Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?


Anbefalte innlegg

da de fortsatt dreper andre menn o_O

9650352[/snapback]

 

 

og mange mordere går etter kvinnfolk fordi de er svakere.. poenget mitt er jo at det finnes flere mannlige voldsmenn/mordere enn kvinnfolk.. hvorfor er det slik tor dere?

9650375[/snapback]

 

Ikke godt å si, men som jeg sa. Stor forskjell på blind vold og drap å vold i hjemmet.

 

Annen Amerikansk undersøkelse:

 

A MORI Poll published in 1997 found that 18% of men were abused by their female partners as against 11% of women abused by their male partners.

 

 

Men............. vi er vel veldig off topic nå er vi ikke?

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo, og det jeg ville frem til er at vi ikke kan forandre på fysikken vår, vi må bare passe på oss selv og ta ansvar når noe skjer... finnes ikke ett papirdokument i denne verden som kan fraskrive deg ditt ansvar når du har vært med å lage ett barn.. og håper aldri det kommer igjennom heller..

Lenke til kommentar
Det er nok ganske store mørketall her; kvinner bedriver nok både fysisk og ikke minst psykisk vold i et helt annet omfang enn det man skulle tro. Jeg har en kamerat som gang på gang ble utsatt for fysisk vold av sin tidligere samboer. Heldigvis var han etterhvert fornuftig nok til å flytte ut selv om hun (akkurat som mange mannlige voldsmenn) gråt og beklaget seg hver gang hun hadde mistet besinnelsen og flydd på han og bitt/sparket/kastet slått.

 

Dessverre så er dette tabubelagt og blir i tillegg bagatellisert og gjerne litt 'morsomt' fremstilt de gangene man hører om det: ''Haha, han ble banka av kona - for en taper!'' .

9650174[/snapback]

 

 

hmmmm, vet ikke helt om disse mørketallene er så veldig høye akkurat :hrm: når det gjelder fysisk vold mot mann.. og hvor mange mannfolk blir voldtatt av kvinner feks? ja det er ikke noe tvil om at mannen er den sterkeste generelt sett, og kvinner føder barn.. sånn er livet!

9650191[/snapback]

At menn generelt er sterkere fysisk er det vel liten tvil om, men det betyr overhode ikke at menn ikke blir voldtatt. Det sies at det er mye mørketall ute og går når man snakker om kvinner som blir voldtatt. En antagelse herfra tilsier at 1 av 50 kvinner anmelder. Det som derimot er et trist faktum er at mørketallene og andelen for voldtatte menn som anmelder er betydelig verre. Det er nok ikke så rart, for tabuet og terskelen for å anmelde er ekstrem. Blir du voldtatt som mann er man virkelig tragisk, ja man kan lure om du faktisk er en mann i det heltatt, men kanskje en jævla homse. Samfunnet tror at menn ikke blir voldtatt, og det veit menn så inderlig godt at de tier stille og håper at voldtektsmannen ikke skal skrike ut at han voldtok en. Kvinner som voldtar menn finnes, og da gjerne med en medsvergende mann (litt greit å få noen til å holde mannen på plass mens en selv får jobbe i fred ...). Når det er et tabu å bli voldtatt av menn kan man tenkes hvilket tabu det er å bli voldtatt av en "ynkelig" kvinne. Dette blir utvilsom ikke anmeldt da menn ganske sikkert funderer på hvem i alle dager som skal ta en selv seriøst.

Lenke til kommentar
Ernie: hvor er disse krisesentrene da?kan du linke til en så jeg får lese hva slags arbeid de gjør for makllige voldsofre der en kvinne har overfalt han, utført vold i hjemmet over lang tid osv.. slik som damer må gjennomgå fra menn?

9650391[/snapback]

Ironisk nok er det litt problematisk å finne de igjen. Jeg veit det finnes fordi det er et i Oslo som har blitt omtalt som en av de få. Sånn på stående fot finner jeg bare igjen Senter for Seksuelt Misbrukte Menn. Utover det har man Reform.no og Foreningen Menn og Omsorg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hatt tid til å lese gjennom alle postene men..

Men jeg mener at hvis man er i et forhold, og skulle være uheldig, så har jo begge litt ansvar. Men gutten kan jo ikke gå og passe på hver dag at jenta tar pilla si, det må hun jo sørge for selv. Og det er jo vi jenter som må sørge for å ta en angrepille, gutten kan jo ikke det. :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke hatt tid til å lese gjennom alle postene men..

Men jeg mener at hvis man er i et forhold, og skulle være uheldig, så har jo begge litt ansvar. Men gutten kan jo ikke gå og passe på hver dag at jenta tar pilla si, det må hun jo sørge for selv. Og det er jo vi jenter som må sørge for å ta en angrepille, gutten kan jo ikke det. :p

9650788[/snapback]

 

det hadde jo vært det ideelle, men er jo mange saker hvor dette ikke er tilfelllet, og folk tar ikke ansvar for egen kropp.. og hvilke andre alternativ har man da? det er jo bare det at enten så må gutten bruke kondom, eller så må han faktisk kjenne jenta og få innblikk i eller sjekke om hun faktisk tar pilla hvis man er i tvil... finnes ikke noen annen løsning på dette her..

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke hatt tid til å lese gjennom alle postene men..

Men jeg mener at hvis man er i et forhold, og skulle være uheldig, så har jo begge litt ansvar. Men gutten kan jo ikke gå og passe på hver dag at jenta tar pilla si, det må hun jo sørge for selv. Og det er jo vi jenter som må sørge for å ta en angrepille, gutten kan jo ikke det. :p

9650788[/snapback]

 

det hadde jo vært det ideelle, men er jo mange saker hvor dette ikke er tilfelllet, og folk tar ikke ansvar for egen kropp.. og hvilke andre alternativ har man da? det er jo bare det at enten så må gutten bruke kondom, eller så må han faktisk kjenne jenta og få innblikk i eller sjekke om hun faktisk tar pilla hvis man er i tvil... finnes ikke noen annen løsning på dette her..

9650843[/snapback]

 

 

Nei. Men nå mente jeg hvis man er i et forhold da. Blir jo litt annerledes om man ikke er det, og om man ikke kjenner hverandre så godt.

Lenke til kommentar
Nei. Men nå mente jeg hvis man er i et forhold da. Blir jo litt annerledes om man ikke er det, og om man ikke kjenner hverandre så godt.

9650989[/snapback]

 

 

men er noen her som sier at det kan skje i ett forhold også at jenta lyver om pilla.. skakke værra lett nei..

 

 

 

Daruu: ja, for vi kan jo alle oppnå 100% retterdighet her i verden.. :nei: sånn er det, og gutta må nok bare betale prisen for at jenta beholder barnet.. er det som er mest rettferdig.. for barnet!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Daruu: ja, for vi kan jo alle oppnå 100% retterdighet her i verden..  :nei:  sånn er det, og gutta må nok bare betale prisen for at jenta beholder barnet.. er det som er mest rettferdig.. for barnet!

9651019[/snapback]

Menn må altså betale prisen for at prevensjon ikke er 100% sikkert? Verste jeg har hørt ... Før var det var det slik at abort ikke ble gjennomført før begge var enig om det. Kvinner syntes det (naturlig nok) var veldig urettferdig fordi de ønsket å selv bestemme når de får barn. Man kan lure veldig på når disse tilfellene skal inntreffe, for med mindre du er mot abort kan det altså tolkes som at du mener at kvinner skal ha rett til å bestemme når de får barn, mens menn derimot ikke skal ha tilsvarende mulighet fordi "naturen er slik". Du synes ikke det er urettferdig?

 

Forøvrig lurer jeg videre på hvorfor man skal ha mulighet for abort når menn uannsett hva må ta konsekvensene av hva kvinnen bestemmer. Hvis det er slik at menn må oppføre seg ansvarlig uannsett hva, hvorfor skal da kvinner kunne si "Ups, jeg ønsker ikke noe barn akkurat nå jeg ..."?

Lenke til kommentar
Menn må altså betale prisen for at prevensjon ikke er 100% sikkert? Verste jeg har hørt ... Før var det var det slik at abort ikke ble gjennomført før begge var enig om det. Kvinner syntes det (naturlig nok) var veldig urettferdig fordi de ønsket å selv bestemme når de får barn. Man kan lure veldig på når disse tilfellene skal inntreffe, for med mindre du er mot abort kan det altså tolkes som at du mener at kvinner skal ha rett til å bestemme når de får barn, mens menn derimot ikke skal ha tilsvarende mulighet fordi "naturen er slik". Du synes ikke det er urettferdig?

9651104[/snapback]

 

jo selvsagt er det urettferdig!har ikke sagt noe annet!! men det er ikke noe dere gutta kan gjøre noe med noen gang, for det kommer aldri til å forandre seg... og det jeg vil er at fedrene fortsatt skal bry seg om sitt eget barn, uavhengig av mora.. ikke baby'n sin feil.. så det ønske om å fraskrive seg ansvaret, er rett og slett forkastelig og jævlig gjort mot sitt eget kjøtt og blod.. fy skam på de fedrene som stikker av gårde med halen mellom beina fordi det ikke var "deres feil" !! :mad:

 

Forøvrig lurer jeg videre på hvorfor man skal ha mulighet for abort når menn uannsett hva må ta konsekvensene av hva kvinnen bestemmer. Hvis det er slik at menn må oppføre seg ansvarlig uannsett hva, hvorfor skal da kvinner kunne si "Ups, jeg ønsker ikke noe barn akkurat nå jeg ..."?

9651104[/snapback]

 

fordi de 2 kjønnene er skapt slik.. hadde det vært valget mellom at mannen skulle bære frem barnet eller om dama skulle, ja da hadde det straks vært noe annet.. men slik er det jo ikke.. so deal with it!

Lenke til kommentar

I bunn og grunn blir det altså det samme som å forby abort. "Det oppsto en graviditet. Dessverre må man da vise ansvar og bære barnet frem. Det spiller ingen rolle om noen av dere ikke ønsker barnet. Graviditeten har oppstått, ta ansvar". Det er jo i bunn og grunn det du sier. Problemet er bare at det bare gjelder menn ...

Lenke til kommentar
I bunn og grunn blir det altså det samme som å forby abort. "Det oppsto en graviditet. Dessverre må man da vise ansvar og bære barnet frem. Det spiller ingen rolle om noen av dere ikke ønsker barnet. Graviditeten har oppstått, ta ansvar". Det er jo i bunn og grunn det du sier. Problemet er bare at det bare gjelder menn ...

9651315[/snapback]

 

 

når det gjelder abort, så må man selv få kunne bestemme over egen kropp, og det er lov å ta abort den dag i dag. Det er ett tilbud som kvinner idag har, nettopp forid det er kvinenn som bærer barnet,, hadde det vært mannfolka, så hadde de hatt det valget og vi hadde vært der dere er idag.

Lenke til kommentar

Jasså, så andre skattebetaler skal måtte betale for at en fyr har vært ute og viftet med snoppen sin?

9650033[/snapback]

 

Skal mannen få betale fordi kvinnen er psykotisk og ønsker et barn selv om mannen ikke vil ha et barn nå?

9650065[/snapback]

 

Ja. Han må ta konsekvensen av at HAN stappet snoppen opp i damen. Samfunnet kan ikke hjelpe for at HAN valgte å gå til sengs med en psykotisk kjerring.

 

Vel, ja. Ser jo ikke ut som de fleste her ville hatt noe imot det værtfall. Jeg er i praksis som oftest for at mannen kan se til helvete og betale for ungen men hvis ting låsers seg helt og begge parter lager et helvete uten like ser jeg ikke problemet med at staten kan punge ut når moren trenger det.

 

De fleste her betaler vel ikke skatt engang, de er vel såvidt gått ut av ungdomskolen, tenker jeg. De som er for en slik ordning, tror jeg ikke helt skjønner hvor stort omfanget er, og hvor dyrt det faktisk vil bli for dem å betale for alle "løsunger".

 

Hvordan har du planer om å skille mellom tilfellene hvor "det låser seg helt" og tilfellene hvor mannen bare rømmer fra ansvaret sitt? Og for n'te gang. Det er ikke moren som trenger det. Det er barnet.

 

Eller fordi ei kjerring er så idiot at hun ljuger til mannen, om prevansjon?

 

Hvis ei dama blir gravid, burde mannen kunne si at han ikke vil ha noe med ungen å gjøre. Dama har jo mulighet til angrepille og abort. Men mannen må jo seff si ifra så tidlig som mulig.

 

Nei, angrepille er ikke et alternativ i andre sammenhenger enn hvis hun er klar over at det ikke blir brukt prevansjon, eller hvis de oppdager at kondomet sprekker. Er man gravid så er angrepille for sent.

 

Abort er ikke noe man bare løper og får gjort. Det er en tung avveining for mange.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Det er nå bedre for begge i ett fast forhold at jenta går på piller, og ikke den hersens gummien!!  :!: skulle jeg tro de fleste var enig i..  men er man ikke i ett faast forhold, så burdte man gardere seg på alle områder ja..  :yes:

9651679[/snapback]

 

Nei.

 

Mange kvinner tåler ikke hormonprevansjon, og får både fysiske og psykiske reaksjoner bivirkninger. I tillegg så er det skremmende å se hvor mange som har gått på hormonprevansjon som i dag sliter med å bli gravid. Såklart kan det være andre årsaker til at tallet øker når det gjelder par som har problemer med å bli gravide, men det er fremdeles ikke helt 100% sikkert at hormonprevansjon ikke skaper vanskeligheter og tukler med den naturlige syklusen til kvinner.

 

Det er derfor ikke en selvfølge å si at det er bedre for begge at jenta går på piller.

 

Jeg synes det er synd at du som jente ikke vet mer om dette enn du gjør. Det tyder på at det informeres altfor lite før det deles ut hormonprevansjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...