Gå til innhold

Hardware.no: Ille forside på HW.no


Anbefalte innlegg

Ser med skrekk og gru at forsiden blir spekket med mer og mer reklame, når man kommer inn nå må en faktisk scrolle seg nedover for å finne tekst/emner :cry:

Ja sånn går det vel når markedskrefter og kapital styrer,det var andre tider da dette forumet var styrt av entusiaster,men det var dengang det :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ER for mye reklame på hw.no

Det har man sagt i laaaaang laaang tid og prøvd også å si ifra om flerfoldige ganger men man prater vist for døve ører noe som er en skam.

Man må faktisk gå til det stadiet at en bruker reklame-fjerner-ting til FF for å få hw.no leselig og da ser den..vel..den ser fubar ut.

 

FÅ BORT REKLAMEN!

Lenke til kommentar
Ser med skrekk og gru at forsiden blir spekket med mer og mer reklame, når man kommer inn nå må en faktisk scrolle seg nedover for å finne tekst/emner  :cry:

Ja sånn går det vel når markedskrefter og kapital styrer,det var andre tider da dette forumet var styrt av entusiaster,men det var dengang det  :hmm:

9048330[/snapback]

 

Selv entusiaster trenger penger for å drive siden.

 

Men ja, vi ville vært godt tjent med mindre reklame.

Lenke til kommentar
Selv entusiaster trenger penger for å drive siden.

9049459[/snapback]

Ser liksom ikke på det som entustiaster, da de flommer siden med reklame, og ødelegger layouten. Men dette er min mening da :p

9049474[/snapback]

 

Layouten er langtifra ødelagt, spør du meg. Greit, bevegelige elementer er stygt, men det i forhold til null forum og null hardware.no, så kan jeg fint leve med det. Det er iallefall ikke reklame midt i artiklene, i motsetning til veldig mange andre steder.

Lenke til kommentar

Men det er jo pussig at når dette forumet ble laget og drevet av entusiaster så klarte det seg utmerket uten all denne reklamen,men i takt med at pengesterke intresser har kommet til så har reklamen fått sitt inntog.

Poenget mitt er at før slapp man å måtte filtrere bort reklamen for i det hele tatt kunne lese på dette forumet, før var det enklere for brukerne å få kontakt med ledelse og ikke minst bli hørt , i dag er det jo bare hennvisning til regelverk og anntydning om å bli kastet "på hue og ræva ut" om man ikke tier og forholder seg til dette :hmm:

Nei HW.no har tapt seg kraftig og dette er de fleste enig med meg i når vi diskuterer dette utenom forumet her.ja mange sier faktisk at de bruker det i mangel på et alternativ.

Og desverre så mangler vi et alternativ, et som kunne ta opp konkuransen og få tilbake det vi engang hadde,for det er vel ikke tvil om at "monopolstatus" her er like ille som i andre tilfeller .

Lenke til kommentar
Joda, entusiaster klarte seg fint før. Men glem ikke at de nye midlene åpner for en hel del nye muligheter, mye mer enn de gamle entusiastene hadde..

9054226[/snapback]

 

Som feks ??

9054644[/snapback]

 

 

Jeg ville gjette på flere og bedre servere for innhold, bedre og nyere utstyr til produkt-testing og i tillegg penger til testing av produkter de ikke blir sponset med.

 

Det er også satt opp spillservere nylig. Det vitner om bra økonomi, men jeg synes ikke reklamen er plagsom. Har blitt vant til å se mye reklame på nettet de siste årene.

Lenke til kommentar

(Et kjapt og helt uoffisielt svar.. Jeg er selvsagt ikke ubalansert her, ettersom jeg står på lønningslisten til Hardware Online.)

 

Jeg kjøper ikke helt argumentet med at "alt funket jo så bra før!". Uten ordentlig finansiering (bl.a. reklamen) ville ikke Hardware Online kunne levert de produktene som blir levert i dag. Det var ikke langt på nær samme trafikk når sidene ikke hadde et kommersielt formål. Det sier seg selv at det koster å vokse. Med større trafikk kommer behov for større båndbreddeavtaler, mer jern i serverparken og flere menneskelige ressurser. HW har f.eks. utvidet fra ett til to skap oppe hos MCI det siste året, samt fått en større båndbreddeavtale, for å kunne takle nye tjenester som nedlastingstjenester, spillservere, video og radio.

 

Jeg sier ikke at forsiden til HW har direkte lite reklame, men bare at denne er ansett som nødvendig. Det er faktisk en løpende dialog med salgsavdelingen mellom redaksjonen (og drift) om hvor mye reklame som kan anses som akseptabelt. Det sier kanskje seg selv at det er rom for uenigheter fra brukerne her. :)

Lenke til kommentar

apedoktor selvsagt bringer mere penger flere muligheter og bedre utstyr,det er det ingen som benekter.

Men jeg og mange med meg som har ferdes her en tid synest faktisk at innholdet/miljøet her på forumet var betydelig bedre før .

Og det er vel her som andre steder at en jobb er en jobb og en entusiastisk hobby er en entusiastisk hobby og slik vi ser det så var det det siste som gjaldt før med et dertil hyggelig miljø,menst det i dag er mere en jobb som dreier seg om penger og fortjeneste og der miljøet/samkvemmet mellom de som driver siden og brukerne er skiftet ut med lover/regler , "angiverknapp" og trusler om å bli kastet på hue og ræva ut om du har en mening som ikke passer :hmm:

Lenke til kommentar
Og et spørsmål til firefox adblock brukere:

Hvordan får jeg fjernet slike 'adobe flash player 9' reklamer? Får ikke blocket dem.

9076782[/snapback]

 

Flashblock (eget tillegg). Er i alle fall det jeg bruker. Plassen til reklamen forsvinner ikke, men i alle fall den forferdelige, animerte reklamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...