Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan aktiverer jeg Media Direct? Jeg trodde jeg hadde aktivert den, men da jeg skulle prøvde å trykke på MD-knappen da pc'en var avskrudd, kom først et Media Direct bilde, men så startet windows prosessbaren, og windows bootet.

Har du maskinen sånn som den var da du fikk den, eller har du formatert eller noe?

 

Jeg har frigjort plass på c partisonen, og laget en ny partisjon, men ikke fjernet noen av de som ligger der. Synes det er så rart at jeg først får opp bilde av Media Direct, men så booter plutselig windows. Virker som om det er noe feil :p

Siden du har endret på konfigurasjonen så virker nok ikke MediaDirect lenger av den grunn. Slik jeg har forstått det må du innstallere Media Direct samtidig som du innstallerer operativsystemet. Jeg prøvde meg på det i ettertid, og det endte med at jeg kludra til alle partisjonene på disken. Dermed mista jeg alt jeg hadde og måtte legge inn alt på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt et par merkelige opplevelser med min nye m1530.

 

Er det bare meg som får rare lyder fra dvd stasjonen når jeg booter maskinen?

 

Hvor lang tid tar det vansligvis hos dere før vifta skrur seg av etter at du har lukket maskinen sammen? Hos meg kan det tid tid etter at jeg har lukket skjermen.

 

Jeg har også et problem med lyden (når jeg bruker hodetelefoner, alle slags hodetelefoner)får jeg merkelige forstyrrelser i lyden, det hakker og knitrer av og til.

Andre som også har det?

 

Tusen takk for svar. Bortsett fra disse problemene synes jeg maskinen er super.

Endret av Johold
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar.

 

Har prøvd å oppdatere lyd driverne, men fortsatt ingen forberdring.

 

Litt irriterende, lyden hakker og knitrer bare på nettet, men ikke i spill.

 

 

dette med lyd når man booter er vanlig og har det selv.

Kan nesten høre ut som du har dårlig nettforbindelse? For trudde det ville ha knitret i spill også om det var lydkortet..

Lenke til kommentar

Har selv også hatt ett par småproblemer med min XPS m1530..

 

1. Det sølvfarga plastdekselet inne i PC'en har løsna litt i 2 hjørner, så har måttet bruke litt dobbelsidid tape for å holde dem 100% på plass.

 

2. Blir fort varm :S

 

3. Fargene på skjermen blir helt omvridde dersom jeg legger skjermen helt bak.

 

4. Hvit-fargen på skjermen (den fargen som ofte er bakgrunn på nettsteder), blir gjort om til turkis om skjermen er lent tilbake i visse vinkler.. utrolig irriterende til tider.

 

Syns dette er gode grunner til å klage på PC'en og sende den inn til DELL for å få fikset dette.. Hva syns dere?

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Ja, synes du burde kontakte Dell.. De er ofte medgjørlige, så du får nok fikset PC-en, eller kanskje en ny en. Jeg har personlig ikke hatt noen problemer med min XPS M1530, utenom at Vista er en smule fucka nå, men det er min egen feil, og kan fikses enkelt av meg.. :p Jo, også ble laderen min ødelagt for en stund siden, men da ringte jeg Dell og fikk ny lader i postkassa to dager senere. :D

Lenke til kommentar
Ja, synes du burde kontakte Dell.. De er ofte medgjørlige, så du får nok fikset PC-en, eller kanskje en ny en. Jeg har personlig ikke hatt noen problemer med min XPS M1530, utenom at Vista er en smule fucka nå, men det er min egen feil, og kan fikses enkelt av meg.. :p Jo, også ble laderen min ødelagt for en stund siden, men da ringte jeg Dell og fikk ny lader i postkassa to dager senere. :D

 

Har hatt PC'en i nesten 7 måneder nå.. Tror du Dell har noe garanti for sånt ja? :)

Hadde nesten håpt om jeg hadde fått en ny, at jeg kunne ha fått oppgradert med noe nye deler ^^ Det hadde jo passa fint med 2,4GHz Cpu, 4GB RAM og 64-bit Vista :p

 

Mvh. Zulboom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...