Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt sant. Norske kvinner er veldig dårlige til å sminke seg. Alt for mye sminke er regelen heller enn unntaket.

 

Min ikke-norske samboer og jeg har vært på ferie i Norge flere ganger. Noe av det første hun la merke til var at norske kvinner alltid går med sminke. Hun syntes det var veldig rart å trenge sminke for å gå på jobben, eller på butikken. Her hvor vi bor er sminke noe man bruker til fest, ikke til hverdags.

Lenke til kommentar

Har fått høre at vi nordmenn er veldig stilbevisste av utenlendinger. Det stemmer nok det.

Husk også at under lagene med sminke er det mest sannsynlig en jente som tror hun ikke er god nok som hun er, selv om hun er nydeligere uten sminke. Eldre kvinner bruker ikke like ofte sminke, vet ikke om det er fordi de gir faen eller har fått ett bedre selvbilde i løpet av årene sine (dette skjer gjerne når vi når 30, veldig mange er usikre lenge ut i 20årene).

Litt er mye når det gjelder sminke, er dessverre ikke alle som får den beskjeden, hva skal man tro med alle skjønnshetsidealene de blir bombadert med hele tiden? En kvise er en krise liksom. WTF.

Lenke til kommentar

Det er helt sant. Norske kvinner er veldig dårlige til å sminke seg. Alt for mye sminke er regelen heller enn unntaket.

 

Min ikke-norske samboer og jeg har vært på ferie i Norge flere ganger. Noe av det første hun la merke til var at norske kvinner alltid går med sminke. Hun syntes det var veldig rart å trenge sminke for å gå på jobben, eller på butikken. Her hvor vi bor er sminke noe man bruker til fest, ikke til hverdags.

 

Dama mi bruker bare sminke på fest / byen. Hun har faktisk skikkelig bra hud og er naturlig pen ellers.

Når hun har på litt sminke på fest og blir brisen så bare dør jeg av det blikket hun skaper. Det er virkelig effektfullt når man har noe å sammenligne med. Fra naturlig pen og "jordnært" utseende i hverdagene, til superdeilig på fest... Hjelp

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...