig vært glad for barnet), bo med en unge han ikke vil ha og å holde oppe familien økonomisk ved å jobbe for å få råd til alt det en familie trenger?

9657869[/snapback]

 

bo med en dame han ikke elsker?? hva har det med saken å gjøre?

 

han trenger vel ikke akkurat bo med ungen heller, man har jo forskjellige ordninger på samværsrett..

 

Hvis han absolutt hater ungen og ikke vil ha noe med ungen å gjøre, så er det jo ikke bra at ungen er i nærheten av faren,, da kan faren ryke og reise for alt jeg bryr meg.. (og fedre er vel ikke akkurat den eneste som holder familien oppe med penger da,bare så det er sagt..) og sannsynligvis så pleier vel de fleste pappaer å elske babyen sin, ikke se på det som ett blodsugende pengeslukende monster.. så jeg går utifra at selvom man ikke ønsket at jenta skulle føde barnet, så tar de fleste av seg sin egen unge allikevel..

 

og hvorfor blir det nevnt gang på gang at man må underholde ungen i 18 år? man blir aldri fri fra å være forelder da! tåpelig å tro at 18 år så er du ferdig liksom, dvs. hvis noen tenker sånn da.. og sier ikke at noen her tenker sånn.. så ikke bombarder meg med kommentarer om det..

Lenke til kommentar
Det er tullete at han må betale bidrag i 18år for noe han ble regelrett lurt med på.

 

Egentlig, synes jeg allerede hun har vist hun ikke er oppegående nok til å ha barn, så hvis han ønsket det burde han få ungen så kan hun betale bidrag. Noe som selvsagt aldri kommer til å skje. Skal sinnsykt mye til for at faren i skal få forelderretten over barnet fremfor moren.

9657952[/snapback]

 

Få ungen? Er ungen en ting man kan fordele ved loddtrekning?

 

Du kan ikke bedømme mors omsorgsevne ut i fra denne enkle hendelsen. Ja, det er dumskap å tro at du skal beholde en person som kjæreste fordi man blir gravid. Men det gjør henne ikke nødvendigvis til en dårlig mor.

 

Hvis hun ville beholde fyren, så går jeg ut i fra at hun skrev under på at begge har foreldrerett på sykehuset? Var de gift?

Lenke til kommentar
.

Men Melisma, du mener altså helt frem til barnet fødes er alt ene og alene kvinnens ansvar om hvorvidt barnet blir født eller ei, men med en gang det er født faller hele ansvaret over til faren som nesten skal tvinges til å tilbringe mye (tidsbegrep er relative) tid med barnet i 18 år?

9657899[/snapback]

 

 

I tida etter ubeskyttet sex og de 3 neste dagene er avgjørende om jenta blir gravid eller ikke.. da er det jentas ansvar å ikke bli gravid.

 

og når barnet blir født, så faller ansvaret på begge to, mor og far.. og jeg tror ikke man føler seg tvunget heller når det kommer til stykket.. er jo tross alt ens egen baby det er snakk om.. men er mange som er i denne situajsonen,noen fesdre velger å stikke av, og andre blir som ordentlige mannfolk og som virkelig ser klart hva som er viktig å gjøre her i livet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så om ei jente blir voldtatt og blir gravid, så er det hennes ansvar for at hun ble gravid? Herre...

Hvis ei blir voldtatt, så er det hennes valg om hun vil bli gravid eller ikke (hvis sjangsene for det er der da).

 

Senlve voldtekten kan hun ikkeno for, men hun kan selv velge om hun vil ta angrepille eller abort.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når det gjelder prevansjon så ligger det en ganske stor forsyvning.

Det finnes meget mange alternativ for kvinner, men få for menn.

 

Menn har så og si bare valget mellom kondom eller å avstå.

Det er noen p-piller for menn under utvikling, men all utvikling tar tid...

Noen som har hørt om p-piller for menn kommer på markedet snart?

Det ville absolutt få forsyvningen på en mer rettferdig måte.

Lenke til kommentar
Tja, p-piller for menn har jo vært "rett rundt hjørnet" i flere år nå da så ... :shrug:

ja ;)

skulle bare mangle at oss menn fikk noen gode alternativ også.

har følgt med litt oppover i årene, at media slår frem gang på gang, med store overskrifter at det er på vei.

men ikke noe kommer på markedet. så da får vi bare vente i spenning da.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Gammal tråd, men unødvendig å lage en ny en.

 

Jeg har fortsatt ikke forandret mening om at det er jenta selv som bestemmer til syvende og sist. Det er biologi! Skjønner ikke hvordan noen kan nekte for det? Gutten kan ikke avgjøre om jenta blir gravid eller ikke, jo han kan bruke kondom, men selvom han ikke gjør det, ja så er det fortsatt opp til jenta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...