Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Helt enig med Torswin. Lærere; SPESIELT i religion bør være forholdsvis nøytrale. Vi har så vidt vært utenfor Jesus (ikke kristendommen) i over 2,5 måneder, og vi er litt på forskudd i læreplanen. Og så klart... siden Markus har "researchet" grundig, så er alle feberfantasiene har babbler om 100% korrekte, og at Jesus eksisterte, gikk på vannet, etc, etc.

 

Av en eller annen grunn tviler jeg på at vi kommer til å få lov til å se Life of Brian :p

 

 

Edit: navnet er kanskje feil, kan ikke huske hvilken apostel gjorde hva

Endret av Kaiz3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden er dedikert til alle søkende/troende kristne. Hån og latterliggjøring vil ignoreres.

 

 

Mot historiens klimaks

 

Slektenes håp

 

Veien til Kristus

 

 

Les, be og sammenlign alt med Guds Ord. Legg vekk fordommer og vurder det dere leser.

 

Jer 29,12-14:

Når dere kaller på meg og kommer til meg med deres bønner, vil jeg høre på dere. Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren.

 

Selv holder jeg på å lese boken Slektenes håp, det er en utrolig bok som skildrer Jesu liv slik det er gjengitt i Bibelen. Mot historiens klimaks (for dem som ikke har lest den) skildrer kristendommens utvikling fra den første kristne menighet og opp igjennom historien (hvor søndagshelligholdelsen kommer fra, paven og den katolske kirke, og mye mer).

 

Husk: Ingenting skal godtas om det ikke samstemmer helt og holdent med Skriften! :)

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar
Denne tråden er dedikert til alle søkende/troende kristne. Hån og latterliggjøring vil ignoreres.

Greit nok, men med tanke på at vi har ytringsfrihet her til lands så må du være åpen for kritikk.

Husk: Ingenting skal godtas om det ikke samstemmer helt og holdent med Skriften! :)

Er dette et signal for Intoleranse til kritikk? Vet du ikke at intoleranse til kritikk er stikk i strid med Ytringsfrihet?

Lenke til kommentar
Denne tråden er dedikert til alle søkende/troende kristne. Hån og latterliggjøring vil ignoreres.

Hvorfor ble tråden som du startet flyttet hit?

 

Jeg aner ikke hva som skjedde, jeg flyttet ingenting. :dontgetit:

 

Ifølge førsteinnlegget skal moderator ha flyttet den, fordi den ikke så ut som en vanlig tråd. Men jeg skjønner ikke helt dette, tråden var oppe for diskusjon, men ikke latterliggjøring. Hva er sjansen for at noen i det hele tatt finner tråden? :hm:

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar
Husk: Ingenting skal godtas om det ikke samstemmer helt og holdent med Skriften! :)

Selvsagt. Slik fungerer religion. Forkast fakta med vilje.

 

 

Ho meiner at fordi Lukas sa at han hadde undersøkt det nøye så er vitnesbyrda og greier frå folka truverdeg. Jesus stod faktisk opp.

Tomme påstander er fortsatt tomme.

 

så hans boost psykologisk må vere at Jesus faktisk stod opp.

Eller noe annet. Og da må man godta påstanden om at alt dette skjedde i utgangspunktet!

Lenke til kommentar
Husk: Ingenting skal godtas om det ikke samstemmer helt og holdent med Skriften! :)

Selvsagt. Slik fungerer religion. Forkast fakta med vilje.

 

 

...

 

Jeg snakker om de mange forskjellig doktriner som finnes. Den som velger Jesus Kristus, velger Hans Ord, nemlig Bibelen, og ikke menneskelige overlevering og tradisjoner.

Lenke til kommentar
Denne tråden er dedikert til alle søkende/troende kristne. Hån og latterliggjøring vil ignoreres.

Hvorfor ble tråden som du startet flyttet hit?

Jeg aner ikke hva som skjedde, jeg flyttet ingenting. :dontgetit:

Det ser ut som om tråden din verken inviterer til diskusjon eller spør et spørsmål. Du vil bare at andre skal lese dine meninger. Og det er derfor vi har denne tråden, og sikkert derfor tråden ble flyttet hit.

Lenke til kommentar
Denne tråden er dedikert til alle søkende/troende kristne. Hån og latterliggjøring vil ignoreres.

Hvorfor ble tråden som du startet flyttet hit?

Jeg aner ikke hva som skjedde, jeg flyttet ingenting. :dontgetit:

Det ser ut som om tråden din verken inviterer til diskusjon eller spør et spørsmål. Du vil bare at andre skal lese dine meninger. Og det er derfor vi har denne tråden, og sikkert derfor tråden ble flyttet hit.

 

Vel, baktanken var at det kanskje kunne være en saklig diskusjon rundt det disse bøkene skriver om, jeg er ikke bare interessert i å dele det med andre mennesker, men også å høre andre troendes meninger om akkurat disse... Selvfølgelig er det meningsløst å engasjere dem som ikke tror på Bibelens ord i det hele tatt (det er den og historien, samt Jesus Kristus de handler om), og det er derfor jeg skrev at tråden var hovedsaklig for alle troende/søkende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Apropos religionslæringa, her har dykk ei skanning av arket som ho gav oss med understrekingane hennar.

 

post-74596-1226611084_thumb.jpg

 

Er det upassande å gje sånne til oss? I tillegg, kva kan ein som meg argumentere med når nokon kjem med sånne ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...