Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Flere som har problemer med å "vekke" PC-en fra hvilemodus aka "Hibernate"? Både i Windows 7 og Vista (og her både norsk og engelsk Vista :p ) så vil ikke PC-en starte sikkelig opp igjen etter hvilemodus. Høres ut som om den starter normalt, men skjermen er helt svart. Og går ikke ann å skru den av igjen da, utenom å holde av/på -knappen inne noen sekunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, mottar min xps m1530 om ikke altfor lenge. Slik jeg forstår det så er det med noe bloatware - og det er laget en recoverypartisjon på disken. - Det er i utgangspunktet ting jeg ikke er så fan av, og liker å få bruke hele disken til det jeg vil, derfor kommer jeg nok til å reformatere med en gang tenker jeg.

 

Så har jeg skjønt det sånn at pc'en kommer med et slags mini OS som heter mediadirect og som må legges inn på egen partisjon ved reformatering... er det noe vits å ha dette programmet/musikk/video- os'et? Sparer det mye batteri? For hvis det ikke er vits, så formaterer jeg med vista-cd'en og legger kun inn os'et...

Lenke til kommentar

Hva slags bloatware tenker du på? 30-dagers gratis prøveversjon av McAfee, Google Desktop og Microsoft Works var det eneste jeg avinstallerte med en gang, tror jeg. Den recovery-partisjonen (10 gb) er for å sette PCen tilbake til fabrikkstandard, det kan man gjøre fra bios. Trenger du ikke det så kan du vel bare formatere den. Ang. Media Direct så vet jeg ikke helt sikkert, i utgangspunktet skal det vel spare litt batteri men jeg har ikke prøvd selv og har ikke noe tall på det.

Lenke til kommentar
Hva slags bloatware tenker du på? 30-dagers gratis prøveversjon av McAfee, Google Desktop og Microsoft Works var det eneste jeg avinstallerte med en gang, tror jeg. Den recovery-partisjonen (10 gb) er for å sette PCen tilbake til fabrikkstandard, det kan man gjøre fra bios. Trenger du ikke det så kan du vel bare formatere den. Ang. Media Direct så vet jeg ikke helt sikkert, i utgangspunktet skal det vel spare litt batteri men jeg har ikke prøvd selv og har ikke noe tall på det.

Nå har du tatt deg en julebrus for mye vel? Recoverypartisjonen er der for at du kan få maskinen tilbake i den stand den var da du fikk den. Den har overhodet ingenting med bios å gjøre.

 

MediaDirect er en form for mediasenter som kjøres uavhengig av operativsystemet. Mao. så trenger man ikke starte Windows for å se på bilder, film eller høre på musikk. Denne må installeres samtidig som man installerer Windows.

Lenke til kommentar
Nå har du tatt deg en julebrus for mye vel? Recoverypartisjonen er der for at du kan få maskinen tilbake i den stand den var da du fikk den. Den har overhodet ingenting med bios å gjøre.

 

MediaDirect er en form for mediasenter som kjøres uavhengig av operativsystemet. Mao. så trenger man ikke starte Windows for å se på bilder, film eller høre på musikk. Denne må installeres samtidig som man installerer Windows.

Drikker ikke brus. :whistle: Sant det, sa feil. :) Beklager det.

 

Den recovery-partisjonen (10 gb) er for å sette PCen tilbake til fabrikkstandard

Det sa jeg, og det er jo det samme som å få maskinen tilbake til det den var da du fikk den. Men det med bios ble feil, for å få PCen tilbake til fabrikkstandard må man trykke F8 og trykke seg videre til Advanced Boot Options. Er det ikke slik?

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Ser på dell.com/us (USA) at man nå får 6 gb ramm 800mhz i dualchannel - og at de shippes med vista 64 bit.

 

Jeg har nettopp bestilt min med det Norske dell hadde og tilby, som ikke er i nærheten av USA.

 

Nuvel, Home premium 64 bit har jeg faktisk selv, men kunne vært artig med mer og raskere minne... Siden det er snakk om dualchannel, så betyr det at det finnes 3 gb ram brikker? Og da er det vel sånn å forstå at maskina støtter 800mhz brikker?

Hadde jo gått an å kjøpe noe selv...

 

Noen som også har sett på det her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...