Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Uansett hvor ubrukelig og meningsløst SO er, så vil den aldri bli stengt for godt. Moderatorene/administratorene har rett og slett ikke ryggrad til å motstå hylekoret som vil følge. Det er bare en liten kjernegruppe som bruker SO, og jeg synes de kan bruke andre kanaler istedenfor.

8879916[/snapback]

Skal dere utfordre oss på vilje og ryggrad til å stenge tråder, synes jeg det skal være en av deres egne. Ellers er det et billig poeng. En utfordring er ikke noe verd hvis man ber noen andre utkjempe duellen for seg,

 

Jeg tror jeg skal sitere meg selv her:

 

Skal vi si nei til en tråd må det være av en god grunn. Det kan være fordi innholdet strider mot forumets målsetning eller retningslinjer, fordi vi alt har en lignende tråd eller fordi tråden er umulig å holde styr på. Sier vi ja til en tråd er det fordi brukere ønsker den og vi mener at den har en positiv funksjon som klart er viktigere enn eventuelle negative sider. Om denne er vanskelig å se for utenforstående er så sin sak. Vi har mange tråder som folk som ikke deltar i dem selv lurer på meningen med.

 

Skal dere argumentere for en stengning av SO uten at det faller for døve ører må dere argumentere for hvorfor tråden er negativ for forumet som sådan, og hvorfor forumet blir bedre uten, fra et kollektivt synspunkt.

 

Geir :)

8836814[/snapback]

Dere kan startet med å si oss:

 

1. Hvorfor SO er "ubrukelig og meningsløst" for forumet som sådan.

2. Hvorfor antallet brukere i tråden er viktig.

3. Hvorfor dere synes brukerne der skal benytte andre kanaler istedet.

 

Hvorfor kan vi ikke bare ha en poll? Hvis flertallet vil ha SO, så får den stå i fred. Hvis flertallet vil ha den stengt, blir den stengt. For godt.

8880880[/snapback]

 

Hvorfor skal flertallet avgjøre om vi skal ha en tråd?

 

Kan vi ha samme pollen om WoW-delen av forumet?

Det blir like logisk i mine øyne.

8880889[/snapback]

Det argumentet har alt vært reist for to sider siden, og utviklet seg til et "Kanskje vi skal stenge hele forumet". Men det er vel kanskje ingen som gidder å lese mer enn de to siste postene her.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvorfor SO er "ubrukelig og meningsløst" for forumet som sådan.

2. Hvorfor antallet brukere i tråden er viktig.

3. Hvorfor dere synes brukerne der skal benytte andre kanaler istedet.

 

 

1. Fordi tråden i høyeste grad fungerer som en chatte kanal, nærmest som IRC.

2 og 3. Det er som sagt bare en liten kjernegruppe som spammer i den tråden. Det finnes mange andre kanaler for de som ønsker å chatte om alle de små hendelsene i hverdagen. Det er ikke noe poeng med tråden. Jeg blir litt forbauset når jeg ser alle trådene som blir stengt, innlegg som blir slettet, som er helt meningsløse. Men SO får leve. SO har overlevd det meste her på forumet. Uansett hvor strenge reglene er blitt så har SO fått bli.

Det at moderatorene ikke har noe ryggrad når det gjelder SO har vi jo sett gang på gang. Hvilken versjon er SO på nå? akkurat. SO'er er blitt stengt, men etter at hylekoret har fått holdt på noen timer/dager så blir jammen meg SO opprettet igjen. Med "strengere" regler som heller ikke blir overholdt.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Hvilken versjon er SO på nå? akkurat. SO'er er blitt stengt, men etter hylekoret har fått holdt på noen timer/dager så blir jammen meg SO opprettet igjen. Med "strengere" regler som heller ikke blir overholdt.

8881221[/snapback]

 

Dagens versjon av SO er mye mer seriøs enn de tidligere utgavene. Det er bare å lese litt rundt i SO4/3 og nedover; alt ble tillatt der. Det er ikke bare de samme som poster der hele tiden, som du påstår. Jeg har "bare" 200 poster der, og kommer innom en gang i blant og skriver noe. Det er noen som er der hele tiden, mens andre kommer og går. Det er som Filmprat, der det for det meste bare er SteffyPants, Thrusthamster, cun og den gjengen som poster, men likevel er det mange andre. At det bare er en kjernegruppe blir både feil, og et tåpelig argument.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å dra ut dette i det uendelige? Det er blitt diskutert det samme i alle 7 sidene her..

 

 

La Siste Ordet være, så blir det ikke noe bråk... De som ikke liker den, kan vel holde seg unna? Er vel ikke værre enn det? Eller føler dere at det blir en bedre atmosfære her på diskusjon.no ved at SO blir borte?

Lenke til kommentar
1. Fordi tråden i høyeste grad fungerer som en chatte kanal, nærmest som IRC.

Hvorfor skal ikke forumet kunne ha en (eller flere) "chattekanaler", om brukerne har glede av det.

 

2 og 3. Det er som sagt bare en liten kjernegruppe som spammer i den tråden. Det finnes mange andre kanaler for de som ønsker å chatte om alle de små hendelsene i hverdagen.

Ja det gjør det. Men det gjelder alle områder. Det finnes for eksempel mange andre steder der man kan diskutere gitarer. Jeg selv er eller har vært medlem av minst 5-6 slike forum i årenes løp. Spørsmålet er om vi ønsker at de menneskene skal være medlem av vårt forum eller et av de mange andre på nettet. Hvorfor skal vi ikke ønske oss de brukerne?

 

Det kan man selvsagt ha synspunkter på. Men med mindre de brukerne er verdiløse for forumet som helhet, er det i seg selv ingen grunn til å nekte dem en tråd de så opplagt har glede av.

 

Det er ikke noe poeng med tråden. Jeg blir litt forbauset når jeg ser alle trådene som blir stengt, innlegg som blir slettet, som er helt meningsløse. Men SO får leve. SO har overlevd det meste her på forumet. Uansett hvor strenge reglene er blitt så har SO fått bli.

SO er vel sitt eget poeng og sin egen begrunnelse. Om det er grunn god nok kommer an på øynene som ser. Jeg vet ikke om jeg ser grunnen, og er slett ikke sikker på om det er en tråd vi har noen glede av som forum. Men så er det heller ikke mitt forum, og ei heller en tråd jeg har glede av. Det betyr ikke at ikke andre kan ha det.

 

Det at moderatorene ikke har noe ryggrad når det gjelder SO har vi jo sett gang på gang. Hvilken versjon er SO på nå? akkurat. SO'er er blitt stengt, men etter at hylekoret har fått holdt på noen timer/dager så blir jammen meg SO opprettet igjen. Med "strengere" regler som heller ikke blir overholdt.

8881221[/snapback]

Moderatorenes ryggrad får dere mene hva dere vil om. Men ingen av stengningene har vært ment å være permanente. I hvert fall ikke så lenge jeg har vært moderator har det noensinne vært sagt at "nå stenger vi SO og den blir ikke åpnet igjen." Stengningene har blitt gjort for å roe ned ting litt når det går over styr. Det gjør vi med tråder hele tiden, jeg stengte selv en tråd over natten i går. Disse stengningene får bare ikke samme oppmerksomheten. Så har vi benyttet anledningen til å diskutere justeringer av reglene for tråden, og derfor opretter vi heller en ny slik at de nye reglene kan tre i kraft samtidig. '

 

Og det er garantert slik at flere av moderatorene "tør" å holde den stengt om det var opp til oss. Men det er faktisk ikke vår avgjørelse, men en totalvurdering av om vi skal ha et SO, og det er forumstyrets avgjørelse i siste instans. Og er det bestemt at vi skal ha en, så er det heller ikke opp til moderatorene å bestemme at den skal være stengt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
1. Fordi tråden i høyeste grad fungerer som en chatte kanal, nærmest som IRC.

2 og 3. Det er som sagt bare en liten kjernegruppe som spammer i den tråden. Det finnes mange andre kanaler for de som ønsker å chatte om alle de små hendelsene i hverdagen. Det er ikke noe poeng med tråden. Jeg blir litt forbauset når jeg ser alle trådene som blir stengt, innlegg som blir slettet, som er helt meningsløse. Men SO får leve. SO har overlevd det meste her på forumet. Uansett hvor strenge reglene er blitt så har SO fått bli.

Det at moderatorene ikke har noe ryggrad når det gjelder SO har vi jo sett gang på gang. Hvilken versjon er SO på nå? akkurat. SO'er er blitt stengt, men etter at hylekoret har fått holdt på noen timer/dager så blir jammen meg SO opprettet igjen. Med "strengere" regler som heller ikke blir overholdt.

8881221[/snapback]

Skal jeg fortelle deg hvorfor det ikke blir overholdt? Det er fordi ingen moderator pr dags dato GIDDER å ta bryet med å følge med på SO.

 

Jeg har vært den eneste som har vært der så og si nå siden SO1 og samme historien har vært der hele veien, moderatorer som er på forumet orker ikke å sitte å lese side opp og side ned med møl...Jeg har gjort det i noen år men nå gidder jeg rett og slett ikke heller.

 

Et annet problem med SO er at det kommer praktisk talt INGEN rapporteringer fra denne threaden i det hele tatt til tross for at den er en av de mest aktive trådene i hele dette forumet, men det kommer ingen rapporteringer derfra og siden det ikke er noen moderator som orker å sitte der 24/7. Derfor er det slik som det er i dag.

Lenke til kommentar
*snap*

8881454[/snapback]

Hehe. Jeg skjønner deg egentlig godt. Litt morsomt å lese fra deg som har vært der så mye.

Jeg føler heller ikke at moderatorene trenger å følge med 24/7. Man får heller fortelle folk om rapporter-knappen og kicke folk man føler at ikke bidrar videre til tråden. En uke uten SO for en SOholiker burde få de til å skjerpe seg.

Litt OT: Hvorfor kalles SO for SO, når den er veldig i slekt med MSN?

8882282[/snapback]

Siste ordet var en lek som før det ble seriøst gikk ut på at man skulle poste det siste innlegget. En telletråd der altså. Etter hvert utviklet det seg et miljø der og endte som en generell pratetråd.

Lenke til kommentar

Haha, det skal ikke bare bli utnevnt egne Siste Ordet moderatorer? :wee:

 

Skjønner ikke problemet her. Dette er diskutert år og ned, dere kommer ingen vei nærmere en enighet her, som i mange andre diskusjoner. Selvmotsigende som jeg er poster jeg derfor et innlegg om min mening, uten å ha lest mer enn 3 sider. Er ikke sikkert meningen holder mål og noen vil nok se på det som meningsløst klissball, men men. Etterhvert som jeg skriver begynner det og å favne Off-Topic generelt... lange innlegg av meg har alltid klare tendenser til å skli ut.

 

Siste Ordet bør få leve fordi det er en tråd hvor brukere føler at de er en del av noe. De føler de kan få noe igjen for ting, du kan i teorien bli kjent med brukeren som hjalp deg fikse datamaskinen som var infisert av virus. Etter en god prat og masse snakking om diverse smått og stort finner du at brukeren er en "hun" og bor like borti nabolaget. 2 år senere er de gift og får barn. :)

 

Siste Ordet kan tolkes som en chattekanal, men forskjellen folkens er at Siste Ordet er dette forumets "chattekanal". Jepp, IRC, MSN, Facebook og mangen andre kommunikasjonsmuligheter eksisterer, men hvor mange laster ned en IRC-klient i håp om å tilfeldig finne brukere fra diskusjon.no samlet på et sted, kalt med sine respektive brukernavn, e-penis og avatar? Et fåtall, om noen. Forskjellen ligger i hvilke personer det er du har de forskjellige stedene. En bruker kan legge til en annen bruker på MSN, men det er ikke sikkert det blir den samme gode kjemien mellom dem, uten en tredje person innblandet. Og MSN er hvertfall ikke brukervennlig for å arrangere gruppesamtaler i... Det er store forskjeller på hvordan en snakker sammen på et forum, IRC-kanal og MSN. Du får ikke det samme seriøse forholdet til noen om du snakker i en samtale på MSN og på forumet sammen med mange andre.

 

Nå kan dette argumenteres mot, for om Siste Ordet eller lignende tråd ikke hadde eksistert, ville heller ikke alle brukerne i det nåværende miljøet visst om hverandre, ei heller ville de savnet hverandre. Men det å ha muligheten til å snakke med andre brukere om løst og fast, uantsett hvor meningsløst det måtte være, er noe en god del forumbrukere bare må fra tid til annen. Dessuten er "skaden" allerede skjedd og det er blitt etablert et miljø i "Siste Ordet" -trådene for lenge siden. Hvis det blir tatt fra dem nå, er jeg redd det blir kaos, sant nok ikke så mye kaos som mange mener det vil bli.

 

Jeg påstår at "Siste Ordet" fortjener å bli respektert, den har gjort mye godt. Bidratt til sosialisering av forumet, hvor mange forumtreff ville det vært om ikke Siste Ordet hadde vært til stede? Noen ville det vært, men ikke like mange. Nå er det populært og "in" å skape forumtreff, en får nye venner. Den vennen du har på forumet kan du få som venn "in real life". Du kan få venner i alle aldersgrupper, politisk syn, hudfarge, nasjonalitet, utseende, du kan venner på landet, i byen, Alta, Bergen, Oslo, Geilo og mange andre steder. "Ja til å mæ ein norlænding kanj du få snakk me!" (det aner meg at jeg er ekstremt dårlig til å gjengi dialekter, men dere forstår bildet). Du er ikke like kjapp på å forhåndsdømme folk som kommer mot deg om du allerede kjenner han fra forumet, for du vet hvem det er.

Siste Ordet føler jeg i tillegg bidrar til en noe løsere stemning generelt på hele forumet.

 

Personlig er jeg blitt mer sosial av forumet, har truffet mange hyggelige personer som jeg har blitt ordentlig kjent med senere, gjennom å møte dem. Det har sannelig fått opp min selvtillit, som var på bunnivå en stund før jeg oppdaget miljøet og atmosfæren som finnes i SO og forumet generelt.

 

 

Gah, dette ble langt og jeg kunne dradd det ut i en 10 avsnitt til, det vil i så fall bli ytterlige 10 avsnitt som ingen gidder lese, så gidder ikke. Men kan evt. svare på noe spesifikt senere. Men la meg avslutte med:

 

Siste Ordet er ikke roten til alt godt, men ei heller roten til alt ondt. Det finnes en Siste Ordet'er i oss alle.

Lenke til kommentar
Siste Ordet er ikke roten til alt godt, men ei heller roten til alt ondt. Det finnes en Siste Ordet'er i oss alle.

 

Dette er faktisk et godt poeng. Tråden bør respekteres for hva den er, en plass hvor man har muligheten til å bli kjent med andre brukere ved å snakke om løst og fast. :)

 

Om det er et stor behov så skal jeg så mangt jeg har mulighet passe på denne tråden.

Lenke til kommentar

SO er SO, den er bare sånn...

 

Jeg synes vi kan trenge denne "chattetråden", da går ihvertfall ikke disse "løse" temaene ut som nye emner, og dermed spammer ned forumet...

 

Ja, det er en egen gruppe som holder seg der, men av og til er det faktisk greit å stikke innom. Det er ikke alltid så veldig dårlige diskusjoner der.(det eneste problemet når det er bra teamaer er at det "plutselig" spretter opp 2 sider av gangen)

 

Jeg synes nå vi skal beholde SO, liker dere ikke SO, så ikke gå inn og les da vel... :dontgetit:

Lenke til kommentar
"Ja til å mæ ein norlænding kanj du få snakk me!" (det aner meg at jeg er ekstremt dårlig til å gjengi dialekter, men dere forstår bildet).

8892112[/snapback]

*le*

Du skal få for forsøket :D

 

Problemet er at det er umulig å bli kjent med noen da det er en gjeng på 15-20 individer som har tatt over tråden helt. Dessuten er det aldri noen interessante diskusjoner der inne, bare prat om hva de har spist til middag, samt hvor mange øl de drakk i går.

8894947[/snapback]

Hva vil du prate om da mann? Hvis du har lyst til å prate om noe så just bring it on, det er flere en deg som bare venter på at man skal få noe mer konkret å diskutere i SO en det du nevner ovenfor for det er...ja dessverre litt for mye slik du beskriver ovenfor til at SO egentlig kan være et sted som frister å være.
Lenke til kommentar
Godt poeng, b-real. Skjønner dere innmari godt.

 

Litt OT: Hvorfor kalles SO for SO, når den er veldig i slekt med MSN?

8882282[/snapback]

tradisjon , var orginalt en rene spam tråd hvist jeg ikke tar helt feil .

 

 

jeg vil nå si at tråden høyst fortjener dagens lys , det er mange som kommer til et fora som dette for hjelp med noe ( i senere tide er det jo kommet veldig mange kategorier og ) , men det er tråder som so som gjør at mange blir , de har spørsmål , de venter på svar og prater med de andre medlemmene i en litt useriøs tone , jeg ble værende på forumet pga so3 , og brukte den meget flittig , var mye i so4 og faset ut i 5'en .

 

det var disse trådene som fikk meg til og komme tilbake til forumet , og jeg brukte resten av forumet og , diskuterte , fikk hjelp , og prøvde og svare og hjelpe der jeg kunne , nå fortiden er jeg innom forumet hver dag (nesten) , er sjelden jeg er innom so , men jeg bruker aktivt resten av forumet .

 

jeg tror det er mange brukere som har tatt denne veien inn i forum varmen .

 

La so leve , det er en tradisjon på forumet , og en flott måte for nye medlemmer og bli kjent med alle de andre .

Lenke til kommentar
Steng den i par måneder og se hva som skjer. Ikke bare de vanlige to dagene dere bruker.

8827582[/snapback]

8828526[/snapback]

 

Ja, enig.

8828532[/snapback]

Tripler den.

8828551[/snapback]

 

Hvorfor skal den stenges? Har du noe imot at folk chatter litt? Hvis du ikke liker det, hold deg unna. Så enkelt er det.

 

 

Nå vet ikke jeg om det går på misunnelse med tanke på postcount? (teller innleggene i OT-forumet forresten?)

Lenke til kommentar

Da har jeg enda til gode å se ett godt argument for å stenge den. Bare fordi at naboen liker Sjokade bedre enn Nugatti så bryr ikke jeg meg om det selv om jeg er STOR Nugatti-fan! Jeg lar han spise i fred.. (teit eksempel, men eksempelet matcher debatten)

 

Ikke stikk nesen inn over alt, og ikke krangle bare for å krangle.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...