Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spare forumserveren og moderatorene for masse jobb.

8829115[/snapback]

Hittil de beste (og eneste gode?) begrunnelsene for å stenge SO

 

1: Forumserveren er nok ikke et problem. Er ikke snakk om så mye forskjell.

2: Hvis SO-posterne går helt av skaftet vil ikke moderatorene klare å følge med. Og det er tross alt de som har makta. Klarer de ikke det, er det ikke rart det finnes 6 Siste Ordet.

Lenke til kommentar

SO står for mye av det sosiale på forumet. Jeg mener at det er noe av det som gjør diskusjon.no til et så bra forum, at det er så mange personligheter å bli kjent med. Mange på forumet har blitt kjent via Siste Ordet, og møttes i RL. Jeg liker at det er en slik chattetråd, den må bare modereres ordentlig, så spammen blir filtrert ut.

Lenke til kommentar

Jeg har vel i gjennomsnitt 1 innlegg om dagen eller noe sånt i den tråden. For min del så har det ikke så mye å si om tråden får leve eller ei da det ikke er noe viktig som diskuteres der for min del.

 

En av de få gangene jeg faktisk skriver litt der til en bruker får man beskjed om å ta det på PM istedenfor, men de som regelmessig skriver hvor varmt det er, hvor kjedelig skolen/jobben er eller liknende får poste og poste... til og med noen som ikke skriver norskt (sms-språk) og kun en smiley til en quote er ok...

Lenke til kommentar
SO står for mye av det sosiale på forumet. Jeg mener at det er noe av det som gjør diskusjon.no til et så bra forum, at det er så mange personligheter å bli kjent med. Mange på forumet har blitt kjent via Siste Ordet, og møttes i RL. Jeg liker at det er en slik chattetråd, den må bare modereres ordentlig, så spammen blir filtrert ut.

8829340[/snapback]

Hva med å sette istand en enorm kampanje. Alle diskusjonsmedlemmer flytter inn i nettby? Alle utveksler MSN-adresser? Alle bli med i en facebook-gruppe?

 

Det er forresten innmari vanskelig å filtrere ut all spammen i SO, da det kommer en ny post hvert halve minutt og moderatorene har i tillegg et liv å leve.

Lenke til kommentar

Moderator vil gjerne få bryte inn her et sekund og påpeke at alle brukere på forumet har rett og anledning til å uttale seg i denne tråden. Det enten de selv poster i SO eller ikke. Dette er en diskusjonstråd, så la folk diskutere. De som verner om SOs eksistens kan godt legge seg på minne at vi alt vet at det finnes ulike oppfatninger om dette. Det er ikke sånn at hvis bare SO-brukere får poste her så kommer vi til å tro at ingen er uenige med dere... ;)

 

Det er selvsagt en stor fordel om man argumenterer saklig for sitt standpunkt. Personangrep er ikke OK. Jeg sletter en håndfull poster som ble personlige og/eller hissige.

 

Edit: Og da var det gjort. Reaksjoner på og spørsmål om moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Steng den i par måneder og se hva som skjer. Ikke bare de vanlige to dagene dere bruker.

8827582[/snapback]

Du vet at den var prøvd en stund som et prøveprosjekt? Altså lengre enn to dager.

 

Det endte med dårlig spam over alt og mindre aktivitet på forumet.

 

 

SO er stedet folk møtes fra forumet. Der man slipper å prate fag og man heller kan se hva man syns om at andre skal ut og spille fotball. Vet du hvor mange par på forumet som har møttes generelt i SO?

Lenke til kommentar
Kan vi ikke sette opp en poll?

8828689[/snapback]

Vi kan godt lage en poll, men jeg er usikker på hva den forteller oss som vi ikke allerede vet. (Les forumstyret som sitter med den endelige avgjørelsen i slike saker.) Jeg understreker at denne tråden er startet av en bruker, hvilket selvsagt er vedkommendes privilegium. Vi lytter til alle forslag dere måtte komme med. Men det betyr ikke automatisk at styret vurderer å stenge SO. Og før de eventuelt gjør det har en poll ingen praktisk betydning.

 

Kanskje med mindre pollen viste at dagens regler var på kollisjonskurs med et flertall av forumet brukere totalt sett i et for forumet viktig emne. Da ville det være naturlig å ta det opp til vurdering. Men det er ingenting som tyder på at mange brukere utover SO'erne og en håndfull andre har noe synspunkt på dette. Og selvsagt moderatorer og admins som skal hanskes med konsekvensen av den ene eller andre beslutningen.

 

Men med det forbehold kan vi godt vurdere en poll, om vi finner noen gode alternativer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det endte med dårlig spam over alt og mindre aktivitet på forumet.

8830045[/snapback]

Klart det blir mindre aktivitet når SO har en post i minuttet eller noe sånt...

Det med spam er ikke noe argument. Blir det mer spam ellers tar det ikke mange dagene før synderne er utestengt.

Lenke til kommentar
Steng den i par måneder og se hva som skjer. Ikke bare de vanlige to dagene dere bruker.

8827582[/snapback]

Du vet at den var prøvd en stund som et prøveprosjekt? Altså lengre enn to dager.

 

Det endte med dårlig spam over alt og mindre aktivitet på forumet.

8830045[/snapback]

Tja, med alle mulige forbehold:

 

Jeg er slett ikke sikker på om vi har opplevd noen spam på grunn av at SO var stengt noen gang. Annet enn mas om at den måtte åpnes igjen, selvsagt. Og den har vært stengt et par dager innimellom, men det har ikke vært for å gjøre noen "vitenskapelig" måling av spamnivået på forumet.

 

SO4 ble opprettet samme dagen som SO3 ble stengt.

 

Mellom SO4 og SO5 gikk det 3 dager. Og det eneste stedet det ble spammet de dagene var i moderators PM-innboks.

 

Mellom SO5 og SO6 gikk det riktig nok en hel uke. Men jeg kan ikke huske at vi opplevde en økning av spam. Noen interne diskusjoner om det hadde vi ihvertfall ikke, det har jeg sjekket. Og jeg har nettopp for sikkerhets skyld gått gjennom papirkurven for den angjeldende periode, og det var ikke mere slettede poster pr. dag den uken enn i tiden før og etter. Og SO brukerne (de jeg kjenner brukernavnet på) var heller ikke mer enn vanlig representert i den spammen som var.

 

Så nei, det finnes ingenting som tyder på at vi noensinne har opplevd de konsekvensene noen antyder at vi ville få av en stengning. Det er da heller ikke grunnen til at SO fortsatt eksisterer. Det er derimot en normal vurdering av om forumet (det vil si brukerne og vi) er tjent med en slik tråd. SO eksisterer fordi vi unner dere en chattetråd, ikke fordi vi trenger en spamfanger. Det har vi andre virkemidler mot...

 

Om noen andre mods husker noe annet så sier de sikkert ifra. Jeg har jo ikke vært moderator bestandig... ;)

 

Mindre aktivitet hadde vi nok fått uten SO. Men aktivitet er ikke alt for oss, da kunne vi bare opprettet ørten telletråder.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man stenge en tråd man ikke liker? Det finnes MANGE tråder jeg ikke har noen planer om å poste i (SO blant annet), men det betyr ikke at jeg vil at de skal stenges. Det skader ingen andre ved å ha en tråd der folk kan snakke om alt og ingenting.

 

Blir alt for dumt å gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...