Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forsto det sånn at biologilæreren mente dette svært ironisk, før h*n forklarte dypere hvorfor det var slik og hvordan det historisk sett har blitt slik.

 

Hvis det evolusjonære var ment dønn seriøst så mener jeg det er all grunn til å kreve avgang grunnet faglig sabotasje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Burde kanskje ha skrive at læraren ikkje har på nokon måte har kome med kreasjonistargument i timen, og han er den beste læraren eg har hatt så å få han sparka ville vore veldig trist. Han kan få alt til å høyrest veldig enkelt ut.

 

Han brukte bilete for å gje oss ein idé på kompleksiteten til metabolismen. Vi har berre så vidt vore innpå evolusjonen til celleandinga, og vi kjem nok meir nøye innpå det når vi byrjar med evolusjon.

Lenke til kommentar

Kreasjonisme er STOR i muslimskeland, ta Tyrkia, som er det mest vestlige landet du finner i den muslimske verden, de har til og med en sekulær grunnlov, men over 50% av dem tror på kreasjon, faktisk flere en i usa.

 

Jøder er litt mer opene, men jeg er sikker på at de mest fundamentalistiske av dem også tror på kreasjon,

 

Budisme har ikke noe kreajons myte så vitt jeg vet, det er en sammling filosofiske rettinger. Budister i asia har f.ekempel ingen problemer med abort eller forsking på stamceller, så da har ikke den samme dogma'n som da abrahamske religionene.

 

Når det kommer til hinduismen er det vansklig å være sikker på hva som skjer, den er utrolig koplisert sak, men de har en syklus med skaping og ødelegelse for å så begynne med skaping, de har også en helt annen tids regning i sin religion, vært skaperverk kan være millliarder av år, da de regnes utfra dager i livet til gudene, så en dag for en gud kan være 100 milliarder år.

For å være ærlig skjønner jeg meg ikke noe serlig på det, men jeg er sikker på at det er mange hinduer som tror på den bokstavlige tolkingen av hinduismens skaper myte. spesielt da MANGE hinduer er fatige og få har noe som helst utdanning, spesielt i vitenskaplige fag

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Når det kommer til hinduismen er det vansklig å være sikker på hva som skjer, den er utrolig koplisert sak, men de har en syklus med skaping og ødelegelse for å så begynne med skaping, de har også en helt annen tids regning i sin religion, vært skaperverk kan være millliarder av år, da de regnes utfra dager i livet til gudene, så en dag for en gud kan være 100 milliarder år.

 

Selv kristene som tror på evolusjon sier jo akkurat det samme for å forsvare troen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...