Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Rektor er vel kanskje et alternativ, men man kan vel kanskje bygge en sak om hvorfor det de sier ikke stemmer. Logiske feilslutninger osv. Hun prøver jo selv, virker det som, å gjøre et argument fra autoritet. "En av verdens fremste eksperter på NT" må jo ha noe viktig og sant å si må han ikke?

 

Denne "fremste eksperten" virker å gjøre et argument from antiquity. Det at folk har trodd på jesus oppstandelse og gjort mange ting på grunn av den troen så er det et argument for at oppstandelsen skjedde.

 

Den andre professoren avviser at det kan ha vært et bedrag fordi han "kjenner sine bønder og gjetere"...

 

Er det så lett å bli professor?

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://righttruth.typepad.com/right_truth/...by-doll-on.html

 

OWASSO - When Gary Rofkahr from Owasso heard there was a baby doll on local store shelves that said, "Islam is the Light," he didn't believe it.

 

He bought the Little Mommy Real Loving Baby Cuddle and Coo doll to see for himself and he was shocked to hear the words, "Islam is the Light" among other baby gibberish including "Mama."

 

"I have a 1-year-old granddaughter," he said. "It makes me mad that someone is trying to indoctrinate our children with an innocent toy."

 

He called Fisher Price to complain. He was told they were aware of the problem and would gladly refund his money.

 

This little Cute doll has caused a big ugly stir when it was discovered that among other baby gibberish, she utters the words "Islam is the Light" and "Satan is King".

 

 

LittleMommyDoll_story.JPGspacer.gifspacer.gifspacer.gifspacer.gifspacer.gif

 

 

"I told them I didn't want my money back, I wanted them to pull these dolls off the shelf," he said. "They told me they can't pull an item just because a customer requests it, they have to have corporate direction. I told them I would get corporate direction and get back to them. I told them I'm from a town of 30,000 people with 46 churches in it and I know someone who attends each one. I'm going to everyone I know to tell them about this and I'm going to call Target and Wal-Mart and see if we can pull this doll off the shelves."

Continue reading the article at Owasso Reporter (zwire.com)and WATCH THE VIDEO of the baby doll talking. Amazing.

 

Check your stores for this doll and raise a stink if you find it available.

 

UPDATE: I want readers to note that I never said the baby doll says anything about Satan. I did hear the baby doll very clearly say Islam is the Light.

 

"There's no markings on the box to indicate there's anything Islamic about this doll," said Gary Rofkahr of Owasso, Okla., who was at work when another man brought the toy in to show his colleagues.

 

Rofkahr said he found various versions of the doll at local Target and Wal-Mart stores, which have since pulled the toys from their shelves, reported KJRH.com.

 

Fisher-Price and parent company Mattel didn't immediately respond to requests for comment. (MyFox)

 

Was this the work of Fisher-Price, Mattel, or simply the work of a rogue employee (Muslim we assume???) or maybe a disgruntled employee. I'm not sure who does the programming of the voice or at what stage of the production process the voice is added. American Trucker has added a YouTube video and reader Dave sent me an Mp3:

 

ISLAM IS DA LIGHT!

 

Men en annen tanke en venn av meg satte meg på:

While we are at it let's recall all those toys with Christian overtones. I mean, if indoctrination is the keyword here...
Endret av b-real
Lenke til kommentar

Haha, utrolig gøy når noen får smake sin egen medisin. Indoktrinererne møter konkurranse og anklager andre for indoktrinering. Håper det fører til restriksjoner av indoktrinering via leketøy og annet som er ment for barn.

 

I verste fall fører dette til forbud i den staten mot indoktrinering unntatt kristen indoktrinering.

Lenke til kommentar

Historien med dokken er gammel, og det har kommet frem for lenge siden at den slett ikke sa "islam is the light", det var rett og slett gurgling eller noe i den duren.

 

Jeg siterer urbanlegends.about.com:

"Something needs to be done to keep these toys out of the wrong hands . . . adults' hands, I mean, not kids'. They clearly are not safe."

Lenke til kommentar

Denne Snåsamannen som raser rundt og promoterer boka om seg selv begynner å gå meg på nervene. Hver eneste gang avisene skriver om han så fremstilles saken som om det er slått fast at "evnene" hans er ekte. Det stilles ingen spørsmålstegn ved om det hele er noe han innbiller seg, neida, han er "the real deal". Jesus kristus på en pinne, er media fullstendig handlingslammet og inkompetente?

Lenke til kommentar
Denne Snåsamannen som raser rundt og promoterer boka om seg selv begynner å gå meg på nervene. Hver eneste gang avisene skriver om han så fremstilles saken som om det er slått fast at "evnene" hans er ekte. Det stilles ingen spørsmålstegn ved om det hele er noe han innbiller seg, neida, han er "the real deal". Jesus kristus på en pinne, er media fullstendig handlingslammet og inkompetente?

Sånt irriterer meg også.

 

I fjord ble det arrangert alternativ-messe i Tromsø. Håndspåleggere, sykdomsutdrivende meditasjon, joik, homøopati, røkelse, åndsutdrivelse og en haug andre kvakksalvere. Av alle plasser så klarte de å leie messelokale i forskningsparken til dette. Det må ha vært noen svake mennesker i administrasjonen der som har takket ja til arrangementet mot ønsket fra blant annet seriøse firmaer innen medisinforskning som holder til der. Dette bidrar til å legitimere uvitenskapelige kvakksalvere og undergrave troverdigheten til seriøse vitenskapsfolk. Messa fikk heldigvis ikke det samme lokalet i år. Det er egentlig ganske utrolig at slike svindlere får lov til å holde på som de gjør uten seriøs dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Og igjen: http://www.vgtv.no/?id=19776

 

I disse twingly-tider burde man kanskje opprettet en blogg som river ned denne svindelen, en artikkel av gangen. ;)

 

Agurk-VG er i farta igjen? Hvorfor fremviser dem healing som en bevist metode? Kansje det hadde vært lurt å nevne at denne metoden ofte er brukt av svindlere, illusjonister og profesjonelle løgnere som utnytter lettlurte og godtroende idioter for massevis av penger? Hvorfor nevner dem ikke engang placeboeffekten som så mange går på?

 

Når man lager en repotasje om et så farlig tema, så er det viktig å høre en kritisk røst også.

 

Er det dette som skal ta over etter kristendommen? Det virker som at det har begynt å bli veldig populært i det siste.

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å ha noe å tro på. Men det er ikke dermed sagt at jeg tror Gud fikser alt. Det er ikke sikkert Gud finnes. Det jeg tror på er en kraft. Om den heter Gud, vet jeg ikke. Men jeg vet at noe eller noen har skapt jorden på en eller annen måte. Det finnes mer mellom himmel og jord. Selv om jeg tror på en usynlig kraft, mener jeg også at det er viktig å tro på seg selv. Jeg tror ikke at alt er skjebnebestemt. Jeg mener man skal tro på den man er, og ikke prøve å være noen andre :) Jeg tror på meg selv, men også på denne "usynlige kraften." Jeg sliter mye med depresjoner, og dette kan høres fryktelig dumt ut, men å føle at det er noe der ute som vokter over meg, er litt beroligende. Jeg mistet storesøsteren min da jeg var liten, så jeg tenker også at hun er der ute og passer på meg, og ser på alt jeg gjør.

Lenke til kommentar
Men jeg vet at noe eller noen har skapt jorden på en eller annen måte.

Hvordan "vet" du det?

 

Det finnes mer mellom himmel og jord.

Mer enn hva? Og hva er dette "mer"?

 

Jeg tror på meg selv, men også på denne "usynlige kraften."

Hva gjør denne usynlige kraften? Påvirker den deg/oss?

 

å føle at det er noe der ute som vokter over meg, er litt beroligende

At det er beroligende betyr ikke at det er korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...