Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NYHETSPLING

 

FRITANKE.no: Lørdag er den store "meld deg ut av statskirken"-dagen

NRK-kjendisen Vera Micaelsen har startet en Facebook-aksjon for utmelding av statskirken, og det er på lørdag det skal skje.

 

– Herved erklærer jeg 1. november for den store MELD-DEG-UT-AV-STATSKIRKEDAGEN i håp om å starte en bølge som på sikt skal resultere i at medlemslistene til Den norske kirke ikke lenger skal ha masse medlemmer som strengt tatt ikke ønsker å være medlemmer. Spre gjerne det glade budskap! Vi kan bli fri! skriver Micaelsen entusiastisk på Facebook-gruppa.

Les mer...

Lenke til kommentar

Minner om conservapedia.com ...

 

De som irriterer er at de utformer siden som om den inneholdt fakta og hadde troverdige kilder -- noe som sverter wikipedia og andre sider som faktisk inneholder fakta.

 

Men det som irriterer mest er det at jeg VET etter diskusjon med konservative kristne, at de TROR vitenskapelige fakta er funnet på samme måte som konservative fakta -- tatt helt ut av løse lufta basert på følelser og ideologi.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Noe sier meg at Hitchens led av en litt tung dagen derpå, han er som kjent mann for sitt brunbrennvin, men om han får litt tid på seg til å skrive noe er det en ren fryd å lese.

Mannen kan det med å bruke språket for det det er verdt og virkelig prikkskyte argumentene.

Synd han ikke var like klar her, men så kan han også være lei av å diskutere med folk som Turek som påkaller seg "intellektuell autoritet" samtidig som de pisser på alt av det kolleger innen ulike grener av vitenskap har jobbet/jobber med.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Dennet hadde gjort så mye bedre, som filosof er han gjerne veldig ettertenksom og prøver å forstå tankene motparten vil kommunisere, så debattene jeg har sett ham har han vært ganske ettergivende på premisser satt av motparten eller veldig treg med sin respons, men det gjør jo at han fremstår som mye mindre aggressiv enn kanskje Dawkins, Harris og Hitchens kan gjøre til tider. Men Dawkins og Harris er fra det jeg er kjent med ganske kjent med alle disse argumentene de religiøse motpartene pleier å komme med og hva de trenger å gjøre for å gi dem god mottiltale.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om Dennet hadde gjort så mye bedre, som filosof er han gjerne veldig ettertenksom og prøver å forstå tankene motparten vil kommunisere, så debattene jeg har sett ham har han vært ganske ettergivende på premisser satt av motparten eller veldig treg med sin respons, men det gjør jo at han fremstår som mye mindre aggressiv enn kanskje Dawkins, Harris og Hitchens kan gjøre til tider. Men Dawkins og Harris er fra det jeg er kjent med ganske kjent med alle disse argumentene de religiøse motpartene pleier å komme med og hva de trenger å gjøre for å gi dem god mottiltale.

 

 

tror fremdeles Dennet ville gjort det bedre, da han har en gangske god peiling på evolusion,

 

sprøsmålet om hvor moral kommer fra er jo et ganske enketl spørsmål

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva Hitchens mener med "No child behind left"? Han bruker det uttrykket hver eneste gang jeg hører han.

 

Det er nok først og fremst et ordspill rettet mot den katolske kirkes pedofile kleregi, mulig er det også Bushs policy direkte oversatt fra latin, siden det refereres til denne oversettelsen i "God is Not Great".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...