Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men kan det være at hun heller synes det var litt rart/gnient, enn at hun forventet det (les: er veldig high maintanance)?

 

Dere får snakke sammen om det :)

 

Jeg mener nå hvertfall at det kan virke som man prøver litt for hardt, om man skal betale alt sammen for jenta. At man på en måte er redd for at jenta ikke skal like deg, og derfor prøver å betale henne for å like deg. Litt det samme som å kjøpe venner. Men såklart, det kommer jo såklart ann på omstendighetene.

 

Hvor gammel er du?

Jeg synes ikke det er å prøve for hardt å spandere på date. Det er jo ikke akkurat snakk om å kjøpe ting til henne. Bare spandere kino, mat og bowling f.eks.

 

Man kan selvfølgelig ikke gå ut og spise middag på restaurant hvis man dater en gang i uken da. Da kan man jo heller lage mat hjemme :) Er man student så forstår jeg hvis man ikke har råd til å spandere hver gang. Men ilpostino er jo i full jobb og har sikkert ordnet økonomi sånn ellers, med tanke på at han er en voksen mann.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Pleier ikke å spandere, skjønner ikke hvorfor jeg skal betale alt når begge har det gøyalt. Føler det blir litt som å betale for hennes selskap. Å betale en kaffe kan jeg fort gjøre, men å betale for større ting som et måltid etc gjør jeg ikke før jeg har hatt sex med jenta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pleier ikke å spandere, skjønner ikke hvorfor jeg skal betale alt når begge har det gøyalt. Føler det blir litt som å betale for hennes selskap. Å betale en kaffe kan jeg fort gjøre, men å betale for større ting som et måltid etc gjør jeg ikke før jeg har hatt sex med jenta.

 

 

Eh? Når du sier det sånn så høres det jo ut som om det er greit å betale for sex, men ikke selskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener nå hvertfall at det kan virke som man prøver litt for hardt, om man skal betale alt sammen for jenta. At man på en måte er redd for at jenta ikke skal like deg, og derfor prøver å betale henne for å like deg. Litt det samme som å kjøpe venner. Men såklart, det kommer jo såklart ann på omstendighetene.

Jeg tror de fleste jenter klarer å forstå når en gutt prøver for hardt, uten at det skal ha noe å si om han betaler eller ikke.

 

Pleier ikke å spandere, skjønner ikke hvorfor jeg skal betale alt når begge har det gøyalt. Føler det blir litt som å betale for hennes selskap. Å betale en kaffe kan jeg fort gjøre, men å betale for større ting som et måltid etc gjør jeg ikke før jeg har hatt sex med jenta.

wtf.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?

Jeg synes ikke det er å prøve for hardt å spandere på date. Det er jo ikke akkurat snakk om å kjøpe ting til henne. Bare spandere kino, mat og bowling f.eks.

 

Man kan selvfølgelig ikke gå ut og spise middag på restaurant hvis man dater en gang i uken da. Da kan man jo heller lage mat hjemme :)

 

Jeg er 17, så har jo ikke akkurat økonomi til så veldig mye. :p

Jeg overdrev nok også litt, men jeg jeg føler bare at det ikke er helt meg å være en skikkelig gentleman som jeg ville gjort alt for damen. Om hun liker meg, så spiller det igrunn ingen rolle om jeg betaler eller ikke.

Såklart, om jeg har noe penger til overs så gjør det igrunn ingenting om jeg betaler, men vil ikke bruke penger som jeg føler jeg trenger selv.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om å insistere på å betale, det er bare en måte å vise at man setter pris på jenta på, at penger ikke betyr noe.

 

@kammizez økonomi har jo selvsagt noe å si. Dersom det er penger du har sterkt behov for selv, forstår jeg deg. Men det har litt med prioriteringer å gjøre. Personlig liker jeg å bruke penger på slik, det gir meg mer enn materialistiske gleder.

Endret av Ballus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor mener egentlig folk at mannen absolutt skal betale? Begge tar jo del i aktiviteten, så det er jo egentlig bare logisk at begge betaler samme sum? :p

 

Han fyren her går på Judo. Han ser ut som en gris i ansiktet, og jeg tror ikke jenta vil bruke han som en troverdig kilde, men uansett, så vet hun at jeg liker hun.

 

Og hvordan skal hun se at jeg er selvstendig, vite at jeg har det bra uten hun og gjengen, når hun ikke ser meg? Hva skal jeg gjøre videre, da? 3 dager av skolenstart, så var jeg ikke med de, bare delvis inærheten men snakket med andre. Bør jeg trekke meg enda mere?

 

Hmm, I smell Wendelinho.

 

 

Spørsmålet er ikke hvem jeg er. Men hvordan denne jenta kan se mine positive sider, når jeg ikke er med hun. Denne gutten har sikkert fått info om taktikken min, og sagt noe annet til jenta. Herre!

Lenke til kommentar

Jeg er litt gammeldags. Jeg forventer at mannen tilbyr seg å spandere i hvert fall. Jeg tror ikke jeg er særlig dyr i drift, men hvis han ikke tilbyr seg å spandere på date så får man jo fort inntrykket av at han er gniten :p

 

Du kan jo spandere på han, hvis du ikke er gnien? Jeg vet at du er gift og at ting blir litt annerledes, men uansett.

 

Jeg har gjort den rookie-mistake'n at jeg spanderer mer enn jeg burde, men lært av det og gjør det ikke igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart jeg kan. Jeg har spandert titt og ofte jeg, også før jeg ble gift ;)

Synes det er greit om man bare gjør slik det faller seg naturlig. Hvis man går rundt og husker hvem som betalte sist, og er sånn "jeg betalte sist, så du tar vel regningen denne gangen?", så tror jeg at jeg hadde blitt litt sånn :thumbdown:

 

Nå sier jeg ikke at det er slik du har gjort det altså, ilpostino. Men pass på at hun ikke oppfatter det som om du fører regnskap over hvem som har betalt hva, bare for rettferdigheten og likestillingens skyld da :)

Lenke til kommentar

ilpostino: Jeg syns heller ikke det skal være sånn at den ene spandere. Det går fint å dele likt eller å betale annenhver gang. Men i mitt tilfelle er det heller gutta som ikke betaler. Jeg har brukt så mye penger på gutter, fordi hvis vi skal betale så ser de bare på meg. Samma med taxi, kino, butikken.. Akkurat som om de ikke skal spise når vi lager middag.

 

Hvis gutten spanderer (en sjelden gang) så blir jeg veldig glad men overhode ingen selvfølge hos meg.

Lenke til kommentar

Tenker at det har litt å si hvem som inviterer på daten også, hvis man er i tidlig stadie. Hvis man ber en person ut på middag på en restaurant, så finner jeg det ganske naturlig at den personen spanderer.

 

Jeg gidder heller ikke spandere store middager om jeg ikke er sikker på om jeg gidder fortsette med ho

 

Da kan du jo la være å ta henne med ut på store middager og heller gå for en billigere variant da :)

Lenke til kommentar

Jeg haret lite spørsmål til damene her inne. hvor mange av dere forventer at gutten spanderer alt når dere dater? jeg har datet ei siden oktober og nå har det kommet opp at hun har irritert seg grønn over at jeg ikke har tatt hele regningen når vi har spist, bowlet, vært på kino osv. jeg har egentlig sjelden opplevd at dette har vært et problem (kanskje i mangel av tilbakemelødinger om nettop dette) men det kan kanskje være noe av grunnen til at jeg fremdeles er singel?

 

Jeg har aldri forventa at en gutt skulle spandere noe på meg - jeg liker å dele 50/50 i så stor grad som mulig. Når det er sagt er det jo en hyggelig gest å tilby seg å betale for noe (jeg gjør det gjerne selv), men jeg har som regel takka nei til det, eller sagt at det er greit på den betingelsen at jeg betaler neste gang - og da gjør jeg det. For min del handler det nok om å føle seg likestilt og å ikke stå i takknemlighetsgjeld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...