Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv de døve blir prakket på kreasjonisme

 

http://www.deafellowship.org/media.htm

 

 

Her blir man prakket på sprøyt som at færre og færre tror på "ateistisk evolusjon" og og flere og flere vitenskaps menn blir kreasjons vitenskaps men

 

http://www.deafellowship.org/media/creation.htm

De har jo litt rett på et finurlig vis.

Færre og færre tror på ateistisk evolusjon og går over til å ta det som fakta.

 

Men fremdeles trist at de må lyve for å få tilhengere.

Mulig det stemmer "over there" med tanke på at de går over til å bli mere konservative over dammen.

Lenke til kommentar
Færre og færre tror på ateistisk evolusjon og går over til å ta det som fakta.

Hva er "ateistisk evolusjon"?

 

Et begrep funnet opp av religiøse vil jeg tro. Muligens for å skille det fra ideen om at evolusjon kan være "styrt" av en guddom. Selvsagt bare viss-vass siden evolusjon beskriver naturlig utvalg og ordet "ateistisk" er dermed overflødig.

Lenke til kommentar
Færre og færre tror på ateistisk evolusjon og går over til å ta det som fakta.

Hva er "ateistisk evolusjon"?

Utrykket hentet jeg fra siste posten til Gunfreak som en del av svart på hans post så du får skylde på han.

Post #1161 for å være presis

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Pastor forbyr Wii pga. orgasme-frykt!

 

Jeg kunne skrevet mye om saken, men lar dette sitatet oppsummere hvor saklig jeg synes artikkelen er:

"The Japs are at it again," Pastor Deacon Fred told church members on Sunday. "I let President Bush know from the very beginning that he needs to keep a keen eye on our so-called Asian allies to the East. They still hold a grudge against our Christian Nation because Jesus let us blow up their cities in World War II. We should have seen this coming, since the name of the console itself is an anagram for WWII.

Lenke til kommentar

Sakset fra en av VGs artikler på Jett Travoltas død:

Det var hushjelpen som fant John Travoltas tenåringssønn livløs. - Jeg takker Gud for at jeg fikk tid med ham før jul, sier en knust mormor.

 

Jeg mener ikke å være følelsesløs, men hvordan kan noen takke Gud for noe som helst når det er han som har tatt denne tenåringen fra dem, eller i det minste ikke kurert han? Jeg har aldri forstått hvordan religiøse kan takke Gud for det lille de har igjen, etter å ha mistet alt. Hvordan kan de takke, og ikke skylde på Gud når for eksempel en person overlevde noe tragisk som drepte alle denne personens familie og venner?

Lenke til kommentar
hvordan kan noen takke Gud for noe som helst når det er han som har tatt denne tenåringen fra dem, eller i det minste ikke kurert han?

Det er da opplagt at det er Satan som står bak alt ondt her i verden. Så i dette tilfellet var bare Satan sterkere enn Gud.

 

Satan FTW

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Fikk den via stumbleupon og for å være ærlig så er det særs vanskelig å skille parodi fra virkleighet noen ganger.

Uhm.. Linkene til cafepress'en deres/bannerne på høyresiden, med bl.a. "Life is tough, life is hard. Here's your fucking christmascard" og "the WWJD-thong" ga deg ikke en pekepinn? :p

 

Eller "The next day, while her daughter was at Sunday School, Ms. Huxton put the wet controllers in a plastic bag and packaged up the Wii console. She brought them to Pastor Deacon Fred, who after opening the bag to take a quick whiff, "

 

"Holly and her friends will be spared further temptation by spending the next three years in isolation. With no electricity, running water, or access to anything that fits between their legs, they will have plenty of time to think about what they did to soil their mother's reputation and drag our congregation's good name through the mud!"

Endret av toth
Lenke til kommentar

Litt om bønn og homoseksualitet tatt fra richarddawkins.net:

You might be interested on the survey on this website. It was an attempt to ascertain God's stance on same-sex marriage through prayer. Unfortunately, it is not very conclusive, since of the 49 people who received an answer from God, 26 were told that he approved and 23 were told that he disapproved. The only consistent finding of the survey was that not one single person received an answer that conflicted with his or her own personal opinion.

 

 

http://www.religioustolerance.org/god_pra1.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...