Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

BtVS kommer tilbake, vet ikke helt om det er gladnyhet eller jævla irriterende. Heller mest mot HALLELUJA!

Haha, ser du er stor fan, er det en serie som er verd å se altså?

 

Selv ble jeg innmari glad da jeg hørte at HBO endelig bekrefter at det kommer en Deadwood film!!!!

Lenke til kommentar

Haha, ser du er stor fan, er det en serie som er verd å se altså?

 

Selv ble jeg innmari glad da jeg hørte at HBO endelig bekrefter at det kommer en Deadwood film!!!!

Absolutt. God serie som utvikler seg i takt med karakterene, mange av episodene er rene mesterverk, som Restless (elsker hva Joss gjør med drømmmesekvenser), Hush, (Joss ble fortalt at han satte for mye lit til de vittige replikkene, så han lagde en episode nesten helt uten dem) Once more with feeling (en musikal!!!) og The body (Utrolig godt skuespill fra SMG, Joss ble fortalt han brukte for mye spenningsmusikk, denne episoden har kun introen og outroen).

 

Er lov å se enkelte gode episoder, jeg begynte med å se buffy da jeg var rundt 10-12 og lastet noen få episoder jeg fant på bearshare (sammen med masse virus! Det var tider det)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt. God serie som utvikler seg i takt med karakterene, mange av episodene er rene mesterverk, som Restless (elsker hva Joss gjør med drømmmesekvenser), Hush, (Joss ble fortalt at han satte for mye lit til de vittige replikkene, så han lagde en episode nesten helt uten dem) Once more with feeling (en musikal!!!) og The body (Utrolig godt skuespill fra SMG, Joss ble fortalt han brukte for mye spenningsmusikk, denne episoden har kun introen og outroen).

 

Er lov å se enkelte gode episoder, jeg begynte med å se buffy da jeg var rundt 10-12 og lastet noen få episoder jeg fant på bearshare (sammen med masse virus! Det var tider det)

 

Støttes - Buffy er en kjempeserie som holdt seg hele veien gjennom. Konstant utvikling både i plot og karakterer (og forøvrig et svært bredt og sterkt karakter-galleri) - geniale grep rundt historiefortelling og noe så sjeldent som en solid tråd gjennom alle sesongene. 

 

En av mine absolutt favorittserier, men generelt skeptisk til reboots. Hadde vært mer optimistisk om det var en fortsettelse i form av en ny 'slayer' fremfor en remake av Buffy.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Jepp, absolutt. Om du er 12. Dritbra når man var ung, flau og ufrivillig komisk i 2018.

Enig her. Jeg elsket serien når den gikk på TV rundt årtusenskiftet.

 

Jeg lastet det ned på nytt for noen år siden, for å se om det holdt seg. Det gjorde det på ingen måte. Kjempeflaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jepp, absolutt. Om du er 12. Dritbra når man var ung, flau og ufrivillig komisk i 2018.

Enig her. Jeg elsket serien når den gikk på TV rundt årtusenskiftet.

 

Jeg lastet det ned på nytt for noen år siden, for å se om det holdt seg. Det gjorde det på ingen måte. Kjempeflaut.

 

 

Dere om det - jeg var godt over 30 da jeg så den og følte på ingen måte at det skulle være hverken flaut eller komisk... mange av temaene, særlig i de senere sesongene, er rimelig mørke og tydelig ment for et mer modent publikum.

Lenke til kommentar

Blir rett og slett for dumt å tro at BtVS bare er for smårollinger.. 

JA, serien starter med at buffy er en tenåringsjente som har blitt kastet ut av sin forrige skole og hennes første watcher døde (første filmen, fansen hater filmen forresten, SMG var ikke buffy og at de valgte noen pga hvordan de så ut istedenfor hvem som passet best så sank filmen fortere enn fy...) men serien utvikler seg som sagt i takt med karakterene, vil si at det er ved sesong 3-4 Buffy virkelig begynner å ta av og bli skikkelig bra (selv om jeg også liker de to første sesongene, men det tok en stund for Joss å finne retningen serien skulle gå i, det merkes i de to første sesongene veldig godt). Du har aldri virkelig sett BtVS og gitt det en sjangs hvis du virkelig tror det kun er for 12åringer.. 

Ser på Buffy for aner-ikke-ntegang nå, jeg er fremdeles klistret til skjermen og må pause når jeg går på dass selv om jeg til og med vet replikkene. Skuespillet er så godt og selve showet er så jævla godt utført.. The Body tok denne gangen pusten fra meg og jeg følte meg rar for første gang fordi jeg nå skjønner episoden så mye mer.

Er en veldig girlpower serie men det er ikke det som egentlig er poenget med serien, Buffy er spesiell ikke fordi hun er en vampyrdreper men fordi hun har the scoobie gang som støtter og hjelper henne, og serien handler mer om livet deres og hvordan de utvikler seg. Serien handler veldig mye om å bli voksen og utfordringer knyttet til det, men det kan så absolutt nytes av absolutt alle pga det utrolig gode skuespillet og skrivingen. 

Ser på serien med en kompis som aldri har sett den, sitter å ler for meg selv av alle de vittige replikkene som bare er slengt her og der, ELSK :D

Lenke til kommentar

Støttes - Buffy er en kjempeserie som holdt seg hele veien gjennom. Konstant utvikling både i plot og karakterer (og forøvrig et svært bredt og sterkt karakter-galleri) - geniale grep rundt historiefortelling og noe så sjeldent som en solid tråd gjennom alle sesongene. 

 

En av mine absolutt favorittserier, men generelt skeptisk til reboots. Hadde vært mer optimistisk om det var en fortsettelse i form av en ny 'slayer' fremfor en remake av Buffy.

Enig! Hvis de skal kalle det Buffy the vampire slayer så må nesten Buffy være med.. altså SMG, og det er hun ikke interessert i (hun uttalte seg faktisk da serien ble avsluttet og sa at sluttet mens de var på topp og at det var best), jeg setter ikke pris på hintingen deres til at Buffy nå skal være en empowered black woman bare fordi de vil være progressive, blir rett og slett feil da Buffy er en liten hvit, tilsynelatende svak kvinne og det er hele poenget med Buffy. Vi hadde jo allerede Kendra, hvorfor ikke lage en forhistorie til henne? Eller som du sier så er jeg også ombord på en fortsettelse, feks Xander eller Willow som watchers for nye potentials. Det hadde jeg rett og slett digga! 

 

Så blir veldig spent hva som skjer fremover nå! Mener å tro at Joss ikke er med i denne runden, så er ekstremt skeptisk og redd for at det bare blir en annen easy money grab.

Lenke til kommentar

 Mener å tro at Joss ikke er med i denne runden, så er ekstremt skeptisk og redd for at det bare blir en annen easy money grab.

 

Han skal være "executive producer", men det kan jo bety nesten hva som helst, så det avhenger vel av hvor mye han ønsker å involvere seg.

 

Ser forøvrig ut som om det ikke blir en reboot med en ny Buffy, men en 'sequel' satt 20 år senere, så da kan jo optimismen får lov å stige litt allikevel :)

 

https://www.theverge.com/2018/7/26/17619650/buffy-the-vampire-slayer-monica-owusu-breen-reboot-sequel-series-new-slayer-fray-comics

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Absolutt. God serie som utvikler seg i takt med karakterene, mange av episodene er rene mesterverk, som Restless (elsker hva Joss gjør med drømmmesekvenser), Hush, (Joss ble fortalt at han satte for mye lit til de vittige replikkene, så han lagde en episode nesten helt uten dem) Once more with feeling (en musikal!!!) og The body (Utrolig godt skuespill fra SMG, Joss ble fortalt han brukte for mye spenningsmusikk, denne episoden har kun introen og outroen).

 

Er lov å se enkelte gode episoder, jeg begynte med å se buffy da jeg var rundt 10-12 og lastet noen få episoder jeg fant på bearshare (sammen med masse virus! Det var tider det)

 

Allright, jeg skal ta deg på ordet og se et par sesonger. 

 

Er egentlig ikke så veldig begeistret for hele dette vampyr greia, men høres jo ut som det er mer enn det i denne serien. 

 

Som regel ser jeg på serier som har veldig gode karakterer, det er hva jeg liker best. 

 

Eh.. Så er hovedskuespilleren heeeeeit! :p

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Som regel ser jeg på serier som har veldig gode karakterer, det er hva jeg liker best. 

 

Eh.. Så er hovedskuespilleren heeeeeit! :p

 

En av de tingene som gjør Buffy til en så god serie er det gode, og sterke, karaktergalleriet. De 4 hovedpersonene som starter serien får etterhver selskap av mange dype og gode karakterer. Tipper en får rimelig mange ulike svar om en spør 20 Buffy-fans hvem som er deres favoritt fra serien - svært mange å velge blant der. 

 

For min del blir det close race mellom Drusilla og Anya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...