Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå får jeg ikke ladet pc'en min, og jeg har store mistanker at det er batteriet eller AC-inngangen som har gått att skogen. Men hvilket nummer skal jeg ringe for å høre om reparasjon? Har sett litt rundt på dell.no og i dokumentene jeg fikk med når jeg fikk pc'en og det er flere forskjellige numre. Jeg vet at forsikringen min er i orden.

 

Ringjer du 815 35 043 kjem du til Dell si XPS-linje. Her får du fyrst ei rekkje val om kva problemet ditt er, og så blir du sett over til ein kundebehandlar.

 

Men: hugs å ringje før kl 17.00..

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Hehe, takk for svar, men det er fikset nå. Lette litt mer på nettet og fant et nummer. Kom da til en hyggelig svenske og vi drev litt troubleshooting. Viste seg at det var skjermen min som hadde dødd fullstending. Kom en reperatør dagen etterpå som byttet skjerm, så problem solved!

Lenke til kommentar

Har helt siden jeg kjøpt maskinen hatt lyder i fra harddisk. Har i det siste blitt verre og verre, i tillegg kommer det enn stygg pipelyd ifra maskinen. Nå de siste dagen er den også blitt mye treigere enn den var før. kommer også enn merkelig lyd i ca ved av/på-knappen....(denne lyden forsvinner når jeg øker lysstryken på skjermen eller "rister" litt i dataen)

Hva kan ha skjedd, noen tips?

Lenke til kommentar

Oppdater bios. Deretter går du inn i bios og setter harddisken på høy ytelse.

 

Hvis ikke det endrer noe, så få de til å sende deg en ny harddisk, - hvis ikke så kan jeg anbefale deg WD Scorpio black 320 gb 16mb cache 7200rpm. Den er raskere, stillere, og kjøligere enn den 500 gb samsungharddisken på 5400 rpm som var med.

Lenke til kommentar
Har helt siden jeg kjøpt maskinen hatt lyder i fra harddisk. Har i det siste blitt verre og verre, i tillegg kommer det enn stygg pipelyd ifra maskinen. Nå de siste dagen er den også blitt mye treigere enn den var før. kommer også enn merkelig lyd i ca ved av/på-knappen....(denne lyden forsvinner når jeg øker lysstryken på skjermen eller "rister" litt i dataen)

Hva kan ha skjedd, noen tips?

 

Hvis du opplever at pcen er treigere enn før, kan det hende at du har satt pcen på lavytelse/strømsparer. Jeg hadde nettopp gjort det og opplevde også at pcen gikk mye treigere i spill, men så fort jeg satt maskinen på høy ytelse var alt fint igjen. :p

Lenke til kommentar
Hvis du opplever at pcen er treigere enn før, kan det hende at du har satt pcen på lavytelse/strømsparer. Jeg hadde nettopp gjort det og opplevde også at pcen gikk mye treigere i spill, men så fort jeg satt maskinen på høy ytelse var alt fint igjen. :p

 

Been there done that eg og :p

 

Herregud så stor forskjell ^^

Lenke til kommentar

Har kjøpt en ny Benq kjerm, men når jeg har laderen i pcen så blir det forstyrelser i bildet på kjermen. vga porten og strømforsyningen står jo nesten helt inti verandre er det noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre. blir gal av og se på bildet. går det an og få en spesiel vga kapel som ikke blir på virket av støy eller en adapter fra vga til hdmi siden at den står litt lenger unna. men hvor kan jeg få det i fra så fall.

Lenke til kommentar

Hva er maks temepraturen på gpu'en i en m1530? Har lastet ned rivatuner og sjekket hvor høy temperaturen min er når jeg spiller bf2142 og den ligger på 78-80 grader etter en stund. Er dette ille? Har også sett at når jeg går inn på spill osv så endres memory clock og core clocke seg, helt uten videre. Er dette normalt, eller er pc'n min helt *****????

 

Også, når jeg spiller bf2142, så er det noe som plager meg. For det første, jeg spiller på medium settings, trodde dataen skulle greie bedre :p Og når jeg da spiller, ligger på sånn ca 60-70 fps, på medium, men helt plutselig så faller den ned på 30, og dette er bare ikke riktig.... fikser det med å trekke ut strømkabelen, og så sette den inn igjen, men det er sykt irriterende å gjøre det under en kamp. Hva kan være galt, skulle ikke tro at GPUen ligger på 80grader, på medium settings i bf2142. Hva kan være galt????????

Endret av happytrigger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...