Gå til innhold

Hva er din favoritthistorie fra Don Rosa


Anbefalte innlegg

Don Rosa bok 1
I tillegg til artikler om tegneserieskaperen Don Rosa inneholder boka historiene: Solens sønn, Hjelp til selvhjelp, Fabelaktig dyreliv, Et gjenoppstått vrak, Pengelommen, Grusomt gresskar, Sursøt suksess, Siste hundeslede til Dawson, Lyrisk baksmell, samt fire korte historier.

 

Don Rosa bok 2

I tillegg til artikler om tegneserieskaperen Don Rosa inneholder boka historiene: Krokodillejegeren, Skattenuten, Tilbake til Gufseplassen, Nostrildamus' forbannelse, Kong Skrue av Skrueriket, På et sølvfat, Rottefangeren, Penger i grevens tid, En gullgruve, samt fire historier forfattet av andre.

 

Don Rosa bok 3

I tillegg til artikler om tegneserieskaperen Don Rosa inneholder boka historiene: Hagefrisøren, Tidstyvene, Høyt oppe og langt nede, Skatt i glass og ramme, Tilbake i Xanadu, Drama i tårnet, Gulløya, Sterke Tor slår til igjen, og Pelldegvekk-krigen.

 

noe sånt du tenkte på?

9215250[/snapback]

 

I bok 4 er de 6 første hstoriene til Skruel Liv :thumbup: Gleder meg til bok 5. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste Don Rosa historien i mine øyne er "King of Klondyke", med "The Prisoner of White Agony Creek" på en knall god andre plass. Tredjeplassen går til "The Cowboy Captain of the Cutty Sark".

 

Egentlig blir det feil å rangere Don Rosas historier, for alle er knall bra. Og uten tvil best på engelsk.

 

Don Rosa bok 1

 

Don Rosa bok 2

 

Don Rosa bok 3

9215250[/snapback]

 

Noen som vet om disse finnes på engelsk?

Lenke til kommentar

Elsker Don Rosas historier. Er så mange favoritter, men foruten liv og levnet, blir det vel "De Ti Avatarer". Gammelt barndomsminne det der.

 

Har skaffet meg "The Life And Times of Scrooge McDuck" og "The Life And Times of Scrooge McDuck - Companion". Begge fra bokkilden.no.

 

Må bare anbefale å skaffe den engelske utgaven. Er så mye bedre skrevet og Gemstones fargelegning er mye bedre enn Egmonts.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tok det før du fikk dem i posten? Virker som de blir bestilt fra utlandet. Står "25-30 dager" for Companion boka og "Usikker" for Life and Times of Scrooge McDuck.

 

Her er LINK for å være sikker på at jeg har funnet riktig bøker.

 

De var rimelige i prisen, så hvis du fikk dem kjapt, skal jeg ikke nøle med å bestille dem.

Endret av myst84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skrues liv boka er en klassiker :thumbup:

 

En av mine favoritthistorier er faktisk en ganske kort historie. Husker selvsagt ikke hva den heter, men det var en kamp mellom Skrue og Magica hvor det var noe tyngdekrafttrolleri.

 

Leenge siden jeg leste den, men jeg ler bare jeg tenker på den :tease:

Endret av TheHead
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...