Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Grunnen er vel at grafikkprosessoren automatisk klokker seg ned når den ikke trenger å kjøre på fullt. F.eks i Windows trenger den ikke å kjøre på full pupp, så da klokker den ned. Derimot, når du skal spille så klokkes den opp igjen, for da trengs det mer krefter.

 

Men hva kan grunnen være at jeg har høyere frekvenser enn andre, når jeg har samme bios, og grafikkdriver verson. Har ikke overklokket selv...

 

 

Bør jeg klokke ned, vis jeg ikke finner en annen løsning?

Og vis jeg gjør det, bryter jeg da garantien til dell?

Endret av happytrigger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har iallefall ikke tenkt å oppdatere BIOSen på min maskin. Hvis skjermkortet går er det bare å plinge på Dell, så kommer de og fikser :). Jeg vil ikke ha en bråkete maskin (bråker nok fra før av).

 

 

 

 

Jeg har nå nedgradert min bios til A08 igjen og maskinen ble mye roligere med en gang...jeg er meget skuffet over at dette er den eneste måten Dell løser problemet på et elendig skjermkort....de burde hatt ryggrad og tatt inn maskinene og byttet dette, hvem vet hva som kan skje etter at garantien er gått ut...eller mener Dell at en maskin er bruk og kast, etter et år så er det bare å kaste disse???

Lenke til kommentar
Jeg har nå nedgradert min bios til A08 igjen og maskinen ble mye roligere med en gang...jeg er meget skuffet over at dette er den eneste måten Dell løser problemet på et elendig skjermkort....de burde hatt ryggrad og tatt inn maskinene og byttet dette, hvem vet hva som kan skje etter at garantien er gått ut...eller mener Dell at en maskin er bruk og kast, etter et år så er det bare å kaste disse???

Dette er et problem som de aller fleste som bruker 8000-serien til nVidia har, ikke bare Dell. Dette har vært et problem i Applemaskiner også.

 

Dette er et kjent problem, og du har jo 5 års reklamasjonsrett, så jeg tror (og håper) at man ikke vil møte et kranglende Dell dersom man får problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at min maskin lager en merkelig lyd til tider, noe som ligner på en system lyd? Lyden kommer ikke fra høytalerne.

 

Andre som har opplevd det samme?

 

 

-----------------------------------------------------------

 

Har fortsatt den knitrelyden jeg fortalte om for en liten stund tilbake.

 

Jeg ringte Dell, og de sendte en hyggelig mann som byttet ut hele hovedkortet, men problemet er fortsatt der.

 

Jeg ringte dem igjen, og sa at jeg forstsatt hadde problemet,og de sa at de ikke kunne gjøre noe med det, jeg måtte vente på en ny driver.

 

Hvis ikke dette fungerte skulle jeg få en ny maskin. :)

 

Krysser fingrene for ny maskin. :D

Endret av KenBoy
Lenke til kommentar

Jeg har også knitrelyden fra hardisken og vet at det ikke er farlig, men det var heller ikke det jeg ville fram til.

 

Knitrelyden jeg snakker om kommer fra høytalerne/headsetet når jeg hører på musikk,eller gjør andre oppgaver som gir ut lyd.

 

Legg merke til at den lange streken markerer annet tema.

Endret av KenBoy
Lenke til kommentar

Ta kontakt med dell. Du kan jo prøve å justere litt på biosinnstillinger i forhold til diskytelse. Jeg kjører på høy og har ingen problemer, men jeg byttet disk med en gang. Fra samsungen på 500gb 5400 rpm til WD Scorpio black 320 gb 7200 rpm. Den går stillere, er kjøligere og yter en god del bedre. Kosta rundt 750,- hos multicom. Anbefaler den! Ingen hakke/knitrelyd i samme grad fra disken.

 

Ellers så aner jeg ikke hva gjelder de andre problemene. Hadde noe liknende med multicom kunshan m570+ for litt siden. Tror det hadde noe med skjermkortet å gjøre for min del.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...