Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å spandere på jenta er en gammeldags trend som bare har fulgt med i vår tid også. Den gang gjorde man det fordi gutten rett og slett gjerne hadde mer penger enn jenta som verken jobbet eller tjente like mye som guttene. Da var det sikkert kjekt for jentene å bli spandert på og en god måte for guttene å vise at de hadde penger på.

 

Men det er ikke tilfellet i dag. Spør du meg så er utviklingen på vei til å bli den at det er flere jenter enn gutter i tenårene som har deltidsjobb, og det er flere jenter som utdanner seg høyere.

 

En viktig ting som en kan legge merke til er at kvinner i dag hele tiden snakker om likestilling og at den gammeldagse modellen hvor kvinnen skal sørge for et rent hjem og varm mat på bordet skal bli borte.

 

Da synes jeg at de skal få lov til å betale for seg de og, hvis de er ute etter likestilling. Man kan kanskje spandere på første og til nøds på andre daten for å vise at man bryr seg og er seriøs, men at jenter forventer at guttene betaler for de er latterlig. Dette er ikke for å være vanskelig, men det får være grenser. Det har liksom ingenting med å være høflig å gjøre lenger, men at jenter og kvinner generelt i dag ønsker et likestilt samfunn på deres premisser hvor de sakene som ikke passer dem ikke er så viktig å få likestilt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Undertegnede er en stor tilhenger av likestillingen. Lemon kommer med visdomsord her, men så er begge ganske så likesinnede. :wee:

 

Kan ikke noe for det da min store inspirator og motivator avlet meg slik og på dette vis i yngre dager. Og glad er jeg for dét. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg haret lite spørsmål til damene her inne. hvor mange av dere forventer at gutten spanderer alt når dere dater? jeg har datet ei siden oktober og nå har det kommet opp at hun har irritert seg grønn over at jeg ikke har tatt hele regningen når vi har spist, bowlet, vært på kino osv. jeg har egentlig sjelden opplevd at dette har vært et problem (kanskje i mangel av tilbakemelødinger om nettop dette) men det kan kanskje være noe av grunnen til at jeg fremdeles er singel?

 

Dette er ikke noe jeg forventer, men jeg synes at den som inviterer kan godt spandere, kvinne som mann. På de første datene mellom kjæresten og jeg delte vi bare regningen i to. Jeg synes dog det er kjekt å bli spandert på en gang i blant, akkurat som jeg synes det er kjekt å spandere på kjæresten.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg spanderer gjerne en kinobillett eller en tur på bowlingen om det er ei jente jeg er i oppstartfasen med, ofte for å være hyggelig, det er noe jeg vil, og vise at jeg har satt pris på både aktiviteten vi har gjort sammen, og tiden med henne. Ofte er det også jeg som inviterer med ut, og da føler jeg det er greit å spandere. I et forhold ville jeg aldri ha spandert om det var et krav fra damen :thumbdown:

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Yamas, hvor gammel er du?

 

Det er nå sånn at de fleste bøller kun har det i kjeften, og ikke i neven. Drit i fyren. Når det kommer til dama, burde du ikke være for frempå. Hun vet allerede at du liker henne. Å ta enda mer iniativ nå, enten med henne eller gruppa, vil neppe hjelpe. Prøv heller å vis at du kan ha det drit fett uten henne. Jeg mener ikke at du skal ignorere henne. Jeg anbefaler å si hei når du går forbi. Men prøv å vis at du er selvstendig. Det vil gi deg et bedre utgangspunkt.

Han fyren her går på Judo. Han ser ut som en gris i ansiktet, og jeg tror ikke jenta vil bruke han som en troverdig kilde, men uansett, så vet hun at jeg liker hun.

 

Og hvordan skal hun se at jeg er selvstendig, vite at jeg har det bra uten hun og gjengen, når hun ikke ser meg? Hva skal jeg gjøre videre, da? 3 dager av skolenstart, så var jeg ikke med de, bare delvis inærheten men snakket med andre. Bør jeg trekke meg enda mere?

 

 

Det hjelper meg fortsatt sykt lite med å å få beskjed om å bare si ''Hei'' når jeg ser hun, men ikke være i nærheten av hun, og det skal hun da VITE at er for at jeg er selvstendig?

Lenke til kommentar

Da er vi kommet til den dagen. Den dagen hvor jenta jeg elsker høyere enn noe annet reiser tilbake til USA. Jeg treffer henne da garantert ikke før tidligst om 2 måneder HVIS hu bestemmer seg for å ta turen til Norge igjen da.

Hvis ikke treffes vi ikke før til sommeren igjen.

 

Vi har vært forelska i hverandre siden sommeren 2009, men hun har også følelser for en annen.

 

Hvis det blir så vi ikke treffes før sommeren så har hun da i alle fall fått tid nok til å bestemme seg for hva hun vil..

 

Jeg skal i alle fall ikke slutte å sloss for henne. Hun skal bli min igjen.

Lenke til kommentar

Hei folkens, har et lite spørsmål til dere.

 

Jeg og kjæresten har en liten diskusjon om pengebruk i forholdet. (Ser det har blitt tatt opp litt tidligere i tråden, også.)

Jeg liker å spandere på henne, betale kino om vi stikker ut, leie film, kjøpe godis, spandere mat på henne om vi er ute og hun er sulten.. Slike småting.

 

Jeg kjører også bil, og kjører mye frem og tilbake fra henne og til meg om vi skal være sammen. Kjører hun av og til hjem fra skolen også. Er bare en omvei på ca 10-15min, gjør meg ingenting.

Men nå har hun begynt å insistere at hun vil betale litt også, og spandere bensinpenger osv osv. Jeg har ingenting imot å kjøre til henne, hente henne osv om vi skal være sammen. Jeg har en deltidsstilling der jeg jobber 70-80timer i uka på, så jeg har litt lommepenger å rutte med..

 

Har ikke tatt imot noe penger eller latt henne betale for meg, siden jeg liker å behandle henne bra, og føler ikke at jeg skal "ha" noe igjen for å spandere på henne når vi er ute. Hva synes dere folk? Trenger litt innspill her.

Lenke til kommentar
Hei folkens, har et lite spørsmål til dere.

 

Jeg og kjæresten har en liten diskusjon om pengebruk i forholdet. (Ser det har blitt tatt opp litt tidligere i tråden, også.)

Jeg liker å spandere på henne, betale kino om vi stikker ut, leie film, kjøpe godis, spandere mat på henne om vi er ute og hun er sulten.. Slike småting.

 

Jeg kjører også bil, og kjører mye frem og tilbake fra henne og til meg om vi skal være sammen. Kjører hun av og til hjem fra skolen også. Er bare en omvei på ca 10-15min, gjør meg ingenting.

Men nå har hun begynt å insistere at hun vil betale litt også, og spandere bensinpenger osv osv. Jeg har ingenting imot å kjøre til henne, hente henne osv om vi skal være sammen. Jeg har en deltidsstilling der jeg jobber 70-80timer i uka på, så jeg har litt lommepenger å rutte med..

 

Har ikke tatt imot noe penger eller latt henne betale for meg, siden jeg liker å behandle henne bra, og føler ikke at jeg skal "ha" noe igjen for å spandere på henne når vi er ute. Hva synes dere folk? Trenger litt innspill her

.

Du høres ut som min aller kjæreste kjære, jo. Han insisterer på å spandere alt (mat, kino, småting, drosje osv) for meg fordi han sier at han liker å behandle meg bra og alt det der, men når han nesten hele tiden skal spandere, blir jeg nesten litt "flau" og føler meg litt underlegen. Jeg tilbyr meg å betale hele tiden, men neida. Ender med at jeg legger en lapp i lommeboken hans når han ikke merker det, hehe.

 

...Veldig fint og sjarmerende at du liker å spandere ting på jenten din, men noen ganger kan det kanskje bli litt i det meste laget, så jeg syntes du skal la henne få betale litt også. :)

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ Zeromac: Make her P A Y !

 

Det var en tid at kona bare var i deltidsjobb ved siden av studier, og den tiden var jeg gentleman på den tradisjonelle måten, og tok på meg brorparten av utgiftene, inkludert husleie/lån/strøm. Etter at hun kom i full jobb er det knallhard pengeinnkreving, og faste utigfter deles 50/50. Det at jeg har bedre lønn teller ikke her. Det fåes igjen som "bonus" - jeg tar henne med på kino en gang i blant, ut å spise etc.

 

Husk, respekt er også å stille krav. Dette er en side av likestillingen en del jenter prøver å sno seg unna. :cool:

Lenke til kommentar

@ Zeromac: Make her P A Y !

 

Det var en tid at kona bare var i deltidsjobb ved siden av studier, og den tiden var jeg gentleman på den tradisjonelle måten, og tok på meg brorparten av utgiftene, inkludert husleie/lån/strøm. Etter at hun kom i full jobb er det knallhard pengeinnkreving, og faste utigfter deles 50/50. Det at jeg har bedre lønn teller ikke her. Det fåes igjen som "bonus" - jeg tar henne med på kino en gang i blant, ut å spise etc.

 

Husk, respekt er også å stille krav. Dette er en side av likestillingen en del jenter prøver å sno seg unna. :cool:

 

Godt du er ikke kjæresten min. Du har ikke skjønt mye om hva likestilling handler om. Likestilling handler om å få de samme mulighetene. Skal din kjæreste bli straffet fordi hun tjener mindre enn deg? For meg høres det helt absurd ut.

 

Jeg synes man skal dele regninger og utgifter etter evne, men det er meg. Per dags dato er det jeg som tar av meg mesteparten av regningene. Hvorfor? Fordi jeg tjener mest. Skulle bare mangle slik jeg ser det. Og hvis det kommer en dag der kjæresten min tjener mer enn meg, så forventer jeg at han tar den størstedelen av kaka, slik jeg gjør nå.

Endret av yvonne2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...