Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev tilbake at jeg ikke kommer. I morgen drar jeg vel å kjøper meg 8gb iphone. Min forrige telefon døde av fukt, og 4500 kroner har ligget og ventet på en god unskyldning.

Nå har jeg stått i mot dette, stresset på jobb, skuffelser osv uten å vende tilbake til gamle tanker....syns jeg kan skjemme meg bort da. På den positive siden, ene bestevenninen min her nede sa jeg kunne komme til henne, og de to andre i bergen tråtte støttende til, sammen med flere andre venner. Så kommer meg nok ut av dette, men nå er 300 kr på tog spart, og til uka er det vel 2-25,5 timer overtid, så iphonen ble spart inn der :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har i det siste følt meg ekstremt forvirret, og har derfor behov for å lufte tankene mine. Over lang tid har jeg vært i et fast forhold, men så flyttet jeg for å gå på skole, mens han ble igjen. Vi hadde bestemt oss for at det ville gå dersom vi selv gikk inn for det, men etter et par uker begynte ting å forandre seg. Han ble mer likegyldig, og sa han begynte å miste følelser, mens jeg begynte å opparbeide vennskap her. Etter hvert ble det slutt, men ikke helt med kontakten, og han mener jeg ikke har lov til å gjøre noe (være alene med en fyr, dra ut på byen uten å si i fra osv.) fordi det er for tidlig. Jeg har egentlig ikke noe i mot det, men samtidig så er det forferdelig å enda føle noe for han, og jeg vil videre. Jeg har etter hvert blitt litt godt kjent med noen gutter her; en som stadig flørter på byen og en annen som jeg bruker å møte på skolen. Dette fører til en stor konflikt mellom følelsene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal satse på. Jeg har ikke lyst til å såre eksen med å komme meg videre, ikke lyst til å avvise han fra byen og heller ikke avvise/såre han som helt klart har utviklet følelser for meg. Hadde vært fint å bare lukke øynene å la ting skje av seg selv.

 

 

Innspill?

Lenke til kommentar

"han mener jeg ikke har lov til å gjøre noe (være alene med en fyr, dra ut på byen uten å si i fra osv.)"

.... :roll:

 

Jeg tror ikke det skulle være nødvendig å utbrodere svaret en gang. Det er slutt, og du gjør dermed akkurat som du vil.

Jeg forstår du ikke vil såre ham, men at han "mener du ikke har lov" når det var han som begynte å miste følelser osv, hadde gjort meg forbannet nok til å drite i det.

Du er ikke hans eiendel, særlig ikke nå lenger.

 

Gjør det som føles rett for deg, ikke ham. Hvis han ikke har særlig følelser for deg igjen, er det heller ikke særlig mange følelser å såre.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_trengerlitthjelp_*

Da var daten veloverstått. Det gikk jo kjempbra! :) Siden vi hadde møttes før var det ikke så vanskelig egentlig, spiste middag først, gikk og pratet litt rundt omkring i byen før vi gikk hjem til hun å så en film. Begge var enige om at det måtte gjentaes engang :)

Lenke til kommentar
Da var daten veloverstått. Det gikk jo kjempbra! :) Siden vi hadde møttes før var det ikke så vanskelig egentlig, spiste middag først, gikk og pratet litt rundt omkring i byen før vi gikk hjem til hun å så en film. Begge var enige om at det måtte gjentaes engang :)

Flott!

Da er det bare å smi mens kortet er varmt, og spille jernene riktig. ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det skulle være nødvendig å utbrodere svaret en gang. Det er slutt, og du gjør dermed akkurat som du vil.

Jeg forstår du ikke vil såre ham, men at han "mener du ikke har lov" når det var han som begynte å miste følelser osv, hadde gjort meg forbannet nok til å drite i det.

Du er ikke hans eiendel, særlig ikke nå lenger.

Så du syntes ikke det er for tidlig å starte me nye nytt etter 1-2 uker?

 

Vi har planer om å være gode venner, men ettersom han blir såpass sur, så ser vel ikke det så lyst ut. Det er bare veldig trist å skulle miste sin beste venn, å det er vel derfor jeg ikke ønsker å såre han.

Lenke til kommentar

Tricky. Portrettprosjekt på skolen for litt siden, jeg trengte ett objekt og fant en ganske så pen jente i førsteklassen (media, jeg går tredje.) Hun var ikke vanskelig å overtale og 'shooten' gikk ganske så glatt. Pratet litt med henne først for å myke opp stemningen, og mens jeg tok bilder, jeg ble ganske så betatt for å si det slik ^^

 

Det jeg nå lurer på er hvordan i helvete jeg skal få kontakt med henne. Argh. Lagt henne til på facebook og det fjaset der, men hun er ikke videre aktiv. Msn er uaktuelt, jeg orker ikke å virke helt desp heller, desuten er det ikke sikkert at hun er videre aktiv der heller.

 

Ser henne jo rimelig ofte i gangene her på skolen, og da blri det jo en rask "Hei", med smil før vil løper hver til sitt. Å bli venn med henne burde ikke by på de helt store problemene, men, jeg er strengt tatt ute etter noe mer, og ett slikt initiativ har jeg aldri tatt. Vennefellen? Hell no! Jeg pleier ikke å bli interessert i jenter jeg knapt kjenner, og de forholdene jeg har hatt har alltid startet som vennskap eller at de har kommet til meg.

 

Kan nevnes at stedet her jeg bor er ganske lite. Skulle gjerne bedt henne ut på en kaffe, men, hmm. Den ene brukbare cafeen her er ganske liten og det vil fort bli lagt merke til, på en annen side så er jeg ikke den som pleier å bry meg om rykteflommen, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal virke som en dårlig idè på meg.

Lenke til kommentar
Du sier jo imot deg selv. Sier du ikke bryr deg om rykter, men tør ikke ta dama med på den lille lokale cafeen der "alle" ser det.

 

Jeg vet jeg motsier meg selv. Jeg skriver jo det òg.

 

Drit. Greit. Får følge rådet ditt da, Fe.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det skulle være nødvendig å utbrodere svaret en gang. Det er slutt, og du gjør dermed akkurat som du vil.

Jeg forstår du ikke vil såre ham, men at han "mener du ikke har lov" når det var han som begynte å miste følelser osv, hadde gjort meg forbannet nok til å drite i det.

Du er ikke hans eiendel, særlig ikke nå lenger.

Så du syntes ikke det er for tidlig å starte me nye nytt etter 1-2 uker?

 

Vi har planer om å være gode venner, men ettersom han blir såpass sur, så ser vel ikke det så lyst ut. Det er bare veldig trist å skulle miste sin beste venn, å det er vel derfor jeg ikke ønsker å såre han.

Jeg ser absolutt at det kan føles og oppfattes tidlig. Men samtidig er det bare dumt å droppe noe som du virkelig føler kan bli noe, kun fordi det har gått lite tid.

I tillegg bør det ikke være nødvendig å lyve for sin beste venn, og kommer det opp, bør han derfor tåle å høre at du liker noen andre, selv etter så kort tid. Er han virkelig glad i deg vil det jo svi som pokker, men samtidig bør han (etterhvert) være glad på dine vegne.

 

Personlig hadde jeg vel gjort det slik at jeg hadde brukt tid på å bli kjent med "kandidatene" og småflørtet litt uskyldig i noen uker, også slå til om en måned eller noe slikt når det er mer "akseptabelt".

Ikke bare for hans skyld, men også for din egen. Et brudd kan skape fryktelig kaos i følelsessuppa, og det er langt fra sikkert at det du føler for "kandidatene" nå er reelt om noen uker. Det kan hende du bare savner nærhet, oppmerksomhet og kos, får det fra disse, og forveksler det med gode følelser for selve personen.

Lenke til kommentar

Nesten litt usikker på om dette hører hjemme i kjærlighetstråden eller deppetråden, men pytt pytt.

 

Nå har det gått nesten 2 uker siden jeg spurte ei jeg har snakket med en stund og liker veldig godt om vi skulle møtes. Hun hadde lyst, men turte ikke, så jeg sa hun skulle tenke på det. Jeg brakte det opp 2 ganger med noen dagers mellomrom for å høre om hun hadde fått tenkt på det, men det hadde hun ikke. Hun sa hun fortsatt hadde lyst. Tenkte det ble litt masete, så jeg har ikke spurt i ettertid.

 

Som sagt så har det gått 2 uker, og jeg har tenkt og tenkt på henne og på det jeg spurte om, jeg har til og med drømt om henne, og jeg holder på å bli sprø! Ingen tegn til verken ja eller nei, intet konkret svar, ingenting. Jeg vil bare få et svar snart! Jeg driter i om det er ja eller nei. Blir det ja så møtes vi og så ser jeg hvordan det utspiller seg der fra, blir det nei så blir det nei, men da blir jeg i hvertfall kvitt denne forbanna... "usikkerheten" som går og gnager på meg hvert eneste sekund jeg har tid for meg selv -- noe som er litt for mye. :cry:

Lenke til kommentar
Nesten litt usikker på om dette hører hjemme i kjærlighetstråden eller deppetråden, men pytt pytt.

 

Nå har det gått nesten 2 uker siden jeg spurte ei jeg har snakket med en stund og liker veldig godt om vi skulle møtes. Hun hadde lyst, men turte ikke, så jeg sa hun skulle tenke på det. Jeg brakte det opp 2 ganger med noen dagers mellomrom for å høre om hun hadde fått tenkt på det, men det hadde hun ikke. Hun sa hun fortsatt hadde lyst. Tenkte det ble litt masete, så jeg har ikke spurt i ettertid.

 

Som sagt så har det gått 2 uker, og jeg har tenkt og tenkt på henne og på det jeg spurte om, jeg har til og med drømt om henne, og jeg holder på å bli sprø! Ingen tegn til verken ja eller nei, intet konkret svar, ingenting. Jeg vil bare få et svar snart! Jeg driter i om det er ja eller nei. Blir det ja så møtes vi og så ser jeg hvordan det utspiller seg der fra, blir det nei så blir det nei, men da blir jeg i hvertfall kvitt denne forbanna... "usikkerheten" som går og gnager på meg hvert eneste sekund jeg har tid for meg selv -- noe som er litt for mye. :cry:

Befinn deg med overlegg i nærområdet hennes, og send en mld med "nå er jeg [insert spot]. Kommer du bort, eller skal jeg komme til deg? Lover å ikke bite ;)"

Lenke til kommentar
Så du syntes ikke det er for tidlig å starte me nye nytt etter 1-2 uker?

 

Vi har planer om å være gode venner, men ettersom han blir såpass sur, så ser vel ikke det så lyst ut. Det er bare veldig trist å skulle miste sin beste venn, å det er vel derfor jeg ikke ønsker å såre han.

Det er ikke for tidlig når han har mista følelsene. Om han har mista følelsene så kan det vel ikke plage han, og siden det er slutt har han ikke en dritt med det å gjøre

Lenke til kommentar
Snakket på nett eller på skolen/andre arenaer der du faktisk har møtt henne i virkeligheten. Nettlove er ikke noe du kan stole på uansett, tenk heller henne på som en venn du.

 

Vi har vel hovedsaklig snakket på nett/melding, men jeg har møtt henne et par ganger i "virkeligheten" før vi begynte å snakke en del på msn/melding. Var ikke så mye prat da, bare små mengder standard småprat. Jeg er en ganske tilbaketrukket og sjenert person, det er hun også -- kanskje ikke så idéelt når man først skal begynne å ta kontakt på den måten. :p Hehe ...

 

Befinn deg med overlegg i nærområdet hennes, og send en mld med "nå er jeg [insert spot]. Kommer du bort, eller skal jeg komme til deg? Lover å ikke bite ;)"

 

Høres ut som en ypperlig idé! Spørs om jeg har baller nok til å gjennomføre det, men jeg ser ikke bort ifra at jeg kan ta denne i bruk.

 

Mange takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...