Gå til innhold

Hva er din favoritthistorie fra Don Rosa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En historie som var delt opp i tre deler. Den var i Donald Duck og co for 4-5 år tilbake minst. Skrue og gjengen drar tilbake til Skottland også er det noe med en skjult skatt der. Søstra hans og Gubrand Gråstein er også med

9181383[/snapback]

Tenker du på "Tempelridderenes skatt" der Donald ødelegger Den Hellige Gral?

9212293[/snapback]

 

Husker ikke var under 12 år når jeg leste den.

 

Men en av de beste historien jeg vet (tror ikke Don Rosa har lagd den) er:

Jakten på (de tolv) lykkesteinene eller noe sånt. Var delt i 2 i 2 pocket bøker.

Lenke til kommentar
En historie som var delt opp i tre deler. Den var i Donald Duck og co for 4-5 år tilbake minst. Skrue og gjengen drar tilbake til Skottland også er det noe med en skjult skatt der. Søstra hans og Gubrand Gråstein er også med

9181383[/snapback]

Tenker du på "Tempelridderenes skatt" der Donald ødelegger Den Hellige Gral?

9212293[/snapback]

 

Husker ikke var under 12 år når jeg leste den.

 

Men en av de beste historien jeg vet (tror ikke Don Rosa har lagd den) er:

Jakten på (de tolv) lykkesteinene eller noe sånt. Var delt i 2 i 2 pocket bøker.

9212310[/snapback]

Det var ikke don rosa som lagde jakten på de 12 lykkestenene

Lenke til kommentar

Skrues liv stiller i en litt annen klasse enn de vanlige Donald-historiene som går over ett eller to blader, så bortsett fra den må det være "Tidstyvene", en ganske tidlig historie hvor Petter Smart finner opp en klokke som kan stoppe tiden. B-gjengen får selvfølgelig tak i den, og så er moroa i gang. Jeg tror ikke noen Donald-historie har satt i gang fantasien min mer enn den har gjort, i tillegg utnytter den ideen bak veldig godt selv om han tar seg ganske rause fysiske friheter for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
Den finnes i samlet bokform.  ;)

9212943[/snapback]

Jeg vet det, men den er jo umulig å oppdrive...

 

Den sorte ridder er også en god historie.

Jeg synes også historien om hvordan Hakkespettene ble til er bra.

 

Jeg har også skrevet en liste over Don Rosa historier som har vært i DD&CO siden begynnelsen på 90-tallet, hvis noen skulle være interessert i det.

 

:)

Lenke til kommentar

Hall of Fame er jo en serie som tar sikte på å gi oss et overblikk over de mest kjente tegnerene, Don Rosa også.

 

Hall of Fame skal innholde ALLE Don Rosas historier i kronologisk rekkefølge, og frem til nå er det såvidt jeg vet utgitt 4 slike bøker, bare 3 av dem er tilgjenlig enkeltvis (foreløpig) og kan bestilles enten via www.tronsmo.no eller www.serie.no

Lenke til kommentar

Don Rosa bok 1

I tillegg til artikler om tegneserieskaperen Don Rosa inneholder boka historiene: Solens sønn, Hjelp til selvhjelp, Fabelaktig dyreliv, Et gjenoppstått vrak, Pengelommen, Grusomt gresskar, Sursøt suksess, Siste hundeslede til Dawson, Lyrisk baksmell, samt fire korte historier.

 

Don Rosa bok 2

I tillegg til artikler om tegneserieskaperen Don Rosa inneholder boka historiene: Krokodillejegeren, Skattenuten, Tilbake til Gufseplassen, Nostrildamus' forbannelse, Kong Skrue av Skrueriket, På et sølvfat, Rottefangeren, Penger i grevens tid, En gullgruve, samt fire historier forfattet av andre.

 

Don Rosa bok 3

I tillegg til artikler om tegneserieskaperen Don Rosa inneholder boka historiene: Hagefrisøren, Tidstyvene, Høyt oppe og langt nede, Skatt i glass og ramme, Tilbake i Xanadu, Drama i tårnet, Gulløya, Sterke Tor slår til igjen, og Pelldegvekk-krigen.

 

noe sånt du tenkte på?

Lenke til kommentar

Den Sorte Ridder er jo genial, samme må sies om Tidstyvene og jeg tror den heter Skrues Drøm eller noe sånt. Der B-Gjengen innvaderer drømmene til Skrue.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Også de gamle historiene fra Klondike med Gulda, der baren brant ned og han la igjen brevet i fotsporene sine i siste rute :cry:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...