Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg ny bærbar og har kommet fram til at det står mellom Acer Aspire 6935g og Dell XPS M1530. Spesifikasjoner som følger:

 

Acer:

Intel Core 2 Duo P8400

4 GB RAM

320 GB HD (7200 rpm)

16" skjerm med 1368 x 768 oppløsning

Nvidia GeForce 9600M-GT 512 MB dedikert minne

6 cellers batteri

Blu-ray

Webkamera, 802.11 a/b/g/Draft-N, Bluetooth, modem, fingeravtrykksleser, 4 usb, hdmi m.m

PRIS: 9.995,-

 

Dell:

Intel Core 2 Duo T8300 (2,40GHz, 800MHz FSB, 3MB L2-buffer)

4 GB RAM 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 2048)

500 GB Serial ATA HD (5400 rpm)

15,4" widescreen WXGA+ TFT-skjerm med TrueLife og 1440 x 900 oppløsning

Nvidia GeForce Go 8600M-GT 256 MB dedikert minne

9 cellers batteri

Blu-ray

Webkamera, 4 års XPS Premium Warranty Support osv. (usikker på antall porter og slikt)

PRIS: 10.659,-

 

Noen formeninger om hva som vil være det beste valget? Maskinen vil bli brukt til filmer, musikk, spill (Far Cry 2, Half Life 2 m.fl.), og ellers enkel bilderedigering, dokumenter og regneark.

Lenke til kommentar
Aceren er vel også en god del større hvis det spiller noen rolle og en merkelig oppløsning(for øvrig 16:9, noe jeg personlig hater på PCer). Ellers har Aceren litt kraftigere grafikkort og nyere chipset, men med rabattkode på 15% ville jeg tatt dellen.

 

jeg kjøpte nettop XPS gaming greia 1730m

 

den nest beste greia, den er faen meg deilig med 17" tmr :p så jo første posten at folka ville elske den med 15" jaja, men den beste dell har.. koster kanskje 20 000, men sykt bra til spill osv. blir varm, men ser det lyd problemet til dere gutta har dere årna det?

Fordi mener å huske jeg har samme problemet, orker ikke skru på laptopen nå og sjekke har helt ny stasjonær også så sitter heller på den =)

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Dell pcen.

 

Jeg kjører Far Cry 2 på very high med rundt 20 fps, med samme oppsettet som du har satt opp

 

Husk at Dell har en 15 % rabatt kupong ute nå.

 

Okei, takk for innspill :) Stemmer det forøvrig at enkelte programmer ikke vil fungere på Dells maskiner? Noen bekjente av meg som sier Dell kan minne litt om Bang & Olufsen eller Mac i så måte, at de pga. merkelige drivere ikke vil kjøre noen program og slikt...?

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Dell pcen.

 

Jeg kjører Far Cry 2 på very high med rundt 20 fps, med samme oppsettet som du har satt opp

 

Husk at Dell har en 15 % rabatt kupong ute nå.

 

Okei, takk for innspill :) Stemmer det forøvrig at enkelte programmer ikke vil fungere på Dells maskiner? Noen bekjente av meg som sier Dell kan minne litt om Bang & Olufsen eller Mac i så måte, at de pga. merkelige drivere ikke vil kjøre noen program og slikt...?

 

Kva program er det snakk om her?

 

Personleg har eg ikkje hatt problem med noko sånt..

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...