Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Jeg har en deltidsstilling der jeg jobber 70-80timer i uka på, så jeg har litt lommepenger å rutte med..

Jeg er mer imponert over at du har tid til å gjøre noe annet enn å jobbe... 70-80 timers deltid er imponerende, da jobber du i snitt 13,33 timer hver dag fra mandag til lørdag, med søndagen fri. Hvis du også sover 8 timer hver dag får du 2,67 timer hver dag du har fri.

Men dette er vel en helt annen diskusjon... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Zeromac: Make her P A Y !

 

Det var en tid at kona bare var i deltidsjobb ved siden av studier, og den tiden var jeg gentleman på den tradisjonelle måten, og tok på meg brorparten av utgiftene, inkludert husleie/lån/strøm. Etter at hun kom i full jobb er det knallhard pengeinnkreving, og faste utigfter deles 50/50. Det at jeg har bedre lønn teller ikke her. Det fåes igjen som "bonus" - jeg tar henne med på kino en gang i blant, ut å spise etc.

 

Husk, respekt er også å stille krav. Dette er en side av likestillingen en del jenter prøver å sno seg unna. :cool:

 

Godt du er ikke kjæresten min. Du har ikke skjønt mye om hva likestilling handler om. Likestilling handler om å få de samme mulighetene. Skal din kjæreste bli straffet fordi hun tjener mindre enn deg? For meg høres det helt absurd ut.

 

Jeg synes man skal dele regninger og utgifter etter evne, men det er meg. Per dags dato er det jeg som tar av meg mesteparten av regningene. Hvorfor? Fordi jeg tjener mest. Skulle bare mangle slik jeg ser det. Og hvis det kommer en dag der kjæresten min tjener mer enn meg, så forventer jeg at han tar den størstedelen av kaka, slik jeg gjør nå.

 

Godt du ikke er kjæresten min.

 

Egentlig kunne jeg sluttett innlegget her, men likevel:

Vi er begge voksne mennesker i full jobb. Vi tjener begge godt. FASTE utgifter, dvs. huslån, husleie, strøm, forsikringer deles 50/50.

 

Vi har hver våre telefonregninger. Vi deler på maten, uten å bruke "millimetermål". Forskjellen er at det (som regel) er jeg som betaler for kino, og jeg som tar med på resturant, fordi jeg tjener litt mer. Så hva er det som gjør at jeg er så slem i dine øyne?

Lenke til kommentar

Jeg ble en gang fortalt at jeg ikke var annet enn en utgift. Etter det har jeg ikke likt spesielt godt å bli påspandert ting, hva enn det måtte være. Hadde kjæresten min insistert på å spandere alt og ikke latt meg betale noe, hadde det vært forferdelig ubehagelig for meg.

Så, Zeromac, jeg antar at hun har en grunn til å ville betale - la henne gjøre det. Ingen jenter liker å føle seg kjøpt og betalt uansett.

Lenke til kommentar

La henne betale hvis hun vil :)

 

Jeg er forresten enig med yvonne. Jeg synes det blir feil at ene parten i et ekteskap skal sitte igjen med mer penger enn den andre. Men det har jo litt å si hvor mye forskjell det er da. Om ene parten sitter igjen med 5000kr i lommepenger, og andre 7000kr, så spiller det jo ikke så stor rolle. Verre om ene sitter igjen med 1000kr, og andre 10000kr liksom. Jeg synes ikke det blir riktig å dele slik for at den ene parten skal kunne føle seg "spandabel".

 

Vi deler utgiftene slik at vi sitter igjen med ca samme beløp etter at vi har satt av penger til alle faste utgifter. Regner det som å ha felles økonomi, selv om vi har egne kontoer. Da trenger ikke ene parten ha dårlig samvittighet fordi han/hun velger å kjøpe seg noe meningsløse greier.

 

Hvem som har tjent mest har variert, og vi har justert budsjettet etter dette.

Lenke til kommentar

Jer mer imponert over at du har tid til å gjøre noe annet enn å jobbe... 70-80 timers deltid er imponerende, da jobber du i snitt 13,33 timer hver dag fra mandag til lørdag, med søndagen fri. Hvis du også sover 8 timer hver dag får du 2,67 timer hver dag du har fri.

Men dette er vel en helt annen diskusjon... :p

What. Da må jeg ha regnet timelista mi katastrofalt feil. Jeg fikk 74 timer totalt i januar. Eller så misforsto jeg hva du mente nå..

Lenke til kommentar

Jer mer imponert over at du har tid til å gjøre noe annet enn å jobbe... 70-80 timers deltid er imponerende, da jobber du i snitt 13,33 timer hver dag fra mandag til lørdag, med søndagen fri. Hvis du også sover 8 timer hver dag får du 2,67 timer hver dag du har fri.

Men dette er vel en helt annen diskusjon... :p

What. Da må jeg ha regnet timelista mi katastrofalt feil. Jeg fikk 74 timer totalt i januar. Eller så misforsto jeg hva du mente nå..

Januar er en måned.

 

Du skreiv 70-80 timer i uka. Det, hvis vi regner med at en måned har 4,3 uker, blir 301-344 timer i måneden.

Lenke til kommentar

Vi var på 3D-ultralyd i dag og fikk hilse på babyen i magen. Fikk bekreftet at det er en liten jente denne gangen også :)

Oi, så koselig! Gratulerer med ny baby i magen. Hvor gammel er eldstejenta nå? Tiden flyr.

Snart er lillejenta vår 8 månender. Og jeg som nettopp ble gravid! ;)

 

Hun nærmer seg veldig fort 3 år.

Det er helt sant at tiden flyr. Spesielt etter at man har fått barn. Fortsetter det i samme hurtighet så har vi jo skolebarn før vi får sukk for oss.

Lenke til kommentar

Bare lurer på noen ting, tenkte jeg skulle poste det her, siden å opprette en ny tråd ville blitt spam. kort fortalt, jeg liker noen på skolen min som går 1. året og jeg går 2. året. Hun hadde vist samme etternavn, og jeg ble spurt om jeg var broren hennes. så derfor begynte jeg lure så derfor la jeg henne til på face og begynte prate litt om skole og diverse og etterhvert har jeg hilst på hun med et smil når jeg har møtt hun i gangene. hun virker blid og veldig hyggelig, ettersom i det siste sier hun også hei til meg litt og jeg til hun, jeg føler at det er muligheter til ting her. har prøvd hinte litt / gi komplimenter, men ettersom vi har ingen felles venner, kun går på samme skole og ikke noe annet kontakt enn facebook og når jeg møter på hun i gangen eventuelt, lurer jeg på om noen har noen forsalg for å komme i kontakt / bli bedre kjent uten å spørre på noe dum måte ? dette har det sikkert blitt spurt mye om før også. kan nevne til slutt at de fleste jenter har syns jeg har vært en skikkelig hyggelig og grei kar i det siste har jeg også gått ned en del og opplevde å høre ei venninne sa "oi du har blitt kjekk i det siste" som var litt morsomt, så sånn sett vil jeg si utseende er helt normalt og at det jeg er best på er å være meg selv og mer den søte og hyggelige typen trur jeg. Hun virker også som hun passer ganske bra ettersom hvordan hun virker. Setter stor pris på alt av svar og eventuell hjelp, God Dag videre! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...