Gå til innhold

Hardware.no: Ille forside på HW.no


Anbefalte innlegg

Kunne jo ha kjørt en konkurranse ala det itavisen gjorde, der en fra webkafèen her vant. Mange flinke på forumet.

9244789[/snapback]

Ja, det er faktisk det og jeg tror det hadde vært en meget bra konkurranse som hadde skapt litt blest rundt web-designs bite på diskusjon.no

 

Dog...det skal IKKE være no design ala itavisen sitt bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke hw.no ser så ille ut jeg :)

Jeg tåler litt reklame så lenge det ikke står MIDT I artiklene som hos enkelte andre og så lenge det ikke er lyd på dem. Lyd på reklamen i en webside HATER jeg....

Dessuten så er det greit å oppdage et tilbud eller to man har godt glipp av en gang i blandt.

Jeg kommer ikke til å benytte meg av adblocker på hw.no. Det er fordi jeg generelt sett er meget fornøyd med jobben de gjør og dermed gjør det meg INGENTING at de får noen ekstra kroner fordi jeg surfer der. Det er tross alt den beste norske siden for hardware-nyheter i Norge IMHO.

Lenke til kommentar

Angaende reklamer sa skjonner jeg hvorfor vi har dem her pa sidene.

 

Med hensyn til moljoet pa forumet sa syntes jeg egentlig det er litt ille ja.

Veldig mange har satt seg standarder, gjerne tekniske, og hvis man ikke folger dem sa blir man utestengt fra miljoet pa en ganske kald mate.

 

F eks.

 

I web design seksjonen sa maser alltid folk om bra kode og notepad, og at man aldri skal bruke tables til design, og at frontpage er noe drit.

Greit nok det, men nar folk som kommer inn med siden sin som kanskje brukte frontpage og bare far ekle kommentarer tilbake, sa gar det over grensa.

En annen ting som jeg selv opplevde var at folk klagde pa at jeg ikke hadde ramme pa avataren min.

Hvis man leser de fleste innleggene i den traden om avatar i ot-baren, sa sier ALLE omtrent at man ma ha ramme, og min avatar kan jo helt klart IKKE ha ramme, men de driter i det sa lenge det ikke folger standarden som folk har satt.

 

Slike ting er sa dumme syntes jeg, ikke noe rom for kreativitet eller annerledes tenkning.

Alt stagnerer litt nar man holder pa slikt.

Lenke til kommentar
I web design seksjonen sa maser alltid folk om bra kode og notepad, og at man aldri skal bruke tables til design, og at frontpage er noe drit.

Greit nok det, men nar folk som kommer inn med siden sin som kanskje brukte frontpage og bare far ekle kommentarer tilbake, sa gar det over grensa.

9299132[/snapback]

Forstår du hvorfor man skal ha god kode, og hvorfor tables for design eller bruk av frontpage ikke generer god kode da? Ekle kommentarer er unødvendig, men ei side som er konstruert på en så vanvittig uoversiktlig måte må få kritikk på et eller annet vis.
Lenke til kommentar

Ja, jeg er veldig for at man skal folge standarder og finne den beste maten a lage websider pa.

Derfor jeg sa at det er greit og ha disse meningene.

 

Det som ikke er greit er tonen som generelt ligger i slike trader.

 

"Fargene var ekle, grusom layout, forferdelig kode" etc.

Hvis du ikke tror folk bruker slike adjektiver kan du browse selv eller sa kan jeg godt paste noen fra forskjellige trader der.

 

Kort sagt.

 

"hei folkens har laga en side i dreamweaver og lurte pa om jeg kunne fa litt kritikk."

 

Svar:

 

"Ekle farger, forferdelig kode, grusomt layout, helt kvalmende side."

 

FEIL

 

riktig svar:

 

"Heisann, jeg syntes ikke fargene var noe pene, og du burde flytte over til noe annet en dreamweaver og holde deg unna wisiwyg editorer siden disse kan generere kode som ikke er bra. Ellers sa er layouten ganske forvirrende." etc..

 

Ja noen gir slike svar, men generelt hvis en ny person kommer inn sa kan det fort bli krangel siden de eldre brukerene i forumet kan ha ganske motbydelig oppforsel.

 

Min mening ihvertfall

Lenke til kommentar

For masse reklame? ja, har sagt det før, men dei ville ikkje høyre.

Har derfor fjerna all reklamen på hw.no, dei fortjener ikkje mine kroner...

Og bruker dere prisguiden, så anbefaller eg dere å ikkje klikke på kjøp nå, for da for gribbene 1 krone pr klikk trur eg, samme om dere kjøper varen eller ei.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er veldig for at man skal folge standarder og finne den beste maten a lage websider pa.

Derfor jeg sa at det er greit og ha disse meningene.

 

Det som ikke er greit er tonen som generelt ligger i slike trader.

 

"Fargene var ekle, grusom layout, forferdelig kode" etc.

Hvis du ikke tror folk bruker slike adjektiver kan du browse selv eller sa kan jeg godt paste noen fra forskjellige trader der.

 

Kort sagt.

 

"hei folkens har laga en side i dreamweaver og lurte pa om jeg kunne fa litt kritikk."

 

Svar:

 

"Ekle farger, forferdelig kode, grusomt layout, helt kvalmende side."

 

FEIL

 

riktig svar:

 

"Heisann, jeg syntes ikke fargene var noe pene, og du burde flytte over til noe annet en dreamweaver og holde deg unna wisiwyg editorer siden disse kan generere kode som ikke er bra. Ellers sa er layouten ganske forvirrende." etc..

 

Ja noen gir slike svar, men generelt hvis en ny person kommer inn sa kan det fort bli krangel siden de eldre brukerene i forumet kan ha ganske motbydelig oppforsel.

 

Min mening ihvertfall

9299158[/snapback]

 

Denne skriver jeg under på ja :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja det er en del reklame, men jeg synes faktisk ikke det gkør noe. Reklamen på hw.no treffer meg midt i blinken, og er faktisk informativ og ikke bare irriterende.

 

den dagen hv.no begynner med jambareklamer og annen dritt som lager lyd osv. kan dere ikke regne med at dere tjener penger på at jeg ser på reklamene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...