Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er SELVSAGT folk som har et fungerende langdistanseforhold sammen, og jeg sier ikke at det er utenkelig og ikke vil fungere.

Vil nok tørre og si at du påsto det for to poster siden:

Enhver idiot kan jo tenke seg fram til at langdistanseforhold ikke vil fungere bra over tid, er ikke noe å spekulere over.

 

Langdistanseforhold er som mange forhold i fare for å ikke fungere. Det er et par sider ved det som er negative og fjerner nærheten man gjerne har med en kjæreste. Men det er også positive sider. På samme måte er det positive og negative sider med forhold hvor man bor nære hverandre.

 

Men som sagt. Langdistanse er ikke lett fordi det risikerer å være for lite nærhet. Og noen personer trenger mer nærhet enn de kan få i et langdistanseforhold. Men er man forelska i noen langt borte så har ikke 3 timer med tog noe å si. Hadde ikke noe for meg å si i 2 år iallefall ^^

Lenke til kommentar
Selv om man sku få følelser for noen laangt unna så går det fint å ikke bli besatt av det ellernoe. Hvertfall for min del.. Tenker heller "jaja, da har jeg en fuckbuddy helt borti der og "

 

Da vil jeg anta at det ikke er så veldig sterke følelser vi snakker om.

Bja, kåtskap er vel en følelse. :p

Men nei, det høres ikke akkurat ut som noe man tenker om man "får følelser for noen".

Lenke til kommentar
Finnes en verden "utenfor" forumet også :)

Er det sant?! :hmm:

 

 

 

..som sagt, jeg har venner, venners venners erfaringer, samt min egen. For MEG fungerte det, men kjenner svært få andre som har fått det til. Uten at jeg har noen statistikk eller "beviser" på det.

Vi hadde jo en langdistanseforholds-tråd her for en stund siden, det var mange som svarte og de fleste har erfart at det ikke fungerer/kjenner noen som det ikke fungerte for.

 

Sånn jeg tenker så er det fler ting som må stemme om man skal klare det. Kommunikasjonen og tillitten må være der, og det kan være en utfordring i starten av et forhold hvor man bor langt fra hverandre og ikke er så kjent. Om man kan se hverandre mange ganger i uken klarer man å "overse" de tingene som er vanskelig. Nærhet og nyforelskelse kan komme over mange hindre.

Og så har man utfordring nummer to, når man endelig flytter sammen og blir kjent på en annen måte, og får se hverandres dårlige sider også. Det rekker man stort sett ikke om man ser hverandre 3 ganger i måneden, da er alt bra og man gruer seg til å reise fra hverandre igjen.

Lenke til kommentar
Nei, det er jo sant også. Men er det sånn at de fleste her er uenige i at langdistanseforhold som oftest er en ekstra utfordring?

Jeg er enig i at det er en ekstra utfordring i langdistanse. Man må være forberedt på at nærheten ikke er så mye til stede. At man ikke kan stille opp for hverandre fysisk 24/7. Men klarer man å leve med det så ligger det bedre ann.

 

På samme måte er det negativt å være for nærme hvis man ikke er så glad i det. Det kommer rett og slett ann på hvordan personene tenker. Men siden kjæreste er noe mer enn venn. Og man har mer fysisk kontakt så er langistanse en utofrdring få klarer.

Lenke til kommentar
Selv om man sku få følelser for noen laangt unna så går det fint å ikke bli besatt av det ellernoe. Hvertfall for min del.. Tenker heller "jaja, da har jeg en fuckbuddy helt borti der og "

 

Da vil jeg anta at det ikke er så veldig sterke følelser vi snakker om.

 

Da har jeg til gode for å bli tatt av stormen. Men det skal sies at kjæresten min bor en times kjøring unna meg.

Funker fint.

Lenke til kommentar

Virker som om det med avstand og behov for å være sammen er veldig forskjellig for folk. Jeg og kjæresten hater å være fra hverandre og ble raskt samboere. Mens f.eks en venninne av meg, har ingen problem med å dra til syden 14 dager uten kjæresten. Men det funker for de! Poenget må vel bli at det finnes ingen fasitsvar på det med forhold. :)

Lenke til kommentar
Vil bare at det skal funke. Bor så langt fra hverandre at det går flere måneder mellom hver gang man treffes. Kan vel knapt kalles et forhold engang, men jeg er så glad i denne fyren at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Får vondt i meg av å tenke på at det nå er evigheter til neste gang

Fins det ingen muligheter for at dere kan flytte sammen etter hvert, da?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_123_*

Hm, jeg både digger og hater å være forelska.. Er så utrolig digg når jeg er med henne og bare kan sitte og kose, men ellers klarer jeg ikke å tenke på annet, og går rundt med sommerfugler i magen hele tida.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...