Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

En gjennomsnittlig mann inneholder 206250 kalorier, ifølge denne linken:

http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070320033704AA8oZkH

 

At last a fantasticly bizarre question. This is what Yahoo Answers should be about.

As for the answer....well it would depend n the size of the human for once.

If we say the average kilo of human flesh is approx the same calorie content as beef. Beef contains about 250 cal per 3 Ounce or 1250cal per pound.

If we take 2.2 pounds in a kilo then one kilo would have 2750 calories.

So if the average human is 75 kilos then 2750 multiplied by 75 gives us a total 206250 calories.

206, 250 calories wow.

If we take the average calorie intake of a Western male as 3000 calories per day then an average human would feed us for approxamtley 68 days.

Mmmmmmmmm

Antallet kalorier høres altfor lavt ut. :whistle:

 

I 1 dl (100 g) skummetmelk er det 33 kcal, altså 33 000 kalorier. Hadde vi kun bestått av skummetmelk så hadde en person på 75 kg likevel inneholdt hele 750 x 33 kcal = 24.750.000 kalorier.

 

Så vi må anta at answers.yahoo.com har begått en aldri så liten (eller faktisk ganske stor) kommafeil i utregningen sin. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor tilfeldig er den tilfeldige kontrollen i sikkerhetskontrollen på f.eks Gardermoen?

 

HVER gang jeg har vert innom der det siste året har jeg blitt valgt ut i tilfeldigkontroll, så jeg lurer på om det faktisk er tilfeldig eller bare delvis tilfeldig...

Lenke til kommentar

Jeg tipper de kaller det tilfeldig slik at ingen skal føle seg støtt, men i virkeligheten velger de folk som ser mistenkelige ut.

 

Har du langt skjegg og turban?

Ingen av delene, er ikke skallet heller.

Etnisk norsk, normalt kledd osv, ser ingen grunn til å bli stoppet hver gang....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper de kaller det tilfeldig slik at ingen skal føle seg støtt, men i virkeligheten velger de folk som ser mistenkelige ut.

 

Har du langt skjegg og turban?

Ingen av delene, er ikke skallet heller.

Etnisk norsk, normalt kledd osv, ser ingen grunn til å bli stoppet hver gang....

Da jeg var i militæret og skulle på perm, ble jeg stort sett stoppet hver gang jeg hadde sivile klær, kontra mine venner, som gikk grønnkledd og ikke ble stoppet. Jeg regner med at h*n som sitter bak monitoren, har en knapp som vil gjøre at det 'piper' dersom de ser noen som ser mistenkelige ut. Ellers 'piper den nok med jevne mellomrom automatisk.

Endret av marvol
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke forholdene, men tipper de innbiller seg at de har en sjette sans.

Det kan være tilfeldig at du blir plukket ut oftere enn man skulle tro.

Man må jo reise hundrevis av ganger for å kunne føre troverdig statestikk.

Hvis du bare har reist 5 ganger, og blitt kontrollert tre av dem, er det ikke tallgrunnlag nok for å slå fast at du blir kontrollert oftere enn andre.

 

De vil nok se etter flere ting enn etnisitet, klær og hår.

Hvis du har flyskrekk, ser du sikkert veldig nervøs ut på flyplassen. En terrorist ville vært nervøs.

Dessuten antar jeg at du er en ung mann. Statistisk sett er de fleste terrorister unge menn.

Kanskje har du håndbagasje som kan minne om en bombe.

 

Jeg har ikke noen erfaring fra sikkerhetskontrollen, men antar det er slike småting de ser etter når de velger "tilfeldige" for kontroll.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg var i militæret og skulle på perm, ble jeg stort sett stoppet hver gang jeg hadde sivile klær, kontra mine venner, som gikk grønnkledd og ikke ble stoppet. Jeg regner med at h*n som sitter bak monitoren, har en knapp som vil gjøre at det 'piper' dersom de ser noen som ser mistenkelige ut. Ellers 'piper den nok med jevne mellomrom automatisk.

Er det jeg tror også, at det er en blanding av tilfeldighet og styrt "tilfeldighet".

Reiser stort sett med ting som ser misstenkelig ut på scanneren, som f.eks pusteventiler inkl. slanger til dykking eller en koffert full av harddisker.

 

edit:

Mannen med ljåen: har verken flyskrekk eller er nervøs, har vel reist 6 ganger og blitt stoppet 6 ganger på Gardermoen og minst to ganger på en andre flyplasser.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Så vi må anta at answers.yahoo.com har begått en aldri så liten (eller faktisk ganske stor) kommafeil i utregningen sin. :cool:

Utregningen er riktig den.

I såfall er tallgrunnlaget på bærtur.

 

Usanerne er jo ikke akkurat kjent for å regne rett, jfr den svindyre Mars-sonden som bommet skikkelig på målet og forvant ut i rommet for noen år siden, fordi en av underleverandørene hadde brukt tommemål i stedet for SI-standarder.

 

Usanere har visstnok innført noe de kaller "store kalorier", som tilsvarer kcal, og det er nok det de har gjort her også. Men det blir ikke mer riktig for det. :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så vi må anta at answers.yahoo.com har begått en aldri så liten (eller faktisk ganske stor) kommafeil i utregningen sin. :cool:

Utregningen er riktig den.

I såfall er tallgrunnlaget på bærtur.

 

Usanerne er jo ikke akkurat kjent for å regne rett, jfr den svindyre Mars-sonden som bommet skikkelig på målet og forvant ut i rommet for noen år siden, fordi en av underleverandørene hadde brukt tommemål i stedet for SI-standarder.

 

Usanere har visstnok innført noe de kaller "store kalorier", som tilsvarer kcal, og det er nok det de har gjort her også. Men det blir ikke mer riktig for det. :innocent:

 

Selvfølgelig er tallgrunnlaget feil, men det vet du vel like godt som meg, det er åpenbart at grunnlaget for regnestykke tar utgangspunkt i calorier, der det egentlig er snakk om kcal, som er så vanlig i dagligtale. Men når du først skal pirke på slikt når det er så tydelig hva som er gjort, så må du finne deg i litt pirking tilbake :) For selve utregningen er jo rett.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En gjennomsnittlig mann inneholder 206250 kalorier, ifølge denne linken:

http://uk.answers.ya...20033704AA8oZkH

 

At last a fantasticly bizarre question. This is what Yahoo Answers should be about.

As for the answer....well it would depend n the size of the human for once.

If we say the average kilo of human flesh is approx the same calorie content as beef. Beef contains about 250 cal per 3 Ounce or 1250cal per pound.

If we take 2.2 pounds in a kilo then one kilo would have 2750 calories.

So if the average human is 75 kilos then 2750 multiplied by 75 gives us a total 206250 calories.

206, 250 calories wow.

If we take the average calorie intake of a Western male as 3000 calories per day then an average human would feed us for approxamtley 68 days.

Mmmmmmmmm

Antallet kalorier høres altfor lavt ut. :whistle:

 

I 1 dl (100 g) skummetmelk er det 33 kcal, altså 33 000 kalorier. Hadde vi kun bestått av skummetmelk så hadde en person på 75 kg likevel inneholdt hele 750 x 33 kcal = 24.750.000 kalorier.

 

Så vi må anta at answers.yahoo.com har begått en aldri så liten (eller faktisk ganske stor) kommafeil i utregningen sin. :cool:

Som ett par andre har påpekt her det er regnet med kalorier istedetfor kilocalorier.

Kommafeilen er altså 103 Om du tar hans oppgitte verdi på 1250 cal/pound får du 11508 J/kg og det er jo altfor lite. Ganger du med 103 får man 11,5 MJ/kg hvilket er en helt ok verdi for blandingsfor, litt lite for kjøtt og fett (men kroppen er jo ikke bare kjøtt og fett) og litt mer enn verdien for brød ca 1 MJ/100g. Ca et kg vil altså tilsvare ett dagsbehov på 10-12 MJ.

Lenke til kommentar
kilocalorier

kcal står for kilo calories på engelsk (derav forkortelsen), og selvsagt kilokalorier (med k) på norsk.

 

Dette er et forum for teknologi og vitenskap, så jeg forutsetter at her snakker vi om kcal som kilokalorier, ikke "kalorier".

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg stiller nå er et latmannsspørsmål, jeg har nok vært borti svaret på dette i naturfag timene på almenne for noen år tilbake, men det er glemt. Så jeg spør nå likevel:

 

Om du tar et glass med lunket eller delvist varmt vann og så putter du isbiter i glasset, blir vannet kaldt fordi isen smelter og når det smelter er det på sitt kaldeste og dette blandes med det varme vannet, eller får isbitene energi til å endre form slik at alt vannet blir kaldt?

 

Eller er det som førstnevnte, at om en blander 1 del varmt vann og smelter 1 del isbiter så får man en blanding som gjør det hele kjøligere? Er det bare smeltevannet og blandingen som gjør det kaldere eller blir faktisk alt vannet kjøligere?

 

1: Er det miksen som gjør det kaldere?

 

eller.

 

2: Gjør isbitene at energi endrer form og forlater det varme vannet?

 

Personlig mener jeg at nummer 1 er tilfellet.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Vannet fryser/smelter ved null grader celcius.

Lunkent vann med isbiter vil forsøke å stabilisere seg på null grader.

Isbitene vil ta varme fra vannet for å smelte. Da blir vannet kaldere.

 

En issørpe (som Slush på Narvesen) vil holde seg på null grader.

Setter du den i frysen, vil vannet begynne å krystallisere seg mer, uten at slushens temperatur endres.

Da avgir slushen varme til fryseboksen.

Setter du den på kjøkkenbenken, vil iskrystallene gradvis smelte og suge til seg varme etterhvert som de går over i flytende form, i stedet for å tillate at slushen blir varm.

 

Temperaturen til slush kan kun endres hvis du passerer ytterpunktene.

Altså, fryse den til den blir en isklump, eller tine den til den er helt flytende.

Alle mellomstadier, der den er en blanding av is og vann, holder null grader.

 

Slik har jeg forstått det. Håper dette besvarer spørsmålet ditt.

 

 

 

Jeg har et spørsmål om rådyr.

deer-dantania-blogspot-com.jpg

Jeg gikk tur i skogen i natt. Det var mørkt, og plutselig hørte jeg en lyd.

Jeg så ikke rådyret, men jeg så den hvite rompa.

Den er som en refleksvest. Resten av dyret er i kamuflasjefarger og helt usynlig, men rompa lyser i måneskinnet.

Hvorfor har rådyret hvit rompe? Det må da gjøre rovdyrenes jobb mye lettere...

Lenke til kommentar

Hvor tilfeldig er den tilfeldige kontrollen i sikkerhetskontrollen på f.eks Gardermoen?

 

HVER gang jeg har vert innom der det siste året har jeg blitt valgt ut i tilfeldigkontroll, så jeg lurer på om det faktisk er tilfeldig eller bare delvis tilfeldig...

Trynefaktoren spiller en stor rolle. Ser du mistenkelig ut, stopper de deg. Spesielt hvis du har et ikke-nordisk utseende, og reiser fra eller til et sted med stor narkotikaaktivitet i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...