Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syklister har for øvrig krav på hele bredden i feltet de sykler i, på tross av hva noen bilister later til å tro. Sannsynligvis de samme bilistene som sneier for nærme når de kjører forbi, og dermed er årsaken til at syklistene må legge seg midt i veien for å hindre forbikjøring.

 

Men trafikkreglene gjelder også for syklister, og det å kjøre sånn at bilen blir skrapet opp tyder på dårlig kjøring i utgangspunktet. Syklisten skulle stoppet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Loven skal gjelde for alle, fint at også syklister får seg en smell på fingra.

Good times.

 

Jeg har gitt opp å hisse meg opp på syklister i veibanen nå.

Dem signerer sin egen dødsdom med å sykle i veien, dem er bare i veien

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ja det kan være irriterende og havne bak syklister, men sånn er det nå, og syklistene har full rett på vegen dem og med mindre noe annet er skiltet. Og kjøre farlig nærme dem og sneie dem ved forbikjøring er en uting. Om man driver på sånn burde man ikke ha førerkort.

Lenke til kommentar

Jeg ferdes en gang i blant ute i trafikken som rytter, og opplever at de fleste bilister viser hensyn. Det gjør meg glad. :)

 

Generelt sett er syklister et irritasjonsmoment for meg.

Men det skal sies om man sykler over gangfelt, eller går med sykkelen over gangfelt, er da vitterlig INGEN forskjell overhodet. Der stopper jeg for alle uansett om de sykler eller ikke.

 

Folk som sier at man skal gå med sykkelen over gangfelt, HVORFOR?

Det er bare en symbolsk handling...

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

 

Jeg ferdes en gang i blant ute i trafikken som rytter, og opplever at de fleste bilister viser hensyn. Det gjør meg glad. :)

 

Generelt sett er syklister et irritasjonsmoment for meg.

Men det skal sies om man sykler over gangfelt, eller går med sykkelen over gangfelt, er da vitterlig INGEN forskjell overhodet. Der stopper jeg for alle uansett om de sykler eller ikke.

 

Folk som sier at man skal gå med sykkelen over gangfelt, HVORFOR?

Det er bare en symbolsk handling...

 

 

Problemet, slik jeg opplever det, er at en del syklister sykler veldig aggressivt over gangfelt. Gjerne veldig overraskende og uten å gjøre tegn.

 

Ellers er jeg enig. Syklister man får øyekontakt med er greit. Da avpasser begge farten og så kommer de seg over.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg har bestilt nytt batteri til iphone 5 min med litt verktøy for å skru den opp og ser den er sendt nå, nå er jeg happy ;)

 

Nå får vi bare vente og se hva det neste gale som skjer med meg er...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Nå får vi bare vente og se hva det neste gale som skjer med meg er...

Du blir påkjørt av en buss om tre dager.

 

Det hadde vært kjipt for da har jeg akkurat fått inn lønna mi :(

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hesterytter?

Jeg har den største respekt for de firbeinte dyra der, venter 2-3 meter bak dem til det er klart til å kjøre forbi, og da legger jeg meg så langt som mulig til venstre.

 

Hesterytter ja. Flott at du kjører forbi på en slik måte.

 

 

En ting er at folk vil være snille med ryttere og hester. En annen ting er at det ikke er greit å få en løpsk hest på panseret.

 

Man skulle tro at alle tenkte slik ja? Har desverre opplevd en del farlig kjøring der bilister har satt opp farta, så og si sneiet oss, ruset bilen og til og med fløytet. Hører heldigvis med sjeldenhetene.

 

 

 

 

Har forøvrig funnet ut at den tryggeste måten og ferdes på trafikkert vei med hest er og holde seg midt i kjørefeltet, med en godt synlig refleksvest på. Vil tro at det gjelder syklister også. Bilistene blir da tvunget til å slakke ned farten og kan bedre beregne avstanden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...