Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Kristenavisa Vårt land mener økt likestilling har ført til kraftig økt kriminalitet blant kvinner. Mulig de har rett, men jeg synes ikke noe om å slå dette stort opp for å egge opp til en debatt om at "alt var så mye bedre for 100 år siden da kvinnene ikke hadde stemmerett og var husstellere hele gjengen".

 

Kristenfundamentalistene får et kort på hånden for å advare mot kvinnefrigjøring, generell umoral og avkristning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kristenavisa Vårt land mener økt likestilling har ført til kraftig økt kriminalitet blant kvinner. Mulig de har rett, men jeg synes ikke noe om å slå dette stort opp for å egge opp til en debatt om at "alt var så mye bedre for 100 år siden da kvinnene ikke hadde stemmerett og var husstellere hele gjengen".

 

Kristenfundamentalistene får et kort på hånden for å advare mot kvinnefrigjøring, generell umoral og avkristning.

Hårreisende at de i det hele tatt vil gå der, enda verre at de gjør dette samtidig som de kviner høylytt om innbilt undertrykking. Foreslår at vi undertrykker menn i samme stil som kvinner har blitt undertrykt en periode, så skal vi nok se kriminalitet gå ned hos oss også :p.

 

Det er kanskje slemt å si det, men enkelte mennesker burde brukt burka.
Enda mer hårreisende Endret av haalo
Lenke til kommentar
Er burka til bare for å dekke over kvinnfolkene fordi de kan "friste" menn, eller er det også fordi de kan være så stygge at de "støter" menn?

 

 

 

Det er kanskje slemt å si det, men enkelte mennesker burde brukt burka. :p

Hadde du giddet å følge lenken så hadde du sett at kvinnen er ett av mange ofre for syrekastende religiøse skrullinger som vil hindre kvinnner fra å bl.a ta utdannelse.

Kommentaren din var særdeles utidig for å si det mildt! :ph34r:

Lenke til kommentar
Ta en spøk. trodde du jeg mente kvinner av muslimsk opprinnelse? Jeg tenkte mer på friker som farger håret grønt, går med binders i nesa, har helt på trynet bekledning, etc.

 

Tja, det kan være, men jeg tenkte mer på det i konteksten av innlegget der jeg hadde lagt ved et bilde av et offer for islamsk galskap.

 

Du ser sikkert at det lett kunne misforstås :)

Lenke til kommentar

Stadig ser jeg flere debatter der relativt høyt-profilerte personer påstår at Hitler var en ateist, akkuratt som om dette var allmennkunnskap.

 

Jeg brukte hele kvelden igår på å finne frem til hvor de får påstanden fra, men ble kun klarere for meg at han var kristen (ifølge mein kampf, venner og familie, politiske kolleger og taler). Jeg KLARER ikke finne ut hvor folk får det fra. Jeg regner med at de fleste trekker konklusjonen "ateisme = slem, hitler = slem ergo hitler = ateist" - men det må vel være noe annet bak det? Jeg forventer ikke at det er noen ekte kilder, men hvor får de det fra?

 

Hvorfor gambler de på at dette er rett, og hvorfor konfronteres de aldri med det?

Lenke til kommentar

Viktigst av alt så er det et forferdelig argument. Om han var ateist eller ikke, så var personene som utførte ordrene hans fremdeles teister. Og siden ateisme bare betyr å ikke være teist, så kan han ikke ha gjort det "i ateismens navn". Det går bare ikke. Årsaken bak nazi-tyskland er mye mer avansert enn bare religion.

 

Om han var teist eller ikke, det har jeg ikke satt meg skikkelig inn i. Men du kan lese: http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%...ligious_beliefs

 

Spesielt: http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%...vate_statements

 

En samling av private sitater som heter Table Talk mener jeg å huske har mye å gjøre i denne diskusjonen. Men historikere er uenige om den kan stoles på.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Er burka til bare for å dekke over kvinnfolkene fordi de kan "friste" menn, eller er det også fordi de kan være så stygge at de "støter" menn?

 

 

Mange av de som bruker f.eks hijab når de er ute på gata for de mener at de bare skal pynte seg for mannen sin, og de slipper blikk fra menn på gatene. Og de slippe å ordne håret sitt føre man går ut av døra, for å se det fra en ganske positiv side. Hehe. Sitsomt å måtte hele tiden tenke på hvordan håret er!

 

Bare til opplysning :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Jeg holder på med å analyserer en ting, men trenger litt hjelp om det er sant ellerno.

 

Står det noe om offering om barn i biblen/kristendommen? Ser at i mange filmer så offeres det unger og småbarn, har det noe med kristendom eller er det bare tull f..eks i en av filmene så offeret de en, hvor de mente at de ville få et nytt liv eller lengere liv.. andre var at de kunne redde sjelene?:S

Lenke til kommentar

Hvis du ser bortifra alle førstefødte som den hellige ånd drepte, og alle andre uskyldige, så er det vel to prominente barneofringer. Den ene er Abraham som skal ofre sønnen sin til Gud, fordi Gud ber ham om det, men så viser det seg at Gud bare bløffet, og han trengte ikke allikevel.

Den andre(husker ikke hvem) men en person forteller Gud at dersom han vinner en av de mange blodige stammekrigene som er beskrevet i bibelen, så skal han ofre det første han ser når han kommer hjem. Det viser seg at dattera er det første han får øye på, og hun går opp i røyk kan en si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...