Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

(første filmen, fansen hater filmen forresten, SMG var ikke buffy og at de valgte noen pga hvordan de så ut istedenfor hvem som passet best så sank filmen fortere enn fy...)

 

Forøvrig - skam deg for dette. Kirsty Swanson var brilliant som (den første) Buffy og sammen med Donald Sutherland gjorde hun denne filmen svært god. 

 

Det er en klassiker og det er ingen grunn til at fans av serien skal late som noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allright, jeg skal ta deg på ordet og se et par sesonger. 

 

Er egentlig ikke så veldig begeistret for hele dette vampyr greia, men høres jo ut som det er mer enn det i denne serien. 

 

Som regel ser jeg på serier som har veldig gode karakterer, det er hva jeg liker best. 

 

Eh.. Så er hovedskuespilleren heeeeeit! :p

Skjønner, er lett å se BtVS og bare avfeie det som en annen sabrina (som jeg også likte, men i en helt annen grad) eller en annen versjon av Charmed (likte også ganske godt til de virket desperate mot slutten der, tror jeg aldri så de siste sesongene) men BtVS er altså i en helt annen liga. 

 

Det går igjen i Joss sine verk, Firefly minner veldig mye om Buffy (firefly anbefales også, spacecowboys FTW!) i henhold til kvalitet på karakterutvikling, dessverre endte det eventyret før det fikk virkelig begynt. 

 

Begynt på sesong 6 av Buffy nå. Glemte hvor mye serien faktisk handler om det å bli voksen og takle utfordringene i livet. Demonene og vampyrene er rett og slett ikke fokuset lenger, det føles som om de heller blir brukt til å illustrere hindre som alle kan oppleve i livet, og det er hvorfor BtVS er så elsket av alle, absolutt alle kan finne noe de kan kjenne seg igjen i. 

 

Er ganske heite folk med ja :p Var mange våte tenåringsdrømmer skal jeg si deg.. en del forvirrende og siden damene er så pene også (og hvem faller ikke for Tara og Willows forhold liksom???)

 

 

 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

En av de tingene som gjør Buffy til en så god serie er det gode, og sterke, karaktergalleriet. De 4 hovedpersonene som starter serien får etterhver selskap av mange dype og gode karakterer. Tipper en får rimelig mange ulike svar om en spør 20 Buffy-fans hvem som er deres favoritt fra serien - svært mange å velge blant der. 

 

For min del blir det close race mellom Drusilla og Anya.

Jupp! Derfor jeg nevner godt skuespill hele tiden :p 

 

Jeg absolutt elsker Anya, men favorittene mine bortsett fra b og henne er nok Giles og Spike (var ekstremt forelsket i begge, fuck Angel)

Lenke til kommentar

De fleste av oss later som om den ikke finnes for å være ærlig. 

 

Så lenge "oss" betyr johnny-come-lately-Buffy fans og ikke oss som har vært med hele veien, så stemmer nok det ;)

 

Jeg tilhører den harde kjernen som knapt vurderte å se serien fordi den likevel aldri kunne leve opp til det filmen var. Nå innrømmer jeg gjerne at jeg (vi) tok feil der - men likefullt - uten filmen, så ville ikke serien eksistert. 

 

Og filmen var, og er, meget god. SMG gjorde rollen sin meget bra, men la oss nå ikke late som om ikke Kristy Swanson er den egentlige Buffy... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge "oss" betyr johnny-come-lately-Buffy fans og ikke oss som har vært med hele veien, så stemmer nok det ;)

 

Jeg tilhører den harde kjernen som knapt vurderte å se serien fordi den likevel aldri kunne leve opp til det filmen var. Nå innrømmer jeg gjerne at jeg (vi) tok feil der - men likefullt - uten filmen, så ville ikke serien eksistert. 

 

Og filmen var, og er, meget god. SMG gjorde rollen sin meget bra, men la oss nå ikke late som om ikke Kristy Swanson er den egentlige Buffy... ;)

Du får meg aldri til å si at en person som har posert i playboy er den ekte Buffy nei. Det strider mot alt Buffy står for (jeg vet hun poserte etter Buffy, og at ekte frigjøring er å kunne posere naken hvis man vil, det forandrer ikke meningen min, buffy var alltid ett alternativ som rollemodell til de som bruker kroppen sin til å selge sitt talent). Filmen er også skrekkelig hvis man ser på den objektivt, den er utrolig flau å se på, er som en skikkelig dårlig, kort versjon av de to første sesongene (som jeg liker, men buffy blir bedre og bedre for hver sesong mener nå jeg)

.

 

Du aner ikke hvor happy jeg er for å krangle litt om Buffy med noen :D

Lenke til kommentar

Du får meg aldri til å si at en person som har posert i playboy er den ekte Buffy nei. Det strider mot alt Buffy står for (jeg vet hun poserte etter Buffy, og at ekte frigjøring er å kunne posere naken hvis man vil, det forandrer ikke meningen min, buffy var alltid ett alternativ som rollemodell til de som bruker kroppen sin til å selge sitt talent). Filmen er også skrekkelig hvis man ser på den objektivt, den er utrolig flau å se på, er som en skikkelig dårlig, kort versjon av de to første sesongene (som jeg liker, men buffy blir bedre og bedre for hver sesong mener nå jeg)

.

 

Du aner ikke hvor happy jeg er for å krangle litt om Buffy med noen :D

 

Nja - debatten bør vel dreie seg om Buffy og ikke hva som måtte ha skjedd og blitt gjort av de som spilte Buffy? Uten at jeg ser noen problemer med å posere for Playboy eller noe annet Swanson gjorde - hun er, og var, ufattelig nydelig.

 

Men jeg forelsket meg nå unansett i Buffy da filmen kom - jeg hadde allerede en 'teenage-crush' på Kristy Swanson etter "Deadly Friend" og da Buffy kom så så jeg den såpass mange ganger at jeg fremdeles kan store deler av dialogene der utenatt.

 

Tror det er en forskjell på de som forelsket seg i Buffy basert på Swanson-versjonen først for så å se serien vs de som først så serien for så å se filmen og himle med øynene fordi de allerede mente/trodde at SMG-versjonen var Buffy.

 

Filmen er fantastisk. Den flommer over av fantastiske sitater og dialoger og har en quotability på linje med Ford Fairlane. Og ja - det er en god ting.

 

"You ruined my new jacket! Kill him a lot!"

 

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Endelig kommer regnet og digg temperatur (altså ikke 35 grader). Pakker teltet og fiskestanga og tar en tredagers i skauen, håper på mye regn på teltduken de neste dagene.

 

Heldig.. Her er det fremdeles 31 grader, koker helt hinsides. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...