Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg et lite, irriterende problem her.. Før, så ville ikke PC-en våkne igjen etter sleepmode, men det var på grunn av uorginale drivere fra laptopvideo2go, men nå, så vil plutselig ikke PC-en gå i sleepmode, verken om jeg trykker på knappen, lukker lokket, eller velger det manuelt i Vista. For enten så går den i sleepmode, men våkner av seg selv etter et par sekunder, eller så sovner den ikke i det hele tatt. :p

Lenke til kommentar

Da har jeg fått xps'en min. Nå har jeg nettopp installert home premium 64 bit + alle drivere. For øyeblikket laster jeg ned de siste oppdateringene fra microsoft.

 

Førsteinntrykket mitt var at dette virket solid. Jeg er kjempefornøyd med maskinens størrelse, byggekvalitet og utseende. Skjermen er samsung-made, men i 1900x1200 punkter og jeg har egentlig ikke noe å utsette på den foreløpig.

Tastaturet er noe av det beste jeg har prøvd, og jeg digger 9 cellers-batteriet som hever bakparten på maskina.

 

Nå vurderer jeg om jeg skal bytte ut 500 gb hdd'en etterhvert med en 320 gb hdd på 7200 rpm, men jeg skal se hvordan denne fikser biffen først.

 

Jeg la merke til at hdd'en lagde en del lyd da jeg prøvde den litt med 32 bits vistaen som var preinstallert. Hdd'en var heller ikke satt på maksimal ytelse i bios.

 

Nå har jeg satt hdd'en på maksimal ytelse + innstallert 64 bits vista og resultatet er at den ikke bråker på langt nær så mye som i sted. Skal følge med på dette litt framover.

 

Maskina virker faktisk mer responsiv enn den tidligere clevo m570tu-maskina. Det er pokker ikke dårlig.:p

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Nå har jeg et lite, irriterende problem her.. Før, så ville ikke PC-en våkne igjen etter sleepmode, men det var på grunn av uorginale drivere fra laptopvideo2go, men nå, så vil plutselig ikke PC-en gå i sleepmode, verken om jeg trykker på knappen, lukker lokket, eller velger det manuelt i Vista. For enten så går den i sleepmode, men våkner av seg selv etter et par sekunder, eller så sovner den ikke i det hele tatt. :p

 

Noen som vet noe?

 

 

cd/dvd-romen gir fra seg litt lyd når man starter maskina. Skal det være sånn?

 

Ja

Lenke til kommentar
Har du tulla mye med tweaking i regedit eller liknende?

 

Du kan jo prøve å kjøre cmd som admin og skrive inne sfc /scannow, og kjøre det skjulte scanneverktøyet i vista. Kan hende det hjelper.

 

Edit: Legger til at det er mellomrom mellom sfc og /

Huh?

 

Edit:

Var den ment til Kong _Kake? :p

 

Angående slot-in-drevet så lager alle jeg har vært borti sånn lyd ihvertfall. MacBooks også.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Har du tulla mye med tweaking i regedit eller liknende?

 

Du kan jo prøve å kjøre cmd som admin og skrive inne sfc /scannow, og kjøre det skjulte scanneverktøyet i vista. Kan hende det hjelper.

 

Edit: Legger til at det er mellomrom mellom sfc og /

 

Nei, ikke så vidt jeg kommer på.. Eneste som kan ha køddet til registeret kan være CCleaner, at det har gjort noe det ikke skulle der. Men sjekker med Vista sitt scanneverktøy.

Lenke til kommentar

Kva er best av denne eller Lenovo SL300? Med ca. samme oppsett så blir dell sin eit par tusen dyrere.(Dell er vell litt bedre på det fleste spesifikasjoner) Er den verdt det? Rekner med at Dell sin nye LCD skjerm er bedre enn Lenovo sin? Korleis er det med vekt, batterilevetid og viftestøy? Er det mykje å hente på å ringe iforhold til prisene på nettet hos dell?

 

Eg skal bruke pcen til surfing, nedlasting, film, musikk, kanskje litt lett redigering av bilder og til å spille av filmer fra serveren min til TV.

 

*Kremt* Meiner selfølgelig 1330, ikkje 2530. Leste feil i overskrifta....

Endret av Hootie
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet maskina litt, og 64 bits vista kan jeg virkelig anbefale. Maskina går som ei klokke.

 

Jeg har spillt bf2 et par timer nå og avsluttet for tre min siden. Nå er temperaturene i følge cpuid hardware monitor følgende:

 

 

Dette er vel ganske greie temps?

 

Bf2 er jo et gammelt spill, men med oppløsninga stt til 1680x1050 og alt på high bortsett fra aa som var avskrudd, så lå jeg på over 60 ps hele tiden. gjerne oppe i 70-90.

 

Noen som vet om det er manuell viftestyring på denne? På kunshanen jeg hadde var det mulig å sette vifter på max ved comboen: fn+1

post-166400-1229125490_thumb.jpg

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Haha. Jeg har (dessverre) begynt med RuneScape igjen. Har spilt tre kvarter eller noe, og CPUid sier at GPUen min er 80 grader. :p

 

Wow! Var ikke det litt høyt? Har du overklokket kanskje? GPUen min kommer en sjelden gang oppi 65 grader, men det er når jeg bare surfer på nettet elns. Under spill så holder den seg som regel under 60 grader (regner med det er pga viftene går mer). Jeg har ikke overklokket da og har fremdeles den gamle biosen (A08 hvis jeg husker rett). Jeg bruker GPU-Z for å måle temp.

Lenke til kommentar

Det er vel ganske høyt, ja. Har ikke overklokket, og har siste BIOSen (som skulle fikse at GPUen ikke ble overoppheta. :hmm:)

 

EDIT: Lasta ned GPU-Z nå, har ikke spilt på en stund, men nå er GPUen 64 grader.

EDIT2: Med en gang jeg starta spillet hoppet temperaturen opp. 76 grader foreløpig.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Nå får jeg ikke ladet pc'en min, og jeg har store mistanker at det er batteriet eller AC-inngangen som har gått att skogen. Men hvilket nummer skal jeg ringe for å høre om reparasjon? Har sett litt rundt på dell.no og i dokumentene jeg fikk med når jeg fikk pc'en og det er flere forskjellige numre. Jeg vet at forsikringen min er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...